Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

SOC potensiell mener jeg,

Q&A 33:40 
 &. 38:10 nÄr det er mulig Ä fÄ flere patienter innenfor bluelight threatment tidilig pga like Þkonomi er en win. Mange behandlinger begynner med whitelight for Ä bli oversatt til bluelight (hvis lege mener det)
 stÄ man pÄ bluelight fra starten gjentar prosessen seg igjen pÄ bluelight.

Forresten jeg tror ikke at bluelight skal ta over dominerende lightwhite posisjon. Despite 09:10 citiszin petition is promissing after 2.halv part of 2023

HÞrte gjennom webcasten nÄ, og synes Dan Schneider virket adskillig mer optimistisk og sikker enn det som har vÊrt tilfelle de siste Äret. Han har dog alltid vÊrt klar og tydelige, sÄ jeg skjÞnner at kursen kryper oppover nÄ, det var jo en del gode nyheter ogsÄ. SÄ jeg tror at kursen kan stige sakte og sikkert frem til neste kvartalspresentasjon, sÄ tar vi det videre derfra !

6 Likes

Startet ned nesten 4% i dag. Utrolig merkelig. Ser bedre ut nÄ

Bra nÄr QA er det beste i en Q pres

1 Like

Det spÞrsmÄl har jeg ogsÄ stilt meg
 synes ikke det helt. DS har en oppgave til Ä informere markedet ins og outs i forstÄelige sprÄk. Ellers ypperlig for de som fÞlger PHO nÊrt at Q gjennom bÞrs var sÄ foggy som det var. Bra volume Þkning idag.

Det var vel to store nyheter som DS kunne forklare pÄ en forstÄelig mÄte som har fÄtt fart pÄ aksjekursen. Det fÞrste var ny refusjons satser fra 1. jan. Han lovet Ä komme tilbake med mer spesifikk om dette, sÄ det kommer vel snart. Det betyr som jeg forstod det at nÄ vil BLC ogsÄ vÊre Þkonomisk for klinikkene, det har det ikke vÊrt. Det andre var at det er sÞkt FDA godkjenning Ä bruke BLC pÄ alle scope i US. I tillegg til de nye scopene som er pÄ plass sÄ er dette veldig positivt for PHO. At DS og salgs staben til PHO har greidd Ä selge inn BLC i US med antikvariske scope og med Þkonomien i mot er en gÄte.
Resultatene var ikke noe Ă„ skryte over, heller ikke at det denne gang kom guiding .

1 Like

Det begynner Ä lykkes for Photocure og det blir nÄ endelig lagt merke til.

Spot on.

1 Like

https://soundcloud.com/user-972208711

3 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-248

2 Likes

Dette er desidert den mest optimistiske kvartals presentasjonen jeg har hĂžrt siden Dan Schneider tok over roret.

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20221102_7

3 Likes

Photocure har, tross motvind med pandemi, lite bemanning pÄ sykehus, scope med SD-skjerm og pÊrer som slutter Ä virke og en refusjon som ikke dekker nok, evnet Ä levere omsetningsvekst hele veien i USA:

(USD tall beregnet med utgangspunkt i mÄnedlig valutakurs fra Norges Bank)

8 Likes

Jeg skjÞnner godt at Dan bruker mye tid pÄ Ä snakke om denn «deklassifiseringen».
Etter hvert som stÞrre investorer/BP begynner Ä begripe hva dette innebÊrer for Photocure, kommer vi til Ä se en fullstendig re-prising av selskapet. Det er jo dette som bringer Pho frem til SOC - og det kan gÄ veldig fort, allerede ila 2024 !

1 Like

Deklassifisering har vĂŠrt en “vĂ„t drĂžm” i flere/mange Ă„r.
NĂ„ ser det ut til at det er en realitet fra ca tidlig i 2024’.

Samtidig vil det nok ta litt tid fĂžr man ser praktisk effekt med utplassering av scope.
Salgsorganisasjoner skal rigges, sykehus bruker fremdeles 6-18 mnd fra start til installering osv.

