Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Photocure Småprat (PHO)

pho_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff2951b3930>

Når den slags forskningsresultater trekkes frem, så synes det som om man raskt glemmer det løp som PHO allerede har lagt bak seg og som opp gjennom årene tydeligvis har skapt mye frustrasjon hos utålmodige aksjonærer. Jeg tror man gjør lurt i å erkjenne at ethvert nytt potensielt produkt som dukker opp i horisonten, og som i utgangspunktet kan virke både fryktinngydende og som en potensiell konkurrent til PHO, har foran seg en lang, usikker og kroglete vei der mange hinder skal passeres før at det er kommet til det stadiet at den kan fremstå som en potensiell konkurrent til PHO. Samtidig må man ha i bakhodet at på det tidspunkt vil PHO - The Bladder Cancer Company ha oppnådd en sterk posisjon i det globale blærekreftmarkedet. Ja, jeg tro nok man må innse at på det tidspunktet vil PHO selv virke fryktinngydende på potensiell konkurrenter. Og man kan vel ikke utelukke at PHO på det tidspunkt besitter såpass finansielle muskler at et oppkjøp av det mest nærgående konkurrentene ikke må utelukkes.

Ha en fin børsdag og gled dere over at vi sitter i et selskap som er kommet eventyrlig langt i sin prosess mot kommersiell suksess i et av verdens største og mest innbringende farmsimarkeder.

Det ble skivebom, Ebitor.

Det fine med å sitte i PHO og PCIB er at de er fullfinansierte, og ikke avhengig av hva som skjer med handelskrig, kredittmarkeder, laksepris eller oljepris.

Sjekk ut artikkel i fagmagasinet til urotoday.com, volume 3, Issue 3.
Publisert 3.des 2018

Artikkel på side 23-28. Denne gir nok litt mer tyngde og påvirkning mot fagmiljøene. Me av dette er vel det vi trenger fremover, eller?

Link: https://www.urotoday.com/images/journal_issues/EU-vol-3-issue-3-WEB.pdf

Schneider skal også presentere her 12 desember:

The programme will feature company presentations and Q&A sessions, and institutional investors will have the opportunity to meet management in one-on-one or small group meetings.

Presenting companies include:
Alligator Bioscience
BerGenBio
BioArctic
Elekta
Medistim
Nordic Nanovector
Oncopeptides
Photocure
Recipharm
Targovax
Ultimovacs
Vitrolife
Vicore (only available for 1-1 meetings)

Overrasket over at PHO stod imot fallet på Wall Street.
Ang Pcib er situasjonen en helt annen. Her lukter det fugl lang vei (any day), dersom en tar uttalelsene til PW til etterretning.

Nå tror jeg man må se seg en smule tilbake og ta inn over seg at PHo allerede har falt fra kr64,- til siste kurs som var kr 35,50, noe som utgjør et fall på 44,5%. Omsetningskursen ligger for tiden under der den var før Q2 presentasjonen fant sted.

Hva negativt har skjedd i mellomtiden som rettferdiggjør et slikt fall? At markedsaktørene misforstod ledelsen under siste kvartalspresentasjon og synes å leve i en villfarelse om at guidingen som ble gitt til Q3 i 2017 fortsatt er gjeldende? Kan PHo ta ansvar for at selskapets investorer er så forstokket i toppetasjen at de ikke skjønner at en ny guiding nødvendigvis må inneholde surveillancemarkedet?
Eller er det det faktum at selskapet har fått Code A refusjon for surveillancemarkedet fra Jan 2019 som gjør det enklere for sykehus/kreftklinikker å investere i flexiscope?

Om noe overrasket meg så er det at kursen fortsatt ligger å surrer nede på dette nivået. Men misforstå meg rett, jeg er storlig fornøyd at den ligger her og gjør det mulig å handle PHo aksjer på billigsalg. For min del må blinde markedsaktører gjerne presse kursen enda et par tre kroner ned. Det ville være helt perfekt.

Det er gode muligheter for dem som har cash ja. Vekter meg sakte men sikkert opp.
Hvor bunnen er vet jeg ikke. Men kjøper 500 hver dag over en periode. På den måten regner jeg med å treffe bunnen av bølgedalen.

Aldir noengang hatt mer PHO, så nå er iallfall jeg rigget til oppgang. Nu kjør vi!

