Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

De er nødt til å heve i morgen. Det blir wording på videre planer som blir viktig.

Å ikke heve renten i morgen ville vel etterlatt inntrykk av at man ga etter for Trump, så Trump har vel sannsynligvis umuliggjort sitt eget ønske i så måte. Men signaler for utsiktene videre vil være avgjørende.

Da ble det 1000 til i dag. Føler meg privilegert som får aksjer på disse nivåer kun 5 handledager før refusjon på overvåkning. Utrolig gledelig at vi nå også får endel av flexiscopeene på plass før nyttår.

1 Like

Grattis!

Takk Londonmannen!

Kan ikke se hvordan dette skal bli feil.
Det er 2 små usikkerhetsmomenter slik jeg ser der. Men de er ganske så ubetydelige i forhold til oppsiden.

Det første er en liten økning i utgifter i US i forbindelse med nyansettelser og opplæring. Dette har imidlertid allerede båret frukter i form av flere klinikker.

Det andre er selvsagt økonomien til største eier. Dette berører ikke det fundamentale, men kan gi en kursdipp ved et eventuelt tvangssalg.

Angående utgifter til nyansettelser og opplæring i USA så har jeg vært innom den samme tanken. Jeg tror dette får størst innvirkning på Q4, forhåpentligvis drar det ikke et lite overskudd ned i minus, det hadde vært et utrolig positivt tegn å kunne gå med selv et lite overskudd.

Om bare for å lese kommentaren på Hegnar.

Futurene stiger i USA nå, kanskje blir ikke dagen et fullstendig havari.

Det folk IKKE har tatt innover seg er salget i US Q4-17.
Det var på 10.2 mill.
M.a.o. vil vi kunne se ca 100% økning i kommende rapport.
Det er brutalt.

Overrasker vi på oppsiden blir det 110%.

1 Like

Jeg tror ikke det er å unngå at det finnes større og mindre usikkerhetsmomenter rundt enhver investering i aksjemarkedet. Men i tilfellet PHO tror jeg den største usikkerheten er hvor stort dette vil bli og hvor lenge det går før større investorer innser hva som er i ferd med å skje.

Forstår ikke helt denne fokuseringen på overskudd i PHO under denne perioden når organisasjonen bygges opp i US.

Her kan en jo styre resultatet med innsatsen og kapitalen en velger å bruke på investeringen i US , ikke?
Altså , dersom overskudd skulle være det førende for selskapet så er det bare å strupe inn på kapitalen til US.
At så ikke velges er jo selvsagt fordi det ikke vil tjene helheten på sikt.

Men selskapet står fritt til å skape overskudd når som helst.

Medfører dette riktighet?

Growth is the name of the game.

Som Dan sa på DNB, de er i en investeringsfase, ikke en høstefase.

3 Likes

Så lenge jeg ser overskudd Q2-19 er jeg fornøyd.
Men et lite overskudd nå er selvsagt ikke å forakte. Det kan gi kursen et høyere utgangspunkt når vi starter innhøstingsfasen. Et forsprang, som igjen sannsynligvis vil gi en høyere kurs senere.

Teller 14 klinikker på cysview dot com i California nå.
Har ikke kontroll på hva antallet var tidligere i høst, men antar dette er en kraftig forbedring.
Vi mangler fortsatt Seattle.

Vestkysten kommer fint etter nå.

Ser gjerne noen fler i Florida også. Med tanke på det enorme markedet (gamle velsituerte pensjonister) som er der nede.

—————-
Den lave kronekursen i Q4 vil også gi oss 1 mill ekstra fra US i dette kvartalet vs Q3.
Småtteri selvsagt, men alle monner drar.

—————————

Kikket litt nærmere på Q4-17 i US.
Det viser Full Year 42.4 mill.
Mao vil vi med et konsertvativt anslag på litt over 20 mill (66totalt) i Q4-18 få en årlig vekst på 55-56% Full Year, og ca 100% på Q4 isolert.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at slikt fortjener en overskrift og litt oppmerksomhet i pressen.

