Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

ja,

eg kjøpte ikke for å selge på 60, selv om eg skulle gjort det.
Så får vi se om den klarer og stige litt, så vi kommer ut litt bedre med året.

Slettet. Innholdet ble for dumt.

Signalene var der på hegnar online tivoli, men eg tok de ikke alvorlig. Eller eg trodde ikke vi skulle fall 40%.

Ja nettopp spekulasjon:laughing:

Tror du kanskje har surfet til feil forum og egentlig ser etter fondssparinginvestor.no?

Photocure er jo mindre spekulativt enn PCIB, men alle investeringer i selskaper som er tidlig i sin kommersialisering er lengre ut på spekulasjonsskalaen enn modne selskaper.

Sånn er det. Photocure verdsettes i dag til 810 838 704 kr, basert på en estimert omsetning på i underkant av 180 millioner for 2018, med foreløpig rød bunnlinje.

Hvis man skulle basert seg på bunnlinjen burde selskapet da være uninvesterbart.

lurer på hvor vi ender i dag

Synd å si det, men når ikke støtten holdt i dag så er det fort 34 neste. Nytt sett med svake hender som lar seg riste løs.

Vi startet godt i pluss idag, men så forfallt det 185,434 opsjoner som de ansatte ikke ønsket å beholde, men selge i markedet. Dermed kunne de ansatte hanke inn mellom en og to millioner kroner uten innsats, mens aksjonærene fikk snudd en god begynnelse av dagen til en dårlig slutt.

1 Like

Ifølge mange skribenter her og på HO. skulle PHO gå til svimlende høyder. Men nå et par måneder senere synes PHO-aksjen å være helt bunnløs?
Er fristet til å si at sistemann må slukker lyset!

Når vi har innsidere som “skiter i eget reir” så er det ikke rart kursen går som den går. Håper Schneider kan endre på kulturen. Han har foreløpig bare aksjer som han har kjøpt og betalt selv, mens de andre gjøkene får evt avkastning gratis og uten risiko.

1 Like

Det er jo en del av lønna. Den disponerer de som de vil

Er fristet til å si at du kanskje heller bør poste tullballet ditt på HO all den tid PHO startet året på 23 og nå er på 36.

2 Likes

Selvfølgelig står det dem fritt å selge opsjonene. Men det gir jo ikke noe bull-signal til markedet at de ikke kjøper aksjene som er (forhåpentligvis?) svært billige. Ved å vente med å selge til kursen når kursmålet til Norne kunne de dobblet gevinsten. Så de signaliserer lave forventninger til egen innsats og det er jo i tråd med slik det har vært hittil.

Ja, da ble det en dritt sur e-post til Pho i dag likevel.

Dum nok til og gå inn igjen , takken er en mill til mindre. Og en til i morgen ?

De står jo ikke like fritt som deg og meg til å selge sine aksjer, så om de ikke har tenkt å sitte i årevis er det ryddigst å selge med en gang. I tillegg så kommer jo gevinsten som skattbar inntekt, i hvertfall får de norske.

Har inntrykk av at denne måten å gjøre det på er helt vanlig i US. Men der utgjør sikkert opsjoner en større del av lønna

Hvem tror dere 3.part var i denne aksjonærfiendtlige handelen?

Når aksjen har sunket mer og mindre kontinuerlig i 2 måneder fra kr 65 til kr 36, begynner man selvfølgelig å lure på hvor bunnen er!

Aksjen er enda ikke totalt utbombet teknisk, selv om det begynner å nærme seg. Det er ca 33 som var den store motstanden før den brøt opp, og det er over 33 de virkelig store volumene har gått.

image

På Stocktalk.no kan en se topp 50 liste. Den begynner å vise noen interessante ting for de som har betalt.

http://stocktalk.no/ShareHolders.php?n=PHO&extended=1

Vel, hvis oppsiden er bare en brøkdel av det enkelte har forventninger om så ville disse opsjonene representere en pen pensjon etter hvert. Men nå er de solgt og det vanker nye risikofrie opsjoner på de ansatte. Det er aksjonærene som tar risiko og nå begynner det snart å bli på tide med belønning også til oss.