De snakket vel 2-3 minutter i starten av siste episode av radium podcast, og helt i starten (litt Elisabeth , fĂžrst og slutt, ellers Jonas":

“Siden vi akkurat har snakket med Photocure, veldig optimistisk gjeng.
Ja, og jeg synes helt personlig at de har en god grunn til det.
Hadde selvfÞlgelig hÄpet at veksten var enda kjappere og raskere, men det ligger mye fundamentelle ting inne der nÄ. Veldig spennende Ä hÞre Dan og Jeff gÄ enda litt mer i dypden pÄ hva som er litt sÄnn hyggelig tall, men breaking news. Og spesielt da denne nedklassifiseringen, av Karl Storz, selv om Dan understreket det flere ganger at det kommer ti lÄ ta tid. Ja 2024 sa han vel. Han regnet med2024 kanskje, men det betyr at det Äpner opp for en konkurranse i USA hvor Karl Storz har hatt totalt monopol nÄ sÄ lenge de har vÊrt klassifisert i medical device klasse 3.
For det er sÄ vanskelig at det er ingen andre som har vÊrt villige til Ä ta det lÞftet. SÄ de klassifiserer ned nÄ, og sÄ forklarte han veldig godt hvorfor de gjÞr det, for de faktisk gir slipp pÄ monopolet sitt. Det er fordi de nÄ i den perioden fram til det eventuelt skjer, mÄ de igjen komme med nye oppgraderinger pÄ sine systemer. Og Ä komme med oppgraderinger pÄ medical device klasse 3, DET er plundrete, tar lang tid og koster mye penger. SÄ de har sikkert sittet og regnet pÄ at det er bedre Ä slippe til noen konkurrenter fordi de allerede har et sÄ godt fotfeste, mot at de da fÄr gjort raskere oppgraderinger.
Det var det ene, det andre var dette med refusjonsordningen. Jeff var ogsĂ„ veldig inne pĂ„ de, han som er sjef i USA, Nord-Amerika, viktigheten av det i det amerikanske sykehussystemet. Økonomi, det er det selvfĂžlgelig i Norge ogsĂ„ og alle andre steder, men der er det utrolig viktig. sĂ„ langt er det klinikerne som har pusha pĂ„; vi Ăžnsker Ă„ bruke blĂ„lys, og sĂ„ har den Ăžkonomiske delen av sykehuset sagt nja
, helst ikke fĂžr dere mĂ„. Fordi at med hvitt lys sĂ„ tjener vi litt penger, og sĂ„ tjener vi ingenting med blĂ„lys. Men med refusjonsordingen nĂ„ sĂ„ vil de tjene pĂ„ blĂ„lys. SĂ„ for meg er dette veldig viktige og gode nyheter. Ja absolutt, sĂ„ det bir spennende Ă„ Ă„ fĂžlge med de videre.”

7 Likes

Kom en melding om at fÞrste pasient er behandlet med BLC i China og kursen faller. HÞrte DS sa i gÄr at de ville ha phase III ferdig i lÞpet av sommeren 2023, sÄ det er jo raskt.

2 Likes

Ja, det er raskt. Men grunnen er jo at 26 desember 2021 oppnÄdde Hexvix fÞrste klinisk bruk i Boao Lecheng International Medical Tourism Pilot Zone i Hainan-provinsen, da den fÞrste pasienten fikk blÄlys-cystoskopi med Hexvix ved Hainan General Hospital. Den kliniske fase III-studien fikk godkjenning fra National Medical Products Administration (NMPA) i fÞrste kvartal 2022, og Hexvix ble deretter inkludert i pilotprogrammet for kliniske data.

SÄ derfor skjÞnner ikke jeg dagens melding. Kan det vÊre noen misforstÄelse av den som skulle skrive denne meldingen? Kan det vÊre at siste pasient er lagt til og at de da er fulltallige?

Nei denne meldingen kommer fra Asieris,
HexvixÂź, A Diagnostic Drug for Bladder Cancer of Asieris, Completed the First Patient Dose in Phase III Trial - Asieris Pharmaceuticals
MĂ„ vĂŠre en lettere versjon av phase III studier, har ikke kunnskap nok til Ă„ forklare denne type studie.
Ingen grunn til at den skal falle pÄ denne meldingen, nÄ vet vi mer om godkjennelse prosessen i china.

Er ikke dette typisk litt gevinstsikring pÄ en fredag da, etter oppgangen siste par dager

Uansett en trist dag, liker lite at det er en eller to aktÞrer som styrer kursen. KjÞperne var helt borte i dag og da greier disse forkene Ä fÄ kursen ned.