Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

ja jeg vet det er en betydelig vekst men grunnen er ene og alene flexiscopene og surveillance markedet og bruksraten på nettopp disse scopene :blush:

Husk vi hadde en inntekt på 16,1 mill i Q2 i US med kun 2 flexiscope utplassert.

Og med alle anbefalinger og bevisstgjøring siden mai2018 har markedet blitt mer bevisst på Cysview og man burde oxo se en oppgang i bruksfrekvensen på allerede utplasserte RIGIDE scopes.

1 Like

vi må ha noen sjumil steg opp mot 10% markedsandel, og mot 20% og mot 40% og så videre. ( men da har eg nok solgt)

Seriøst, så vet jeg ikke hva som er feil med dette regnearket mitt, men jeg la inn 1% av markedet i usa og Canada og eu og norden står med det de omsatte for ved forrige Q og da viser regnearket mitt at det burde vært en kurs på 122 kr etter å ha tatt 1% av markedet???

Jeg tror på litt over 1 % av usa

4 Likes

Tror kanskje JAXI er mer optimistisk enn den jevne forumsskribent, aksjonær og markedet.
Han sier Feks Norden opp fra 10,8 til12,0, tross at man alltid sammenligner like kvartaler, og Norden-salg i 3q17 var vel på 9,0 mill, så JAXI tror på salgsvekst i Norden på 33%…
Og for US blir i så fall veksten godt over 150%.

Jeg tror ikke at markedet har sånne forventninger til q3.
Men jeg tror at markedet forventer 18 mill i US,som er nær 60% vekst og også sorte tall på bunnlinja. Såpass bør vi ha👍🏻

10 Likes

3 kvartal har alltid vært Photocures dårligste kvartal, jeg forventer likevel Photocure sitt beste kvartal noensinne.

3 Likes

Otard

Enten så ser jeg feil eller så er det noe veldig feil med utregningen din.
Mcap på 5.1 gir ikke 122 i kurs.

Mye mulig, men hvis man ser på alt som har skjedd i 2018 tror jeg det kan gi et mer korrekt bilde å vurdere vekst i US fra Q1 og Q2 i 18 i stedet for Q3 17. Mye er snudd opp-ned siden da.

Mulig jeg må sjekke noe nærmere hva som ikke stemmer, men er litt opptatt nå fremover.

Er mye som kan diskuteres der Otard!:wink: Fasiten kommer i morgen, så får vi se hvem som blir mest skuffet, optimistene eller realistene.

Jeg ser at du har kostnader trukket fra. Men ikke lavere faktor enn 0.7.
Dvs lavest mulig Mcap blir 5.1 x 0.7= 3.57 Mcap
Delt på antall aksjer blir det da 165kr pr aksje

Legg inn kostnader i kolonnen før PE, så ser det riktigere ut.

2 Likes

Eg er enig her Snøffel.

Én ting er ihvertfall sikkert. Interessen for Photocure er økende i dag.

Ellers har Marshall Wace god erfaring med å tape penger på shorting av biotek.

2 Likes

Begynner å tilta litt med interesse nå ja! Ligger 10.000 på høyeste bid.

1 Like

Deilig når det begynner å koste mange aksjer hvis du skal manipulere den ned!

Overrasket over at den ordren på 10000 stk ligger enda, som regel ligger store kjøpsposter bare synlig i noen sekunder.

ja, det var rart, ligger flere nedover å :joy:

Forsvant nettopp en på 20k nå. Algoene jobber for harde livet.

1 Like

Ikke helt enig md dg hær, hadde kursen vært på 65+ så er jg enig men det gjør den ikke og som sagt den fundamentale guidingen av selskapet ble endret i mai2018 når vi entret surveillance markedet!

Uansett er jg long og kjøpte mine første PHO aksjer i 2017 :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Oppdatert guiding eller omtale av positive utsikter vil være veldig bra iallefall.

Positiv omtale i pressen hadde vært gull.
Den kommer om resultatet blir +
100.000 kr + vs 100.000kr minus kan gjøre store utslag på kursen bare på overskrifter som: «snudde minus til pluss»

1 Like