Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

Og jeg har ingen problemer med optimismen din når du har fokus på det langsiktige bildet. Ikke det at jeg nødvendigvis er enig, men det gir mening. Det er når optimismen smitter over til å konkludere angående kurs på svært kort og kort sikt at jeg syntes argumentasjonen er dårlig.

Det er fullt mulig, som jeg gjør i mange aksjer, å konkludere med at en aksje mest sannsynlig skal ned på kort sikt, men opp på lang sikt. Det betyr ikke at man er negativ til selskapets sjanse til å lykkes om noen måneder eller år, men at det på kort sikt er en negativ trend og liten sjanse for at det skal komme ny informasjon til markedet som endrer på fundamentale forhold.

Jeg ser på kort sikt i pho en short posisjon, samt at flere inside kjøp ikke har hatt noen vesentlig effekt. Derfor er jeg tvilende til at trenden skal snu på kort sikt. Men er det noen triggere, noen hendelser, noen ting dere som er optimistiske på kort sikt ser som skal snu trenden?

3 Likes

På forventninger om medisinske resultater, og faktisk levering av medisinske resultater, som ble kjent for markedet.

Litt som kursen til photocure nå gikk veldig høyt på forventninger om ny guiding, som folk flest trodde skulle være positiv. Og hadde selskapet levert en sånn guiding ville kursen vel gått videre oppover?

Helt greit Erna. Jeg var positiv til PHo, jeg er fortsatt positiv til PHO og jeg er ikke blitt mindre positiv etter den siste tids kursfall. Men min tidshorisont er ett til to år fem i tid. I mellomtiden vil kursen oppleve flere brutale opp og nedturer. Og er man ikke forberedt på en slik utvikling, men tro at kursen skal gå jevnt opp, så bør man kanskje finne seg en aksje som er mindre volatil.

Akkurat! På forventninger om noe som skal skje infremtiden. Men alle vi som var inne i NANO på den tiden var fullt på det rene med at når det gjelder medisinske resultater så ligger der en stor grad av usikkerhet og risiko. Det gjør det i alle farmasiselskaper som driver med utvikling av medisin. Hadde NANO feilet så hadde kursen gått rett i kjelleren.

Det er nettopp denne risikoen man må være klar over. Og da blir det tåpelig å skylde på noen som tror på et positivt resultatet dersom det likevel skulle gå galt. Greit nok det at man er safe om man hele tiden har en negativ og kritisk innstilling. Det verste som da kan skje er at man sitter på utsiden når raketten blir fyrt av og at man kan trøste seg med at ingen av dem som hørte på deg og agerte i henhold til det, gikk hen og tapte penger. Men de fikk heller ikke være med på oppturen.

For meg er hele vitsen med å være i aksjemarkedet at jeg skal tjene penger. Skal jeg investere i et selskap må jeg har tro på det selskapet driver med og at de skal lykkes. Hvis ikke kan jeg like greit ha pengene mine på høyrentekonto i banken.

Du skriver at argumentasjonen er dårlig, men argumenterer for at aksjen skal falle videre fordi den har falt så mye allerede. Da går jeg ut fra at du forholder deg til tekniske faktorer, men nettopp om vi et øyeblikk ser bort fra det fundamentale bildet så er det jo ganske klart at PHO er nede ved et ganske solid støttenivå, og at en teknisk tilnærming heller burde tilsi oppgang enn nedgang. Uansett er fallhøyden drastisk redusert, og det burde jo være et solid pluss for enhver som sitter og veier for og imot en inngang i papiret.

Jeg forholder meg til ting som jeg skrev i den tekniske tråden, du kan fint svare meg der hvis du er uenig :slight_smile:

I tillegg så er det historikk på at kurs ikke snur så fort + short posisjon som skremmer.

kort sikt ,

I slutten av November delta på Nordic-American Life Science Conference (https://dnb.meetmax.com/sched/event_51431/~public/conference_home.html) både med presentasjon og 1x1 møter.