Plukker opp mer hver gang vi dupper ned på 33-tallet. Har heller aldri hatt mer Pho enn nå :slight_smile:

På disse nivåene er det bare å plukke det økonomien tillater. Tror ikke nedsiden i PHO kan være stor fra dette nivået. Samtidig så vet vi at antall scope foresetter å øke. Og je, brukerfrekvensen er foreløbig for lav, alt for lav. Men ingen tror vel at amerikanske sykehus anskaffer medisinsk utstyr på innfallsmetoden og at dyrt utstyr blir kjøpt inn for å stå å støve ned i en krok? Nei, det tror jeg nok vi kan være rimelig sikre på at de ikke gjør.

Og da burde det være lett med en smule logisk sant å forutse at inntjeningen til PHO kommer til å stige brutalt utover i 2019 ettersom flere og flere scope utplasseres og brukerfrekvensen kommer til å ta seg betydelig opp ettersom personellet blir opplært og fortrolig med ny BLCC teknologi.

Helt greit at kursen blir liggende nede på dette nivået til vi tipper inn i 2019. Det gir meg en formueskatt jeg kan leve med. Ingen ting er så galt at det ikke er godt for noe.:money_mouth_face::grinning:

Folk som aldri går tom for investeringskapital imponerer meg. Men skatt vil de ikke betale.

I den grad man har tilpasset sitt forbruk slik at man hver måned har et overskudd på lønna, når alle utgifter er dekket, så vil man ha kontinuerlig tilførsel av investeringskapital.Forutsatt at man jobber og har en inntekt.
I den grad man har et forbruk som spiser opp all inntekt og gjerne mere til, så stiller selvfølgelig situasjonen seg en smule annerledes. Men dette er jo mer eller mindre opp til hver enkelt hvordan man innretter sin økonomi. Selv har jeg altså innordnet meg slik at jeg hele tiden har overskudd som enten kan pløyes inn på sparekonto, i aksjemarkedet eller til nedbetaling av huslån.

Og hva angår skatt, så betaler vi mer enn nok så lenge regjeringen kan pøse milliarder ut til diverse mer eller mindre fornuftige tiltak utenfor landets grenser. Landet besitter i tillegg et fond på over 8000 mrd så jeg tror ikke Norge sliter rent økonomisk.

Så enkelt er det.

Betal din skatt med glede.

Bedre med gevinst og formueskatt enn tap :wink:

Ser ut som bølgedalen er passert.

Det er tross alt ikke mange børsdager til refusjon på overvåkning slår inn.

Ser litt på presentasjonen fra NY forrige uke.

På side 16 står det:

OUTLOOK
• Short and medium term growth to come mostly from the US market Growth drivers:
–Expansion of the US commercial team opening up new territories and gaining key accounts
Inclusion in the key clinical guidelines in the US (AUA, NCCN)
–Permanent and favorable reimbursement
–Increase installed base of BLC in collaboration with Karl Storz, both rigid and flex
–Penetration of the surveillance market with the largest untapped patient base

• Reiterate strong outlook for significant U.S. revenue growth
–The company will update the market on the US 2020 revenue outlook at latest when releasing full year 2018 results

Forventer de oppdatering på AUA guidelines snart? Med inkludering av BLC til surveillance?

Eller er det bare at inkluderingen i aua guidelines fra 2016 for TURBT skal fortsette å bidra til økt vekst?

https://peoplebeatingcancer.org/enhanced-cystoscopy-for-early-bladder-cancer/

Imagine that you are a newly diagnosed bladder cancer patient. You are trying to figure out if you should get a second opinion. Further, you want to make sure that your original diagnosis was accurate aka they doctor identified all possible bladder cancer tumors. Think- what did your doctor use for the cystoscopy?

If your urologist didn’t add blue light cytoscopy to the analysis of your bladder then he/she might have missed spots that may relapse in the coming months or years. Combining both BLC and WLC catches more possible cancer.

Karakteristika som smallcap, høyvolatil og stort fall fra årstopp, gjør aksjen til en potensiell nyttårsrakett. Aksjen er positiv på innsidehandler etter kjøp fra styreleder Jan H. Egberts og to andre innsidere i løpet av november. Det indikerer at aksjen nå er fundamentalt billig.

Da har man enten fryktelig god lønn eller så blir det lite å “pløye” inn i aksjekjøp.
Når man ser på handelsloggen så ser det ut for at det er mest i den siste kategorien.

Ser unektelig bra ut nå.

Salget av Hyperthermia vil også starte i Q1. Vil nok ikke være allverden i starten, men et fint tilskudd.

Blir også spennende å se om de nordiske landene har/hadde samme innkjøpsstrategi som i Q4-17. I så fall kan Q4 bli riktig bra hvis vi ser 20 mill fra US.