2 Likes

Den norske pressen interesserer seg minimalt for farmasi og følgelig har de minimal innsikt og et elendig grunnlag for å vurdere det som skjer innen norsk farmasi generelt og PHO spesielt. Følgelig kan de prestere å ta inn et innspill fra en såkalt investeringslkonom, uten å skjønne at det er møl og feilinformasjon de presenterer.

Jeg stoler ikke på at norsk presse vil være noen støtte i overskuelig fremtid.

1 Like

Ny dag og det kan virke som at vi på ny skal oppover på 40 tallet. Det kommer stadig positive drypp fra USA som tyder på at ny CEO har startet sitt virke og tatt fatt på å innfri sine hårete mål. Vel, målsettingen kjenner vi vel ikke i detalj, men det bør vel ikke komme som noen overraskelse dersom hans fremoverlente syn blir gjenspeilet i guidingen.

Ser ikke bort fra at kursen kommer til å surre på 40 tallet frem til over nyttår og at noe skikkelig rykk ikke kommer før vi får Q4 presentert og den nye, oppdaterte guidingen er presentert. Men kjenner jeg norske investorer rett så blir de ikke overbeviste før bunnlinjen er positiv og viser sterk vekst over flere påfølgende kvartaler. Det vil si at vi må ut i andre halvår før jeg forventer økende fokus fra norske investorer.
Det åpne spørsmålet er hva amerikanske investorer vil gjøre og når de kommer skikkelig på banen. Jeg vi» ikke utelukke at de kommer før de norske, og da kan hele bildet bli snudd på hodet over natten.

Nei, det er slett ikke enkelt å være spåmann når man kunner et skarve menneske, bergenser i tillegg. ;-))

1 Like

Er ikke din feil at du er bergenser London, det må nok dine foreldre ta på seg skylden for :grinning:

Zappa66
Dersom du har vært i tvil, så kan jeg informere deg om at akkurat den biten av meg lever jeg meget godt med. Det til tross for at folk utenfor Bergen synes å ha et hatforhold til oss. Men misunnelse kan gi seg utslag på så mange vis. ;-))

Forresten hørt om Viking-supporteren, VIF-supporteren, RBK-supportern og Brann-supporteren som stod på et stup. VIF supporteren kastet seg utfor stupet og skrek ut, “Dette gjør jeg for VIF!”. Deretter kastet Viking supporteren seg etter og skrek, “Dette gjør eg for Viking!”. Da tok Brannsupporteren og kastet RBK supporteren utfor stupet mens han skrek, “Dette gjør jeg for Brann!” ;-))

2 Likes

Kursen fortsetter å krype oppover. Og jeg kan ikke si jeg er overrasket over at så skjer med tanke på hva som ligger foran oss i 2019. Vi har tross alt fått tydelige signaler de siste ukene på at ting får meget bra i USA. I tillegg har vi fått stifte bekjentskap med en ledelse som er langt mer aggressiv og fremoverlent enn det PHO aksjonærer har vært vane med i tidligere år. Her er det amerikansk selvsikkerhet og vilje til å sette hårete mål som gjelder. Det tror jeg markedet vil sette pris på. Og det bærer bud om at guidingen som kommer i februar blir riemelig positiv.

2 Likes

Ser ut som vi går jula fint i møte.
Kun 4 handledager til refusjonslår inn for fullt.
Tror de fleste av de som sitter nå har høyere ambisjoner enn disse kursene.

Dessuten starter vi opp salget av Hyperthermia straks. Spennende. Og i kombinasjon med Hex/Cys kan det bli jævlig bra for pasientene.

Som dansken sa det:

We are proud to be the first hospital in the Nordic area who got the chance to use this promising technology to treat our patients. We are currently generating and collecting data and assessing the convenience of introducing the technology into our facility. The procedure is highly automated and can easily be performed by trained nurses. We look forward to collaborating with Photocure on this new technology which could potentially become a new tool for better management of bladder cancer patients, just like Hexvix has proven to be over the last 10 years", says Professor Jørgen Bjerggaard Jensen, Aarhus University Hospital, Denmark.

Ikke mye salgsvilje å spore her nå… Men de spretter nok frem snart, forhåpentligvis med flere kjøpere og…