Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

DNB healthcare hadde vært en flott anledning til å slippe oppdatert guiding

Selskapet burde helt klart meldt om refusjonen.
Vi får håpe Schneider tar tak i disse tingen du nevner Durable🙂
Har du sendt inn dette til Photocure?

Jeg hadde forøvrig inntrykk av at Schneiders presentasjon fra NY var mer fremoverlent en det selskapet tidligere har vist. Spesielt da outlook delen.

Tar meg den frihet å lime inn et innlegg som jaxi kom med etter q3:

Må innrømme jeg blir veldig overrasket om guidingen kommer allerede nå på onsdag.

Men som det kommer frem i presentasjonen fra NY, så kan den vel egentlig komme når som helst.

The company will update the market on the US 2020 revenue outlook at latest when releasing full year 2018 results

Exactly, det ville være en herlig liten bombe

1 Like

Jeg, som langsiktig aksjonær hadde ivertfall satt pris på at en positiv guiding kommer før q4.
Så de som da sitter utenfor blir “tatt litt på sengen” :stuck_out_tongue_winking_eye:
Edit: en av faktorene til kursnedgangen etter q3 tror jeg er en forventning om “nyhetstørke” frem til q4.

Håper det er noen her som skal se presentasjonen til Schneider onsdag, og kan komme med et lite referat i etterkant🙂

3 Likes

Men akkurat det ble vel også uttalt på Q3. Ihvertfall forstod jeg det slik at en oppdatert guiding ville seneste komme ved fremleggelse av årsresultatene for 2018.
Derfor håper og tror jeg selskapet vil komme med en oppdatert guiding i god tid før den tid. Måten Q3 presentasjonen ble mottatt på av markedsaktørene tror jeg også vil bidra til at ledelsen ønsker å rette opp igjen noe av fadesen ved å komme med en oppdatert guiding så snart de evner det.

Dagens post kjøpt inn.

Slik børsklimaet er for tiden fremstår Photocure som en trygg havn på disse nivåer.
Mcap på under 800 mill. 100 mill på bok. Og ikke minst vekst.

https://www.urotoday.com/journal/everyday-urology-oncology-insights/articles/108598-blue-light-cystoscopy-insights-on-recurrence-progression-and-clinical-management.html?utm_sq=fxweefm2fg&utm_source=Twitter&utm_medium=social&utm_campaign=urotoday&utm_content=RecentAbstractsEverydayUrology

1 Like

Jeg tror også at mye av forklaringen ligger nettopp i det JAXI fremholder. Og i bunn og grunn burde vi investorer evnet å resonere oss frem til at dette ville bli situasjonen. Men vi ble nok blendet at styreformannen sine uttalelser i juni samt Bellete sin fremoverlente presentasjon på Q2.

Men når styreformannen fremholder at selskapet nå vil oppleve en akselererende vekst, så er ikke det noe som bør skje uten at selskapet er preppet for det. Og det burde være innlysende at selskapet da først måtte ekspandere salgsavdelingen til å kunne håndtere den akselererende veksten som styreformannen varslet. Men å ekspandere en salgsavdeling, der selgere må være spredt utover et enormt geografisk område, med flere forskjellige tidssoner, innebærer langt mer enn å kun øke antall hoder i salgsavdelingen. Dette er selgere som hovedsakelig må operere lene eller i mindre klynger. Følgelig må disse “selgernodene” være opplært og skolerte slik at de både kan presentere BLCC teknologien generelt og Cysview spesielt. Og da snakker vi om å være skikkelig opplærte. Den prosessen tar tid.

Men hva er da bedre enn å bruke den “stille” perioden av året til å lære opp nye selgere på? Og hvem skal i så tilfelle benyttes til å lære opp nye selgere? Jo, det må da være noen selgere som allerede er opplært og dyktige i sitt fag. Ihvertfall ville jeg benyttet de beste til å lære opp nye selgere, når kriteria var å få nye opplært så raskt som mulig, samtidig som de må sikres å være av en rimelig god kvalitet når de slippes løs på markedet.

Ser man dette bildet så blir det lettere å skjønne at ekspansjonen av selgerkorpset har trukket ut verdifull selgerkapasitet gjennom Q3. Følgelig må en slik prioritering i selskapet få negativ innvirkning på salgene som gjøres gjennom Q3. For ikke bare er det ferieavvikling på sykehusene, men salgskorpset til PHO er inne i en fase der fokus flyttes fra primært å selge, til å lære opp nye selgere.

Men dersom det er dette som gjorde at salget av nye scope ble så lavt gjennom Q3, så burde ledelsen i PHO ha gitt oss en plausibel forklaring under Q3 presentasjonen. Det var skuffende. Spesielt når man ser hvilke effekt det fikk på kursutviklingen.

Håper ledelsen har lært av dette og at de vil rette opp igjen fadesen i kommende kvartalspresentasjoner.

Klart artikler som den over her vil gjøre jobben til selgere mye lettere. Kjempefin drahjelp.

