Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

Jada, det skal vi nok gjøre de kommende årene. Lykke til som stasjonsvokter.:money_mouth_face::smile:

1 Like

Nå tror jeg du misforstår meg, med 10k aksjer så regner jeg meg selv som passasjer på toget :wink: Eller kvalifiserer ikke det som passasjer?:stuck_out_tongue_winking_eye:

Godt den stiger litt i dag. Lengre vei ned til kritiske nivåer om det blir skrell i morgen :rofl:

4 Likes

Skulle jeg shortet denne aksjen ville jeg gjort det under et eventuelt rally i forb. med morgendagens presentasjon. Regner med den vil sige tilbake når det går noen uker uten nyheter uansett hva som kommer ut av morgendagen.

Her er plass til alle:)

2 Likes

12 posts were merged into an existing topic: Photocure: Kvartalsrapport - Q3 (PHO.OL)

Det blir mye fjas fra meg her i dag, men har lurt litt på hvor mange av de overivrige selgerne de siste ukene som har vært Marshall Wace? Det virker jo som om ingen har voldsomt behov for å kvitte seg med aksjer nå, selv når det lå 10k på kjøp. :thinking:

1 Like

Joda, men til tider utyrykker du deg som stasjonvokter. Da blir jeg en smule forvirret​:+1::smile:

Jeg tillater meg å være litt pessimistisk når jeg ser hvor stemoderlig behandlet biotekaksjer blir behandlet av det norske aksjemarkedet. :wink:

Men det ser ut som det er litt kamp om å få tak i litt volumer før stenging i dag.

Wohoo 8%. Nu kör vi, som de sier i Oslo!

2 Likes

Tipper de som skal inn nå blir litt svett når de ser at det ikke eksisterer noe særlig volum under 60.

Kan det kan være snakk om inndekning av short?

2 Likes

For ikke snakke om sheriffen :sweat_smile:
Han dekker seg nok ikke idag, venter nok til vi er på 70+

1 Like

Takk. Mr.O.

Men da kommer jo du til 3x dagens kurs med bare 1% markedsandel i US og Canada.
Eeeen prosent!!!

Kostnaden blir jo mye høyere med 1% selvsagt, men da er jo salget også ekspanderende…

1 Like

Joda greit nok at jeg er optimistisk men veiskillet kom i mai 2018 når vi entret
USAs blærekreft overvåkings marked, som har 1,2m-1,4m prosedyrer per år, sammenlignet med dagens marked av 325.000 transurethral reseksjon av blæren (TURB) prosedyrer pr.år.

tar vi bort de 10 flexiscopene i min beregning samt setter ned bruksfrekvensen på RIGID scopes til 18 prosedyrer/kit i kvartalet pr.scope havner vi på ca 20mill for US.

Men vi vet at allerede den 07.aug hadde vi 4 flexiscope oppe å gå, så får vi fasiten imorgen tidlig om hvor mange de har fått utplassert frem tom. 30.sep

Husk det som du skrev for 1 mnd siden:
NBI har klassifisering C i AUA guidelines , og «may be used», mens Cysview har B og «should be used», NBI har ikke refusjon, Cysview har refusjon. For å få refusjon må man dokumentere klinisk-økonomisk nytte, det har ikke NBI klart. Cysview og BLC har (lett) gjort det.

NBI er parkert for lengst i forhold til BLC og Cysview.

2 Likes

Fortsett gjerne diskusjon om Q3 rapporten her:

:slight_smile:

Obs: Vil du være prøvekanin på en helt ny og kul forum-funksjon? Vi forsøker å lage et sanntidsreferat fra presentasjonen i morgen: bli med og bidra da vel :slight_smile:

Se Photocure: Kvartalsrapport - Q3 (PHO.OL) for mer info.

2 posts were merged into an existing topic: Photocure: Kvartalsrapport - Q3 (PHO.OL)

Jeg vil berømme de som tok gårsdagens utfordring. Dagens markedsreaksjon kan ikke sies å være overraskende når man sammenligner forventninger med faktisk oppnådd resultat (dette kvartalet).

2 Likes

Ja sånn er det å bomme på mål og få rødt kort i samme slengen.
Helt klart en overreaksjon av dommeren (markedet) :red_gift_envelope:

Limer inn denne fra Opp på HO -

_Litt forklaring til 3q. Ledelsen tok til seg at de burde forklart bedre hvorfor antall nye Scope ble lavt i 3q. Salg av til eksiterende kunder var greit selv med 2 ferie måneder. 3q var starten på salg av Flexiscope, mange nye selger ble ansatt og skulle læres opp. De er nå totalt 27 selgere. Backloggen øker bra, husk “lead time” kan være 4-6 måneder fra et sykehus bestemmer seg til innvilging på sykehus budsjettet innvilges. Skal et nytt sykehus ha både et rigid scope og et flexiscope kan investeringen komme opp mot USD 250000. _
_Photocure er i en fantastisk situasjon, Ingen konkurrenter, full refusjon både i TURBT og oppfølgings markedet. Og det beste av alt, dette blir pasient drevet, ingen vil vel godta bare å bli sjekket med hvitt lys når en enkel tur på nettet sier at Blue light er det som gjelder. Selv myndighetene i USA har indirekte sagt dette gjennom sine refusjonsordninger og anbefalings koder. _
De neste kvartalene vil nok vise at dette blir fantastisk.

4 Likes