Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

bet meg merke i denne teksten: – Uniquely positioned for partnerships and in-licensing

Grei presentasjon🙂

Fra presentasjonen:

The company will update the market on the US 2020 revenue outlook at latest when releasing full year
2018 results

Betyr det at den kan komme før Q4 som en egen melding?

1 Like

tolker det slik at den kan komme når som helst, men før q4/årsrapporten. de er gjerne på samme dag.

2 Likes

må bare tilføye at de viser til 21 mill USD på forsiden. deretter viser de til potensialet i påfølgende slides. ikke mye som tyder på at den nye guidingen blir lavere. spørsmålet blir hvor de legger listen over 30 mill USD. med 4 ganger større marked i surveillance og annet snacks, som ikke var en del av forrige guiding, tilsier ikke det 4 gangern i løpet av 3 år? siste er ren spekulasjon fra meg. ha en god natt

Kanskje ikke så mye nytt i siste presentasjon, men de skriver altså at «Reiterate on outlook for 2020 on strong US revenue growth».

Så kan man jo selv velge hva man tror ligger i det.
Alternativ 1 er analysen til Edison. Den legger til grunn peak sales i 2020 på 295 millNOK, altså 50% oppdra dagens nivå, og deretter sakte decline. Det tilsvarer kursmål 45 kroner.
Det tilsvarer også at markedsandel i TURBT i US skal øke fra1,3% til 2%, samt at man ikke skal få til noe i surveilance.

Alternative 2 er at man skal klare det selskapet selv antyder at de har ambisjoner om. Få 20% av TURBT-markedet og få til surveilance.

Forskjellen mellom alternativ 1 og 2 er mildt sagt enorm, og dagens aksjekurs er en solid rabatt på alternativ 1…

8 Likes

En slik presentasjon på q3 av Dan så hadde vi nok vært lenger oppe nå.

Uansett tror eg fullt og fast fremdeles at flexi scop vil ta verden med storm!

Har du sett gjennom presentasjonen fra Q3? Det er jo de samme slides - minus side 16 og 17
(med forbehold for at jeg sitter på toget og leser på telefonen).

1 Like

Q3-presentasjonen fikk jo nådestøtet da Dahl ga seg til å høytlese HVERT ENESTE TALL FRA HELE REGNSKAPET.

1 Like

Satt å tenkte på det når børsen åpna under Q-presentasjonen: Dahl bør ikke være på talerstolen når børsen åpner 09:00:)

1 Like

Du meiner flexi scop med Cysview får eg håpe?
Flexi scop er ikkje noe nytt. Så her må vi forsatt få dei til å kjøpe nytt scop som tilpassa blått og hvitt lys.

1 Like

Ja, mener det.

Ser det skrives på HO at Radforsk solgte en god del i forrige uke. Er Einarsson en løs kanon på dekk som hausser samtidig som Radforsk selger?

Bør strammes opp litt han Einarsson. Flink medisiner men Radforsk gjør mye rart med porteføljen sin.

Stemmer det, gikk 183100 ut fra radforsk. Syns det mildt sagt er underlig.

Radforsk som kaster idag og?

Da henter de vel penger til børsnotering av vaccibody eller ultimovacs eller noe slikt kanskje?

Radforsk er blitt en belastning mer enn en ressurs å ha på eiersiden. Er de så blakke at de må kaste ut aksjer på bunn for å delta i Ultimovacs-emisjonen?

1 Like

Meget mulig! De trenger nok mye penger for å forsvare sin del i Ultimovacs.

Fy for et dritt år.

Desto lenger ned kursen går jo mer fristende blir det å fylle på beholdningen.

Edit: Ment som en kommentar på at Longtrader aldri ville kjøpe mer PHO-aksjer.

ja, eg har nå egentlig nok da…

men klarer eg å holde meg unna, nei tror ikke det.

Håper egentlig pcib gullmelding kommer no , så kan pho bare ligger her og godgjøre seg selv om det har ført til et dritt år. Mindre formue skatt er eneste oppsiden, og ikke på skattelister i avisen neste år heller :wink: