Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

OK. Ville jo være lott merkelig om inndekning av shorten/deler av shorten ikke var del av gårsdagens rebound. For hvis ikke, kan de ha mistet en god mulighet til å gjøre en kule på shorten.

Heldigvis ikke mitt problem. Er forøvrig ikke overrasket over at markedsaktørene endelig synes at PHo var blitt for billig. Kr 63,- var trolig for høyt, men da er også kr33,- for lavt. Så får vi se hvor kursen legger seg frem mot Q4 presentasjonen. Men jeg tror man skal være klar over at det ikke er skrevet i Stein at en oppdatert guiding ikke kommer før Q4 presentasjonen. For det ble vel sagt at den vil senest komme på Q4. Er redd for at enkelte her har misforstått.
Når det er sagt så er det ikke noen automatikk i at en oppdatert guiding vil bli en hallelujaopplevelse. Det kan like godt bli en gedigen skuffelse. Så her må man holde hodet kaldt og tenke seg godt om hva man skal gjøre.

" Og jeg vet at enkelte leger føler seg rimelig frustrert over at pasienter har googlet sin sykdom og tror de er sin leges overmann når de kommer til konsultasjon."

Det er jo naturlig å betrakte dette som teamwork, der legen er autoriteten som kan legge føringer, mens pasienten er den som både kjenner symptomene fra innsiden, og har ubegrenset tid til å google akkurat det som er relevant for hans tilstand. Jeg stiller gjerne opp med et A4 ark både med symptombeskrivelse og egen diagnose. Min lege stod helt fast på våren da jeg hadde symptomer som i verste fall kunne være hjernekreft. Etter mye googling kom jeg selv frem til diagnosen Primary Cough Headache, som er svært sjelden, og som jeg fant ut at jeg hadde i sin aller mildeste form (fullstendig uskyldig og ingen plage), og legen var takknemlig for min innsats som vanlig.

2 Likes

Ikke uenig i at man i den idelle verden ville se det som et teamwork og at legene burde være takknemlig for den innsatsen pasienten selv gjør.
Men det er ikke noen stor hemmelighet at en del leger opptrer rimelig arrogante og ikke er blitt leger fordi de passer til legeyrket, men fordi de kom ut av videregående med så strålende karakterer at familien og andre i deres omgangskrets vil hevde at det ville være bortkastet dersom man ikke brukte muligheten til å bli lege. Lege er fortsatt et statusyrke i Norge. Derfor ender vi opp med en del leger som aldri burde blitt det.
Og jeg tror nok at det er denne typen leger som skal ha seg frabedt at du som pasient kommer med innspill og på den måten viser at du som legmann faktisk kan komme ned innspill som viser seg avgjørende for rett diagnose og rett behandling.

Husk at leder er den eneste yrkesgruppen som bokstavlig talt kan gravlegge sine feil.

1 Like

Einarsson burde kanskje vært tipset?
Dette er vel høyaktuelt stoff som han kunne brakt videre.

Fremtiden vil vel begrave legens måte å arbeide på , kanskje en utdøende art?

Vi kobles vel opp mot noen sensorer eller kanskje en blir scannet på vei til butikken og så har vi vel en app som sender en SMS om at en har flatlus og må oppsøke lege :nerd_face:

Merkelig dag i dag.
Er i godt humør men forstår ikke hvorfor?

Forøvrig eier av PCIB og TRVX aksjer.

Lykke til

1 Like

PHO er kjennt for å levere skuffelser. Så derfor er det liten grunn til å bygge forventninger om at de guider FØR Q4.

Spiller ingen rolle om de melder mer, no gir eg blaffen i hele aksjen. Den går når den går.

1 Like

Jeg mener også at uttalelsen om guiding refererte til presentasjon av årsresultatene, ikke Q4. Kan med andre ord dra på seg enda lengre.

Her kan jeg utdype litt. Med unge nok pasienter mener jeg at den aktuelle pasienten som har fått blærekreft må være under en viss alder, ikke at pasienten er en ungdom. Både fordi eldre pasienter er dårligere til å bruke Internett generelt, det er ikke noe å diskutere engang, (selv om det finnes 100-åringer som surfer), men også fordi de ofte har dårligere helse. Dårligere helse generelt pga alder, dårligere helse pga sykdommen eller pga bruk av medisiner (eldre er mer medisinert enn unge). Eldre har også nedsatt hjernekapasitet/virksomhet. Det er mange grunner til at eldre syke ikke klarer/orker å gjøre den jobben selv. Her kommer engasjerte pårørende inn.

Som alltid finnes det unntak, men generelt er eldre svært mye dårligere til å sette seg inn i egen sykdom enn yngre mennesker.

Hele poenget her er et forsøk på en reality check. Etter min mening kan dette ta lenger tid enn flere her inne håper på.

Vi må heller ikke glemme at 9 av 10 med blærekreft er over 55 år, og gjennomsnittsalder på diagnosetidspunkt er 73 år. Eksempel er fra USA.

Det selvfølgelig forskjeller mellom norsk og amerikansk helsevesen, og jeg har trua. Glad jeg plukka en slump på 33,5 i går, for å si det sånn :sunglasses:

3 Likes

Den største fordelen vil være flexi scop med lokal bedøvelse.

Det spares da penger og det vil ha mye og si.

85 scopes på cysview idag. mente jeg så 86 her om dagen? noen som kan bekrefte?

Mener det var oppe i 87 for ca en uke siden

Jeg ser 86🤔

får opp kun 85. men så teller jeg de ikke manuelt, men bruker “inspect element” i nettleseren:

<div class=. .....regner med dere har mer kontroll:)

blir bare krøll med å kopiere inn teksten…

Jeg trykker usa på location, og søker etter “miles” på “finn på side” på mobil nettleseren min🙂

det funka dårlig her.

image

Hos meg går det fint (android og chrome nettleser)

chrome her og :thinking: men neida. får høre med noen kyndige imorgen.

blir kun presentasjonen lagt ut på hjemmesiden? ingen webcast?

Tidligere når de har deltatt på denne type konferanser så har presentasjonen lagt ut i pdf form etter framføring🤔

2 Likes

der kom den: https://photocure.com/globalassets/investor-relations/presentations/2018-pres/pho-nals-20181129.pdf

2 Likes