Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

Det korte svaret er: “Svært mye”

Om du er interessert kan du finne en historikk over de siste ukers/måneders begivenheter på NAVA-tråden. Neste torsdag er det ekstraordinært styremøte der den nye storeieren bla.a. vil gjøre styreendringer og fortelle om sine planer for selskapet.

1 Like

Høres interessant ut, skal lese meg opp:)

Det er veldig spennende og interessant dette med mulighetene for å se mot andre leverandører av scop enn Karl Storz.

MEN, hvordan påvirker dette patenter og konkurransesituasjon?

Siden BLCC-teknologien er et drug-device konsept har det jo blitt fremholdt at eventuelle konkurrenter til PHO vil være nødt til å kjøre egne kliniske studier sammen med andre leverandører av scop.
Er PHO også nødt til å gjøre dette dersom de ønsker å bytte ut Karl Storz med Olympus e.l.?
Og hvis ikke, hva skal da eventuelt hindre en mulig konkurrent i å produsere en Cysview-kopi og ta opp konkurransen med PHO?

Når det er sagt. Blærekreft-markedet er ENORMT, og det er trolig god plass til mange aktører.
Både Pepsi og Coca Cola tjener jo godt på brusen sin, for å si det sånn.

Durable: Jeg ser dette utsagnet i sammenheng med det han sa om at de arbeidet for å forbedre patent-situasjonen. Ved å samarbeide med flere scope-leverandører, er det da slik at de kan ta brodden av eventuell konkurranse og tvertimot få en raskere markedspenetrasjon? Det er PHO som har et godkjent produkt og refusjon, spørsmålet er om dette er mest knyttet til Cysview alene eller kombinasjonen med det spesifikke scope-merket. For å få svar på dette må vi nok ha en innsider i FDA eller noen som kan hente ut og finlese både patent og godkjenning :wink:

Det er definitivt fremover som gjelder. Jeg skrev på HO i oktober at jeg så veldig frem til at Schneider skulle starte, fordi pho trengte noen som ikke er bundet av norsk tilbakeholdenhet når det gjelder å synliggjøre de enorme mulighetene som photocure faktisk er. Jeg skulle egentlig ønske at vi kunne hoppe 6-12 mnd fremover :slight_smile: 2019 og 2020 kommer til å endre absolutt alt. Slik jeg ser det er alt på plass for å lykkes, utfordringen er å ikke selge når kurs passerer kr 100,-, det vil bare være begynnelsen tenker jeg…

Det kan godt hende jeg tar feil, men jeg synes den siste tidens oppgang ser mistenkelig ut. I dagene før presentasjonen stiger kursen mye, øker godt etter presentasjonen og i går kom korreksjonen.
Klassisk pump and dump der vi langsiktige tror at nå har det endelig snudd og kjøper mer, mens tradere casher inn gevinsten?

Når det er sagt har PHO et enormt potensiale.

2 Likes

Hehe du har helt rett. MEN DENNE GANG ER DET ANNERLEDES

2 Likes

Nå skal jeg synse litt.

For en ukes tid siden, da kursen lå rundt 34 kroner tenkte jeg at kursen sakte men sikkert ville gå mot 50 kroner pluss frem til Q4-presentasjonen, og at gode resultater der og ikke minst ny guiding da ville gi skikkelig fart derfra.

Mange har nok derfor hatt planer om å komme billig inn både før og etter jul.

Forståelig at flere med slike planer er frustrert over å bli tatt på senga slik.

Kursoppgangen i PHO har rett og slett kommet som julekvelden på kjerringa.

3 Likes

Tenker det er traderene som går på smellen denne gangen,

Du er nok spot on!

Blir spennende å se oppdatering av short i ettermiddag og mandag, har en feeling av at den kommer til å øke… /feelings

Det var et “friskt pust” med den nye CEO’n på plass i PHO.

Profesjonell ledelse som har gjordt denne jobben tidligere , US CEO og US salgsteam.
Mye interressant og nye vinklinger lagt frem allerede på første foredrag.

Okke som , føler at PHO-aksjer er blitt mere spennende og behageligere å eie.

2 Likes

Litt vanskelig å høre hva Schneider sier om Cevira, men kanskje de denne gangen lykkes? Vi har jo blitt forledet før, så vanskelig å tro før det evnt ligger en avtale på bordet.

Ettersom aksjer gjerne prises på bakgrunn av forventninger, så var vel PHO aldri overpriset på kurs 63,50 i september. Men oppturen gjennom august/ september gikk for fort og derfor ble det et teknisk gap som måtte tettes. Og det ble ettertrykkelig gjort da kursen krasjet ned mot kr 33,-.

Ja, vi er flere som etter dette forventet at kursen ville bli liggende nede på 30 tallet og sige opp mot 50+ frem mot Q4 presentasjonen 28 feb 19.
Men det var før Daniel løftet litt på sløret og med der avdekket en særdeles optimistisk og fremoverlent holdning til fremtiden. En unorsk, amerikansk optimisme og pågangsmot som tydeligvis har rørt ved noe i investorene. Så nå er spørsmålet om kursen holder seg under kr 50,- inntil vi skriver 2019. Og sant og si så tror jeg Daniel sine siste uttalelser fort kan resultere i et nytt forventningsrally frem mot Q4.

Forhåpentligvis vil ledelsen ha lært av Q3 presentasjonen og kommer med helt andre resultater til Q4 og en langt mer fremoverlent holdning. Derfor tror jeg ikke vi vil oppleve samme nedturen etter Q4 som vi gjorde etter Q3. Men det er min personlige holdning og slett ikke noen fasit.

Er bare å skaffe seg twitter, like og retweete. :wink:

6 Likes

vakkert!

