Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

Og hvor lett blir det å få kjøpt aksjer dersom ledelsen leverer varene på torsdag? Tror at tirsdag kan bli en meeeget artig dag!

1 Like

Noen handlet nesten 1/4 av dagsomsetningen mot slutten der :slight_smile:

1 Like

Så er vi kommet i gang med siste handledag før teppet trekkes til side og vi får presentert status og hva som har skjedd gjennom Q3. Spent? Ja, det er vel ikke fritt for at noen og enhver er spent.

Det synes en evighet siden 8 august og presentasjon av Q2. En presentasjon som ble meget godt mottatt i markedet og sendt kursen fra kr35,- til over kr60,- i løpet av noen få uker.

Så var det som om luften fikk ut av ballongen og det ble stille rundt PHO. Joda, det kom melding om ny CEO som gav er kortvarig løft. Men stort sett har det vært stille. Ingen oppdatert guiding, ingen ting fra satsingen i Australia og New Zealand og en Cysview.com liste over utplasserte scope som er fullstendig ute av synk med virkeligheten. F.eks ble det i dag meldt at scope nr 86 var utplassert, mens vi vet av Q2 at det PR 30 juni allerede var utplassert ikke mindre enn 130 scope, 17 bare i løpet av Q2.

Og siden 11 SEP har kursen falt tilbake og ligger nå og surrer rundt kr 50,-. Ja, inntrykket av at dette går nedover er tydeligvis så sterkt at et fond har funnet det betimelig å shorte ikke mindre enn 218k aksjer. Sprekt, må jeg si.

I morgen tidlig kommer endelig ledelsen frem i lyset og skal gi oss hungrige PHo aksjonærer en oppdatert status i selskapet og forhåpentligvis si litt om fremtiden. Ut fra kursutviklingen skal manntal at vi skal delta i en begravelse. Men dersom man tar seg tid å lese Oppgang Kommer sin opplisting av nyheter fra PHO de siste 11 månedene, som ligger på HO, så skjønner man at dette slet ikke er en tragedie, men snarere en suksesshistorie. Nesten som en materialisering av the American dream. Et bitte lite farmasiselskap fra Norge har fått gjennombrudd i Norge og levere en nøkkelkomponent til det som raskt utvikler seg til en ny Standard of care innen blærekreftdiagnostisering. Og det skjer med FDA godkjennelse, Medicare refusjon i et enormt stort marked! Og det skjer i henhold til styreleder med akselererende hastighet!

I morgen, torsdag 8 NOV får vi mer kjøtt på beina og presentert om det som ble presentert på Q2 kun var et drømmescenario eller om det er i ferd med å materialisere seg in the real world. Og dersom det er det siste, noe mye tyder på er tilfelle, så kan vi gå noen særdeles artige dager, måneder og år i møte som PHO aksjonærer. Det er en viss fare for at vi kan bli uanstendig rike!

Spent? Ja, men en sitrende spenning omtrent som på lillejulaften da jeg var barn! For jeg vet at dette lan bli fett! Virkelig fett!!

3 Likes

Det som blir fint med Photo fremover er at en kan følge den akselererende veksten og overskuddene det skaper. Markedet vil etter hvert kunne fastsette en sunn pris på selskapet og vi slipper usikkerheten. Det igjen tiltrekker flere investorer. Positiv bunnlinje nå med fortsatt akselererende vekst tror jeg vil bli tatt veldig godt imot i markedet.

2 Likes

Hva er egentlig forventet i morgen? Samme økning som Q2? Vesentlig større økning? Kan bli smell her enten opp eller ned.

Noen som vil legge hodet på blokka og si litt om hva de forventer i morgen?
Det er en sunn øvelse for å bedre kunne forstå markedets reaksjon.

1 Like

Jeg har tidligere gjettet 20mill i US-sales. Veldig usikker på antall scope installert. Tenker at seansen i morgen kommer til å bli en slags repetisjon av Q2. At det viktige blir inntrykket de to amerikanerene gir om veien videre.

Uansett kan jeg garantere at sluttkurs i ettermiddag ikke blir det samme som sluttkurs i morgen ettermiddag :slight_smile:

Jeg er fornøyd hvis det blir over 18 i US.
Haddevært fint med litt økning i Europa også.

Antar vi ser det samme som skjedde etter q3 fremleggelsen til Nano. Markedet, les småinvestorer, har totalt urealistiske forventninger til som blir servert i morgen, og lemper ut aksjer i stort monn i åpningen.