Vi får håpe småaksjonærer blir løftet ut av en sulten usa investor som vil ha 10% :wink:

3 Likes

Enig der. Lett å ha fokus på de som kan ha bidratt til at noen har kjøpt en aksje samtidig som man glemmer de mange som er blitt skremt fra å kjøpe en aksje pga uetterrettelig baissing. Mange snur i døra av den grunn lenge før de har kunnet sette seg inn i selskapet.

Litt mye snakk om person her nå, la oss holde blikket på ballen :slight_smile:

7 Likes

Endelig et fornuftig innlegg! :wink:

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/11/Oppgangen-har-saa-vidt-begynt-sa-Hansson-saa-forsvant-53-millioner

1 Like

Caset er intakt som aldri før, men Q3-presentasjonen var klønete håndtert. For første gang i historien hadde PHO økning i salget fra Q2 til Q3, og jeg forventer positive tall allerede i Q4, skriver Hansson i en mail til Hegnar.no.

  • Veksten fortsetter være høy i USA, ketchup-effekten kan komme allerede i 2019. Tenker du at noen som har fått påvist blærekreft godtar gammel teknologi nå som PHO har fått alle godkjennelser og refusjonsordninger i orden?, avslutter Hansson. Investoren forteller også at Photocure skal ha fått en «sterk bruksanbefaling fra FDA».

Kunne ikke sagt det bedre selv👍

6 Likes

De deltar også her:

Society of Urologic Oncology, SUO, Phoenix Arizona, November 28th - 30th, 2018.
https://eventegg.com/suo/

Ser det er sjefen sjøl som deltar på Nordic-American Life Science Conference

1445 Photocure, Daniel Schneider (President & CEO)

6 Likes

Spennende selskap. Jeg skulle gjerne hatt litt mer info fra bransjen og da særlig i USA. Noen objektive intervjuer med kunnskapsrike gamle ringrever som kan vurdere sjansene og utviklingen videre. Synspunkter, litt helikopter utsikt. Noen som har sett noe sånt? Investorene og selskapet mener dette bare må ta helt av og jeg følger forsåvidt logikken i at «alle må jo ha dette» men som sagt så savner jeg noe mer fra noen som ikke har satset pengene sine, men som kan gi oss gode vurderinger etc

Investorene tror det skal ta helt av.
Men selskapet er vel ikke like bullish, vi mener guidingen er pinglete og skal/må oppjusteres.
Photocure er ikke flinke til sette hårete mål. De er realistiske og kjedelige syntes jeg da!
Så om de nå plutselig finner på å lage hype blir det sikkert mer liv i aksjen :joy:

Er relativt tungt investert selv i selskapet, men kan ikke se hvor selskapet har ment at dette “må ta helt av”. Tvertimot pinlig beskjeden guiding fra selskapet, og heller ingen aksjekjøp som direkte signaliserer tro på at “det må ta av”. Men har ihvertfall god tro på at kursen skal løfte seg fra dagens nivå hvor den bør finne betraktelig støtte.

Er nok investorene jeg tenker mest på. Einarsson ser ikke hvordan det kan feile. Sønnen til rederen sa omtrent det samme i dag, altså hvem vil ikke ha moderne behandling osv. Mitt spørsmål er om dette ikke blir for enkelt. Hva med noe mer info fra de som jobber med denne krefttypen i USA. Innspill fra flere som kan gi sine vurderinger. Er det gitt at det bare wr et tidsspørsmål før det tar av fordi alt annet er gammeldags, eller er det forhold og interesser vi ikke kjenner til?

70% markedsandel i Danmark
30% markedsandel i Tyskland

kun 2% i usa ?

0 i resten av verden ?

Potensiale er langt på tre-siffret om de klarer Europa andel i usa+canada og resten av verden.

2 Likes

Jeg vet ikke. Kjenner ikke markedet i USA.

Det er TURBT-markedet, surveilance kommer i tillegg.

1 Like