1 Like

Uken begynner med en liten kursdipp. Dette gjør at flere får muligheten til å komme seg inn og at vi som allerede er inne kan få akkumulert flere aksjer til en grei pris.
Om to uker starter vi på 2019, et år som høyst sannsynlig blir PHO best year ever. Joda, jeg hører dere som har vært med lenge og som minner oss om historien til PHO. Men nå stiller selskapet ganske så mye bedre utrustet enn det noen gang har gjort. I tillegg har det nå fått en ledelse som ikke bare tror på suksess, men som tør uttale seg fremoverlent, selvsikkert og med sterk tro på at de har nøkkelen som skal til for å gjøre suksess i USA. La dem få muligheten og la resultatene de oppnår gjennom 2019 tale for seg selv. Jeg ser frem til det kommende året med skrekkblandet fryd!

2 Likes

Skrekkblandet? Så i motsetning til tidligere i høst så er du nå mer forberedt på skuffelser?

Tilbakeblikk
Hentet fra HO

liang

29.04.2018 kl 10:28 5154

https://community.auanet.org/blogs/policy-brief/2017/11/03/cms-publishes-new-payment-rates-for-urological-services-performed-in-outpatient-hospital-departments-and-ambulatory-surgical-centers-for-2018

"Complexity Adjustment for Blue Light Cystoscopy Procedures

As proposed, CMS created a new HCPCS code (C9738 Adjunctive blue light cystoscopy with fluorescent imaging agent (List separately in addition to code for primary procedure)) to describe blue light cystoscopy (Cysview® (hexaminolevulinate HCI) to allow for a complexity payment adjustment. When Cysview is reported in combination with HCPCS codes 52204, 52214 and 52224, these services will result in a payment reassignment from proposed APC 5373 with a payment rate of $1695.57 to APC 5374 at $2696.58 for CY 2018."

Av interresse ???

Medisinmannen

29.04.2018 kl 10:43 5142

Dette er de nye kodene og dette endrer alt for Photocure. Bedre refusjon endrer alt. Det endrer konkurransesituasjonen mellom klinikkene. Det endrer synet til forsikringsselskapene på BLC der de vet at Medicare også dekker blålys. Det endrer standingen til blålys osv osv.

Det skal så utrolig lite til før vi får en fantastisk vekst. Q1-17 så omsatte Cysview i USA for 10 mill. Ved årsslutt 2017 så var det 104 operative klinikker med blålys. Hvis alle de klinikkene har en Cysview behandling ekstra i uken pga refusjon så får man følgende scenario.

Det er 13 uker i Q1-2018: Dvs. 104 ekstra doser pr. uke x 13= 1 353 doser x 9000 = 12,17 mill. ekstra.

Mer skal det ikke til for å løfte salget fra 10 til 22 mill. og det er en situasjon der man er i break even.

Dette vil ikke skje ved Q1, men det bør ikke være langt unna at man passerer 20 mill.

BenteBazooka

29.04.2018 kl 11:12 5125

Her er litt av det edison skriver om refusjonen:
“Prior to this rule taking effect, Medicare had not separately reimbursed centres for use of the BLC with Hexvix/Cysview procedure, but instead bundled it with the total reimbursement for TURBT procedures, so any additional cost related to the product was absorbed by the centre. This has had a direct impact on the availability of BLC with Hexvix/Cysview in the US.”

" The CMS has issued a final rule, which is set to take effect at the beginning of 2018. The rule significantly improves the reimbursement (by ~$1,000) for certain blue light cystoscopy (BLC) with Hexvix/Cysview procedures in Medicare patients. As 73.4% of bladder cancer patients are over 65, according to the National Cancer Institute, this should help accelerate penetration of the product in the US."

Utplasseringstakten av skop var også høyere i Q4 enn i resten av året(q1:6 skop, q2:4 skop, q3: 3 skop, q4: 8 skop), så kan tenkes det er pga refusjonen.
Blir spennende å se utplassering av skop i Q1😊

liang

29.04.2018 kl 11:17 5122

Medisinmannen skrev Dette er de nye kodene og dette endrer alt for Photocure. Bedre refusjon endrer alt. Det endrer kon…

Dette er vel noe av det rareste jeg har lest på lang tid.

Krefttypen vi snakker om her er vistnok en av de største utgiftpostene i de fleste lands helsebudsjett og PHO trenger 1 stk pasient for å øke inntekten 100%/uke og da er selskapet i break even??

Høres ut som en god spøk :slight_smile:

Hvilke selskap øker inntekten 100%/uke med <<<<1>>>>pasient pr utplasert maskin pr uke ? , hehe.
Missforstår jeg noe?

Rart å være aksjonær i et selskap som ikke reagerer på gode nyheter.
Dårlige derimot så er det full action :slight_smile:

lykke til

Jeg har ingen tro på at PHO vil skuffe oss. Men jeg er usikker på i hvilke grad norske investorer evner å skifte fokus fra aksjer relatert til fisk, olje, shipping og finans over til farmasiaksjer. For det siste er aksjer de anser å ha høy risiko og som de tilsynelatende skyr som pesten. Men mhp PHO kan jeg ikke se den store risikoen. Selv ikke om verdensmarkedet skulle få seg en knekk. For dersom man evenr å tenke en smule rasjonelt så blir det verken færre eller flere blærekreftpasienter på grunn av renteoppgang, oljeprisfall eller krakk i befraktningsratene. PHO vil ligge der som en vakker oase i et mylder av selskaper som sliter med inntjeningen.

Nei, jeg føler meg meget bekvem som PHO aksjonær og ser lyst på selskapets fremtid. Men skal aksjekursen opp dit den hører hjemme så må nesten markedsaktørene også få den samme troen. Det gjenstår å se.