Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

Så en stor forbedring i ordrebildet i går en stund etter meldingen kom om Q3 presentasjonen. Det litt underlige er at det kom ingen “*” bak tickernavnet på watchlisten min, så den kan nok ha gått under radaren for mange igår.

Synes som om dem som ønsker å holde kursen nede har litt å slite med for tiden. Tror ikke det blir noe bedre når vi nærmer oss stengetid i dag.

Tar litt ekstra trader aksjer

2 Likes

Også endret de belåningsgraden , jaja.

Hvem endra belåningsgrad og hva er den nye?

Netfonds 45 til 50

Netfonds - fra 40 -> 50 % EK-krav.

Betyr det at belåningsgraden er senket?

Ja. Krav om høyere egenkapitalandel.

ser det disukteres hvorvidt PHO ikke får refusjon for noen visse koder i USA for neste år. har ikke selv inngående kunnskap om dette. noen som kan utdype? https://forum.hegnar.no/thread/14706/view . på forhånd takk

Av og til lurer jeg på om Netfonds har en eller annen agenda i å kødde med småsparerne med å skru opp og ned dette tallet hele tiden.

Ja, skulle gjerne vist grunnen til den gikk opp no.

Jeg trodde virkelig ikke at Netfonds var så useriøse.
Jeg har opplevd likgnende tidligere i Skandiabanken, og valgte da å avslutte mitt kundeforhold der.

Jada, de er selvsagt i sin fulle rett til å endre belåningsgraden, også uten forvarsel, men det er elendig kundebehandling å gjøre det. Og det er vel kundene de lever av?

Som et minimum forventer jeg et skikkelig forvarsel, om at belåningsgraden endres f.eks. om 2-4 uker e.l., slik at man kan forberede seg på dette.
I stedet velger de å endre graden, uten faktisk å opplyse om det i det hele tatt. Har ikke hørt et pip fra Netfonds!

Meget irriterende, var tenkt å laste litt ekstra før q3, no blir det ikke så mye som planlagt.

Nå har jo dette tett sammenheng med risikoprofilen på aksjene vi driver med her på forumet selvsagt, men vi ser gang på gang volatiliter av forskjellig styrke i tekinvestoraksjer på grunn av marginendringer på aksjer hos netfonds.

Om det er noe trøst får jeg 20% på PHO, og 0% på Nano og Gentian hos Nordnet. Jeg pleier å stokke om på øvrige aksjer litt når behovet oppstår, det var hvordan jeg overlevde for 2 uker siden :stuck_out_tongue: (alibaba feks gir bare 50% hos Nordnet…selv om de nok er like stabile som Apple)

Ja jeg er også hos nordnet, men jeg vil heller ha en stabil konservativ grense satt, enn kontinuerlig endring. Antar det er en smakssak. :slight_smile:

noen som ser om det er noe matnyttig her?:slight_smile: fra 2.november.

https://www.asco.org/advocacy-policy/asco-in-action/2019-physician-fee-schedule-and-quality-payment-program-final-rule

sitter på jobb

Det er status quo for cysview reimbursement.

Som vel er en liten skuffelse, men samtidig ser det ut som om det er omtrent det en måtte regne med for 2019 når en leser reglene.

det som er er at cysview er så “billig” for pasientene at reimbursement er ikke på langt nær samme nødvendighet som en medisin til 10 ganger prisen. Jeg vet at jeg selv ville glatt lagt de ekstra pengene på bordet.