Nettopp, det er det som ofte skjer. Derfor det er greit å høre litt hva folk forventer her på forumet.

Etter min mening er det eneste som betyr noe guiding framover med ny ledelse. Forhåpentligvis blir det levert i morgen på en god og oppløftende måte. Resultatene får bare være som de er, ikke derfor man spekulerer i kortsiktig oppgang :slight_smile:

Jeg forventer et resultat rundt null, og blir positivt overrasket hvis vi får noe overskudd av betydning. Minst like viktig er hva som blir sagt og evt guiding for de neste kvartalene.

1 Like

Legger hodet på blokken jeg da. :wink:
Jeg tipper 13 RIGID scopes og 8 flexiscope = 21 scopes utplassert i Q3
Totalt: 141 RIGID & 10 Flex = 151 scopes

Brukerfrekvens: antall ganger scopet blir brukt i ett kvartal, 90dager.
141 RIGID X brukerfrekvens på 20 = 2820 prosedyrer/kit
10 Flex X brukerfrekvens på 60 = 600 prosedyrer/kit - som forøvrig er kun 1 pasient/undersøkelse pr.dag 5 dager i uken pr.scope

2820 + 600 = 3420 x 8000 = 27.360 000,-

så tror jeg salget i norden tar seg litt opp fra 10,8 til 12mill
salget i europa som Ibsen tar seg av tror jeg oxo øker litt fra 15,6 til 17mill.

12+17+27 = 56mill - 45mill utgifter = 11mill i overskudd

  1. Vi har det beste produktet i vårt marked.
  2. Ledelsen forteller om akselererende vekst og enormt vekstpotensiale.
  3. Vi har 40% markedsandel i Tyskland og Norden og 70% i Danmark
  4. Vi har partnere som jobber med markedene i Canada og Australia

Så er det slik at BLC Cysview ligger an til å få evidence grad A i gigantmarkedet surveillance i outpatient setting. Det vil være den sterkeste anbefalingen det er mulig å få.

Det gis altså anbefalinger fra myndigheter om hvilken type behandling som skal benyttes. Styrken i anbefalingen defineres som følger:

A) High
B) Moderate
C) Low
D) Very low

TURBT
For TURBT har ingen A, men BLC Cysview har den beste som er B. NBI har C. Altså BLC Cysview representerer sterkest anbefalte behandling for TURBT

Surveillance
BLC Cysview innstilt på A

In May, the United States Centers for Medicare & Medicaid Services (CMS) released their preliminary coding recommendation to establish a specific reimbursement code (A code) for instillation of hexylaminoleviluate (Cysview) when used in physician office and other sites of care starting January 1, 2019

9 Likes

Ok, så det er kanskje en forventning at guidingen fra Q2 blir oppjustert?

Eg forventer de formidler at markedet er vårt, 100 % ; )

neida, håper på pluss, regner med minus men fremtidutsikter som blir formiddlet vil dra oss oppover et stykke. Helt sikker på vi slutter året på HOD.

Wow Jaxi

Hvis det der slår til blir det bonanza. Og kurs på over 70 i morgen.

Tallet vi skal måles mot er uansett 11.3 mill i US salg Q3-17. Det er denne prosenten som vil lyse mot oss i morgen.
Så ved 22.6 snakker vi 100% vekst.

Se også poll i post #102 i denne tråden.
Kommer USA salg inn vesentlig under 20mill kr så blir omtrent halvparten skuffet.

Mener den akselererende veksten må fortsette for at vi skal få et godt løft. Salg 20 mill + i USA tror jeg vil gi bonanza, 18-19- pluss 17 ca samme og 16 minus.

Innstillingen til JAXI er grunnen til at jeg tror kursen kommer til å stupe i morgen, kursen er drevet opp av disse foreventingen. Hvis ikke der leveres i henhold til dette kommer aksjen til å falle.
Biotek tiltrekker seg ekstremt mange kortsiktige spekulanter, og da hjelper det ikke om det underliggende er positivt så lenge en stor del av spekulantene har en urealistisk forventning som ikke innfris.

Selv håper jeg bare på en oppdatering av guidingen. Er mer enn fornøyd med at PHO går break even i q3 og kan vise til svak vekst.

1 Like

Mener det er nesten bare er en ting som teller i morgen og det er salgsinntekter i USA.