Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Photocure Småprat (PHO)

pho_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff294fc34e0>

Tror Einarsson gjør lurt i å ikke forplikte seg til å begynne å svare på alt mulig mellom himmel og jord på et forum.

Ellers er det jo hyggelig, kult og ikke minst smart at han følgjer med.

Takk for informasjonen Jonas. Setter stor pris på at du informerer om fakta slik at vi slipper alle disse spekulasjonene. Fin dag videre.

Håper dere snart kan informere mer om Pho i podcasten.

Jeg tror også i regelen at enhver børsaktør bør være veldig konservativ med å skrive på forum. Det er vel derfor slike heller har prevarslede nettmøter, slik at det ikke blir noe uro rundt ulik tilgang på info. :slight_smile:

Kan bekrefte at det er the man himself :slight_smile:

Ja, hvem vet annet enn Pdx hvem som lurer rundt her😂

Ifølge Evilfreud er ingen nick anonyme

Hmm, da har MARSHALL WACE økt shorten til 283 898 (1,30%) pr. 03.12.2018.
Dette er opp nesten 16k siden 19.11
Ser ut som de har tenkt å trykke på en stund til.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010000045

Jaja, la den ligge her og surne på 35 mens vi venter på en pcib kule så vil livet bli helt perfekt etterpå😉

…Overraska over at selgern på 36 trakk seg 1sec før sluttauksjonen var over :slight_smile:

Skremmepost

At de øker shorten nå etter den suksessen de har hatt finner jeg mer enn merkelig.
De har jo hatt nærmere 50% avkastning på en short, det er vel ikke hverdagskost.
Nå kan de si seg fornøyd!

https://simplywall.st/stocks/no/pharmaceuticals-biotech/ob-pho/photocure-shares/news/photocure-asa-obpho-has-attractive-fundamentals/

Flawless balance sheet with exceptional growth potential​:+1:t2::champagne::grinning:

Hyggelig at lille PHO blir lagt merke til og får positiv omtale. Men vi vet vel foreløbig lite om hvilke nedslagsfelt denne analysen har og hvor mye vekt leserne legger på en analyse av et ukjent selskap med tilhold i sørhellinga til Nordpolen. Personlig har jeg et ambvivalent forhold til analyser og analytikere. Min erfaring med norske analytikere er at de som oftest har en agenda når de kommer med en analyse. Jeg skal ikke si at vedkommende amerikaner som har analysert PHO har en sådan, men jeg tror vi skal avvente og se hvilke effekt dette utspillet vil ha på kursen.

Uansett så er jeg overbevist om at mye vil skje 2019 blir året da PHO gjorde sitt gjennombrudd som «the bladder cancer Company».

Ikke la dere lure til å klikke på slike robotanalyser. Det er ikke verdt det.

Etter børsstup over dammen i kveld, er det mye som tyder på ny bunn på 30 blank i morgen!

image

Fortsatt et stykke unna vil jeg tro, men greit å være klar over at markedet i surveillance og diagnostikk blir non-invasive. Man må jo unasett se tumoren til slutt så en grad av visuell bekreftelse vil nok fortsatt trenges.

Paper: http://www.pnas.org/content/early/2018/11/27/1816459115?_ga=2.263383055.2063004013.1543965230-1974807505.1529185114

Spennende for en forsker, men neppe for en investor som må vente i minst 10 år før dette kanskje kan bli noe av.
Slike funn må uansett bekreftes av en invasiv metode i en undersøkelsessammenheng e.g. BLC så det kan likevel ende i at Cysview surveilance vil bli brukt her. Dessverre for oss Photocure-aksjonærer er nok denne tisseprøven «uendelig» langt unna i et investeringsmessig, men også regulatorisk perspektiv.

La oss håpe at når den tid kommer så er PHO så profitabel at de kan kjøpe eller innlisensiere denne teknologien og ta ballegrep på hele blærekreftmarkedet!

“A low-cost, accurate, effective, and noninvasive test will greatly expand participation of patients in screening and early detection evaluation programs because it will decrease the patient discomfort and potential postprocedural complications, while it can assist in improving diagnosis, monitoring, and surveillance, acting as adjunctive to cystoscopy and/or eliminating unnecessary cystoscopies.”

Vil ikke dette være komplementært til cysview, siden pasientene som har en positiv test må gjennomgå cystoskopisk undersøkelse av blæren for å lokalisere og evt fjerne kreftlesjonen?