Jeg kan virkelig sette pris på et kritisk innlegg, og syns det er veldig velkomment angående et hvert selskap. Men setter også pris på gode innlegg Hadde ikke tenkt å svare på dette ettersom jeg nesten aldri skriver her inne, men kjeder meg på en rolig fredag så here we go.
Dette burde ikke komme som noen overraskelse. PHO har hele tiden kommunisert at de skulle opprettholde salesforcen sin så de var klare til å kjøre på når pandemien avtok. Skjønner ikke hva du mener med “OK det i en periode, men ikke over flere år”. Dette var jo ikke tilfellet før pandemien? Da vokste de 40% i USA som et resultat av fokuset på en forbedret salesforce. Det at vi ikke har sett topplinje vekst på lik linje som i 2019 burde absolutt ikke være en overraskelse eller kritikk, ettersom covid har hindret dem i å gjøre business. PHO er ett av de casene jeg har sett som har vært mest påvirket av covid.
Han tror vell fortsatt at de skal oppnå en pre-corona vekst til tross for bemanningsproblemene? Det var mitt inntrykk etter presentasjonen i går ihvertfall. Før Q1 forventet jeg 25% vekst i 2022 (dette vet jeg også at flere store aktører forventer 15-25%) , så er ikke sånn at alle investorer har forventet pre-covid vekst i 2022 uansett.
Ingenting på onsdagens rapport burde vært “katta-ut-av-sekken” hvis man faktisk følger med på og tracker hva som skjer i USA
Hvordan ville du håndtert pandemien når alle sykehusene slutter å gjennomføre den prosedyren du er avhengig av skal bli fullført? Og skjønner absolutt ikke at man kan nevne M&A. Det er jo ikke selskapet klar for i det heletatt.
Dette er jo bare feil. Han sa at opex for Q1 var -3% Q/Q, og Erik forklarte helt tydelig hvordan kostnadsstyringen ble fremover.
Som sagt er jeg “all for” kritiske innlegg, og syns alltid det er bra å se de negative sidene av et case. Men her var jeg kanskje ikke så imponert over argumentene. Bare min mening som er verdt det dere betalte for den… 0