Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

Ifølge Evilfreud er ingen nick anonyme

1 Like

Hmm, da har MARSHALL WACE økt shorten til 283 898 (1,30%) pr. 03.12.2018.
Dette er opp nesten 16k siden 19.11
Ser ut som de har tenkt å trykke på en stund til.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010000045

Jaja, la den ligge her og surne på 35 mens vi venter på en pcib kule så vil livet bli helt perfekt etterpå😉

1 Like

…Overraska over at selgern på 36 trakk seg 1sec før sluttauksjonen var over :slight_smile:

Skremmepost

At de øker shorten nå etter den suksessen de har hatt finner jeg mer enn merkelig.
De har jo hatt nærmere 50% avkastning på en short, det er vel ikke hverdagskost.
Nå kan de si seg fornøyd!

https://simplywall.st/stocks/no/pharmaceuticals-biotech/ob-pho/photocure-shares/news/photocure-asa-obpho-has-attractive-fundamentals/

Flawless balance sheet with exceptional growth potential​:+1:t2::champagne::grinning:

Hyggelig at lille PHO blir lagt merke til og får positiv omtale. Men vi vet vel foreløbig lite om hvilke nedslagsfelt denne analysen har og hvor mye vekt leserne legger på en analyse av et ukjent selskap med tilhold i sørhellinga til Nordpolen. Personlig har jeg et ambvivalent forhold til analyser og analytikere. Min erfaring med norske analytikere er at de som oftest har en agenda når de kommer med en analyse. Jeg skal ikke si at vedkommende amerikaner som har analysert PHO har en sådan, men jeg tror vi skal avvente og se hvilke effekt dette utspillet vil ha på kursen.

Uansett så er jeg overbevist om at mye vil skje 2019 blir året da PHO gjorde sitt gjennombrudd som «the bladder cancer Company».

1 Like

Ikke la dere lure til å klikke på slike robotanalyser. Det er ikke verdt det.

1 Like

image

Fortsatt et stykke unna vil jeg tro, men greit å være klar over at markedet i surveillance og diagnostikk blir non-invasive. Man må jo unasett se tumoren til slutt så en grad av visuell bekreftelse vil nok fortsatt trenges.

Paper: http://www.pnas.org/content/early/2018/11/27/1816459115?_ga=2.263383055.2063004013.1543965230-1974807505.1529185114

2 Likes

Spennende for en forsker, men neppe for en investor som må vente i minst 10 år før dette kanskje kan bli noe av.
Slike funn må uansett bekreftes av en invasiv metode i en undersøkelsessammenheng e.g. BLC så det kan likevel ende i at Cysview surveilance vil bli brukt her. Dessverre for oss Photocure-aksjonærer er nok denne tisseprøven «uendelig» langt unna i et investeringsmessig, men også regulatorisk perspektiv.

1 Like

La oss håpe at når den tid kommer så er PHO så profitabel at de kan kjøpe eller innlisensiere denne teknologien og ta ballegrep på hele blærekreftmarkedet!

2 Likes

“A low-cost, accurate, effective, and noninvasive test will greatly expand participation of patients in screening and early detection evaluation programs because it will decrease the patient discomfort and potential postprocedural complications, while it can assist in improving diagnosis, monitoring, and surveillance, acting as adjunctive to cystoscopy and/or eliminating unnecessary cystoscopies.”

Vil ikke dette være komplementært til cysview, siden pasientene som har en positiv test må gjennomgå cystoskopisk undersøkelse av blæren for å lokalisere og evt fjerne kreftlesjonen?

1 Like

Når den slags forskningsresultater trekkes frem, så synes det som om man raskt glemmer det løp som PHO allerede har lagt bak seg og som opp gjennom årene tydeligvis har skapt mye frustrasjon hos utålmodige aksjonærer. Jeg tror man gjør lurt i å erkjenne at ethvert nytt potensielt produkt som dukker opp i horisonten, og som i utgangspunktet kan virke både fryktinngydende og som en potensiell konkurrent til PHO, har foran seg en lang, usikker og kroglete vei der mange hinder skal passeres før at det er kommet til det stadiet at den kan fremstå som en potensiell konkurrent til PHO. Samtidig må man ha i bakhodet at på det tidspunkt vil PHO - The Bladder Cancer Company ha oppnådd en sterk posisjon i det globale blærekreftmarkedet. Ja, jeg tro nok man må innse at på det tidspunktet vil PHO selv virke fryktinngydende på potensiell konkurrenter. Og man kan vel ikke utelukke at PHO på det tidspunkt besitter såpass finansielle muskler at et oppkjøp av det mest nærgående konkurrentene ikke må utelukkes.

Ha en fin børsdag og gled dere over at vi sitter i et selskap som er kommet eventyrlig langt i sin prosess mot kommersiell suksess i et av verdens største og mest innbringende farmsimarkeder.

Det ble skivebom, Ebitor.

Det fine med å sitte i PHO og PCIB er at de er fullfinansierte, og ikke avhengig av hva som skjer med handelskrig, kredittmarkeder, laksepris eller oljepris.

2 Likes

Sjekk ut artikkel i fagmagasinet til urotoday.com, volume 3, Issue 3.
Publisert 3.des 2018

Artikkel på side 23-28. Denne gir nok litt mer tyngde og påvirkning mot fagmiljøene. Me av dette er vel det vi trenger fremover, eller?

Link: https://www.urotoday.com/images/journal_issues/EU-vol-3-issue-3-WEB.pdf

2 Likes

Schneider skal også presentere her 12 desember:

The programme will feature company presentations and Q&A sessions, and institutional investors will have the opportunity to meet management in one-on-one or small group meetings.

Presenting companies include:
Alligator Bioscience
BerGenBio
BioArctic
Elekta
Medistim
Nordic Nanovector
Oncopeptides
Photocure
Recipharm
Targovax
Ultimovacs
Vitrolife
Vicore (only available for 1-1 meetings)

Nå tror jeg man må se seg en smule tilbake og ta inn over seg at PHo allerede har falt fra kr64,- til siste kurs som var kr 35,50, noe som utgjør et fall på 44,5%. Omsetningskursen ligger for tiden under der den var før Q2 presentasjonen fant sted.

Hva negativt har skjedd i mellomtiden som rettferdiggjør et slikt fall? At markedsaktørene misforstod ledelsen under siste kvartalspresentasjon og synes å leve i en villfarelse om at guidingen som ble gitt til Q3 i 2017 fortsatt er gjeldende? Kan PHo ta ansvar for at selskapets investorer er så forstokket i toppetasjen at de ikke skjønner at en ny guiding nødvendigvis må inneholde surveillancemarkedet?
Eller er det det faktum at selskapet har fått Code A refusjon for surveillancemarkedet fra Jan 2019 som gjør det enklere for sykehus/kreftklinikker å investere i flexiscope?

Om noe overrasket meg så er det at kursen fortsatt ligger å surrer nede på dette nivået. Men misforstå meg rett, jeg er storlig fornøyd at den ligger her og gjør det mulig å handle PHo aksjer på billigsalg. For min del må blinde markedsaktører gjerne presse kursen enda et par tre kroner ned. Det ville være helt perfekt.

1 Like

Det er gode muligheter for dem som har cash ja. Vekter meg sakte men sikkert opp.
Hvor bunnen er vet jeg ikke. Men kjøper 500 hver dag over en periode. På den måten regner jeg med å treffe bunnen av bølgedalen.

1 Like