Det kan vel også tenkes at shortposisjoner bør dekkes inn når slike artikler dukker opp. Selv om MW har vist seg å være noen seige svin tidligere :smiley:

Når man leser den slags artikler så skulle man jo nesten tro at BLCC teknologien vil selge seg selv. Men enn så lenge trengs det nok et skolert selgerkorps å gjøre grovarbeidet. Men at artikler som den du har funnet frem er gull verdt for et realt gjennombrudd i det amerikanske markedet. Samtidig vet vi at svært mange rundt om i verden følger med på hva som skjer i det amerikanske markedet.

I artikkelen står blant annet følgende:
“Based on such findings, joint guidelines from the American Urological Association (AUA) and the Society of Urologic Oncology (SUO) now recommend offering blue light cystoscopy to all patients with non-muscle invasive bladder cancer and considering blue light cystoscopy for patients with a history of non-muscle invasive bladder cancer and positive cytology.”

Det er da man får en smule sitringer gjennom kroppen når man samtidig går tilbake til focuss sine beregninger for kurspotensiale til PHO ved 20% markedsandel i USA. 20%!! Og så kan man jo saktens spørre seg hva de andre 80% tenker om BLCC teknologien når innholdet i den nevnte artikkelen blir mer eller mindre allmenn kjent blant amerikanske blærekreftpasienter.

Dette er ikke haussing, kun fokusering på kalde fakta.

ja, er en ting eg fokuserer på nå. Mest mulig aksjer i pho/pcib de neste to årene. Blåser konsekvent i resten av børsen om eg ikke sitter foran pc og får en gratis trade rett inn :wink:

Eg vil si av avkastningen har vært dårlig om vi er under 100 på de innen 2020, og fantastisk om vi er der vi burde være med markedsandel :wink: og der er ikke 80% idioter selv i usa.

3 Likes

Da er vi to. Handlet noe mer PHO i dag. Sitter samtidig med en del i PCIB. Vi går nok et meeeget hyggelig år i møte, Longtrader! Vanskelig å se hvor disse to selskapene skal feile.

2 Likes

Da er vi 3 :slight_smile: Er vanligvis mer diversifisert. Men mener helt seriøst at PCIB og PHO er trygge havner i dagens børsmarked så da har det blitt neste all kapita allokert til disse to. Idag ser vi jo nok et eksempel på at de to outperformer et meget bearish marked.

7 Likes

+1, så da er vi 4 så langt:)
Det fundamentale og det finansielle gjør at det er de to, jeg tør ha penger i nå.

4 Likes

PCIB har penger til 16-18 kvartalers drift, og PHO har 100 mill på bok, sterkt stigende inntekter og sorte tall på neste kvartalspresentasjon, og videre.

Absolutt stedet å ha plassert sine penger i disse tider.

2 Likes

Finansieringsbehovet er definitivt noe av det skumleste i biotech og en svær fordel å ha avklaret. Man ser jo også at PHO har klart seg veldig bra i dag.

Herved min PHO-analyse. Relativt konservative markedsandel, likevel blir kursmålet skyhøyt. Tar gjerne innspill. Ikke alle tall er godt gjennomtygd,men potensialet illustreres godt. Ser ut som om markedet priser inn en markedsandel i USA på ca 4% på TURBT og 0% i surveillance med dagens kurs.

5 Likes

ja det kan nok stemme det, men det som har skjedd er at refusjon for TURB-markedet er uendret - og man får ikke en heldekkende refusjon for alle de forskjellige TURB prosedyrene i 2019 som AUA anbefalte så sterkt om i okt.2018 at the United States Centers for Medicare & Medicaid Services (CMS) skulle innvilge.

Problemet er at de ca 130 utplasserte RIGID scopene har en så lav bruksrate - ca 16 -17 ganger pr.kvartal - så hvis vi skal kunne ta 15% av markedet fra idag ca 2% må vi enten utplassere flere hundre nye RIGID scope eller så må bruksraten på allerede utplasserte scope betraktelig opp.

Klarer ikke helt å se grunnen til at de store sykehusene som har investert gjerne 100k$ på ett RIGID scope, ikke bruker det maksimalt, da disse sykhusene selv går ut og reklamerer for denne behandlingen. Hvis noen kan gi meg ett godt svar på det så er jeg meget takknemlig for det :hugs:

Sendte inn 3 spørsmål 09.11.2018 dagen etter Q3, og har ennå ikke fått svar! Fint hvis noen hær inne kan svare.

  • 1 Denne nye A-koden A-9589 for surveillance , betyr det at det står A foran koden at de har fått den høyeste ratingen/anbefalingen ?
    Denne A-koden har jg fått høre gjelder kategorisering og har altså ikke noe med høyeste ratingen/anbefalingen fra CMS å gjøre.

  • 2 Hva er refusjonsbeløpet for denne koden?

  • 3 Hva vil være trolig/antatt ca bruksrate på ett flexiscop pr.kvartal ?

Viktige spørsmål mener nå jeg, for å kunne spå fremtidig vekst/inntjening.

1 Like

Har også et spm til de som kjenner caset ut og inn

Når det gjelder flexiscope og overvåkning.
I fremtidige innteksestimater ser jeg kun US på denne biten.
Bør vi ikke kunne regne med økt overvåkning med flexiscope i resten av verden også? For tidlig til at noen tør «bake inn noe»?

1 Like