Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

Belåning? I aksjemarkedet? Nei, jeg vet det er mulig men jeg vil da ha nattesøvnen. Å låne til aksjer anser jeg for å ta unødig høy risiko. Men nok en gang, dette må bli opp til den enkelte.

Jau, men no er no eg litt risiko villig😂

Photocure er faktisk første aksjen hvor jeg har tatt i bruk en smule giring. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Det kan godt hende at det vil vise seg å være meget smart. Men man mister litt herredømme over egen aksjebeholdning når man låner på den. Faller kursen så vil man raskt kunne få krav om ytterligere penger på konto eller å redusere aksjebeholdningen.
Jeg har valgt å ha den ekstra bufferen man bør ha ved belåning, stående i markedet. Jeg vet at det ikke er noe som hindrer man i å ha alt i markedet og operere med ull buffer. Men da er man enda mer utsatt.

Håper det går bra for dere! Selv står jeg den av inntil videre.

Det er kun 20% belåningsgrad, så det ligger en viss sikring der. Og PHO utgjør kun en del av porteføljen.

Så noe risikostyring har jeg heldigvis. :stuck_out_tongue:

20% av porteføljene verdi? Så dersom man har PHO aksjer verdt 1 mill så kan man låne 200k? Hva om kursen da faller til verdi kr 950k dagen etter man har belånt, må man da betale inn slik at man ikke har lånt mer enn 20% av kr950k?

Giring er alltid risikosport, men spesielt risikabelt i et bearmarked, slik vi har nå

100% enig i det.

Ja, i prinsippet er det riktig.

1 Like

Marshallen har ikke endret shortposisjonen sin siden 3 des. Enten har de glemt den eller så lar de være å rapportere til de har dekket seg inn. Det må da være dumt å være med opp igjen når de så lenge har gatt mulighet til nesten 50 % fortjeneste på shorten.

Noen som har en topp 50 liste?
Finner bare denne.

image

Edit: sist oppdatert 17.12.2018

Forandring av posisjon den ene dagen vil bli publisert den påfølgende dagen. Det skal ikke gå an å “la være å rapportere”.

MW er totalt sjakk matt nå.
Må si det føles utrolig tilfredsstillende å ha beriket seg på dems bekostning.
Og verre skal det bli :smile:

Skal bli en fornøyelse å se de dekke inn etter at refusjon-overvåkning kommer på plass om 2 handledager. :santa::chart_with_upwards_trend:

Og vipps var photocure min største holding

5 Likes

får vel ønske samtlige en god jul og en forhåpentligvis godt pho-år i 2019. enda gjenstår 2 børsdager i år. mulig vi bikker 50 innen rakettene fyres av. uansett ser jeg frem mot q4 og deretter uttalelser fra schneider om veien videre. trolig blir det en fin reise fremover for de som sitter med aksjer i selskapet. siste ukens styrke i aksjen viser at vi går en fin tid i møte, samt den positive utviklingen av utplasserte scopes siste tiden, uavhengig av hvem som står for dette.

God Jul til deg også!
Rart å tenke på at neste Jul så kan livet til flere av oss være snudd fullstendig på hue. Og da tenker jeg ikke på at vi drar til Australia på juleferie, men at 2019 utvikler seg slik for PHO at aksjekursen gjør ti-gangeren i løpet av året.

Nei, jeg sier ikke at det skjer. Det er ingen garanti, så jeg anmoder potensielle kjøpere å ikke kjøpe aksjer i PHO kun basert på mine skriblerier, men at man setter seg skikkelig inn i caset gjennom forskjellige kilder før man bestemmer seg.

Men fra mitt ståsted og slik jeg vurderer PHO vil jeg ikke utelukke at det skjer. Jeg har sett aksjer med langt mer luft og usikkerhet enn PHO gjøre tigangeren på OSE. Og PHO har i dag en CEO som ikke setter sitt lys under en skjeppe. Og i den grad utplasseringen av scope i desember er et varsel på hvor hurtig det vil gå utover i 2019, da tror jeg mange av oss vil bli positivt overrasket det kommende året.

Haussing? Joda enkelte vil nok betegne det for haussing. Jeg kan bare ikke for at jeg blir en smule euforisk når jeg tenker på PHO og hvilke muligheter som ligger i dette caset.

Ha en riktig god Jul! Et fremgangsrikt nytt år er jeg sikker på at vi får!

1 Like

Det kan vel kanskje være på sin plass å advare dem som har et kortvarig fokus frem til Q4? Siste økning hos Cysview.com kan jo faktisk være at man har fått flere til å notere seg av dem som tidligere har skaffet seg Cysview , men som så langt har unnlatt å registrere seg. Det betyr at det kanskje ikke er så mange nye kunder som tallene synes å vise? Q4 kan derfor medføre en skuffelse og påfølgende kursfall, dersom kursen har steget for mye i forkant. En mulig reprise på det som skjedde etter Q3.

1 Like

Jepp, har gjort meg samme tankene. Blir veldig spennende å se!

Hva kursen ender på ved nyttår eller i framkant av Q4 bekymrer ikke meg nevneverdig. Det vil uansett være Q4, Q1, Q2 presentasjonene fra selskapet som styrer fremtidig utvikling for selskapet og kursen. Jeg har stor tro på pho og det fundamentale. Når vi vil se den store veksten i scope/bruksfrekvens vil være avhengig av hvor langt Daniel er kommet med å implementere sin strategi og bygge salgsorganisasjonen. TTT men jeg håper på en boost i scope ved Q4 og sterk vekst i bruksfrekvensen fra og med Q1. At dette vil ta aver jeg ikke i tvil om, men når… er litt vanskelig å spå. Tror uansett 2019 vil bli meget hyggelig for alle som har investert i PHO.

Ønsker alle en Rigtig God Jul og et Fantastisk Godt PHO Nytt År :clinking_glasses::santa:t3::+1:

1 Like

den nye guidingen og hva schneider har lagt til grunn for den, vil være styrende for min investering i PHO. per idag har jeg trua pho.