Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Det synes som at støtten holder.:wink:

1 Like

So far so good!

For året sett over ett er det veldig sunt med en korreksjon i kursen før heller enn senere

2 Likes

Nåvel, den ble ble brutt på slutten. Så spørs det hvor langt ned på 70 tallet vi skal før den finner fast grunn. Noen vil vel påstå at vi nå må ned på 60 tallet før den snur opp igjen.

I så fall skal jeg ta i mot med begge hender :wink:

A post was merged into an existing topic: Photocure småprat 2020 (PHO)

2 posts were merged into an existing topic: Photocure småprat 2020 (PHO)

HT flag? http://thepatternsite.com/htf.html

Da blir vel target er ca 150 kroner om den bryter opp på 86 kr. Men bekreftes ikke før brudd på 102?

5 Likes

@Shadmar
Kan du vennligst forklare dette på forståelig måte for en som ikke har særlig vett på slikt, annet enn at jeg skjønner at utsiktene kan se meget lyse ut :grinning:

1 Like

Det står litt eksempler her (med bl.a biotec aksjen VRTX) : http://thepatternsite.com/HTFExample.html
Er ikke noe ekspert på dette, så det var mer et spørsmål om det kan tolkes slik.

1 Like

Ok, takk.
Da avventer jeg til “ekspertene” kommer på banen.

La oss tilkalle ekspertene @Nocturne og @Savepig👋

1 Like

Jeg ville vel i utgangspunktet mene at en formasjon som det der aldri vil lage nok momentum til å banke igjennom motstanden rett over 100 hvis det ikke skjer noe helt spesielt

1 Like

takk for tilbakemelding. da får vi vente på momentumet :wink:

Er enig med @Savepig, foreløpig har det vært for mye volum på nedturen til at man vil banke til 150 på neste push. Men man kan ha en upthrust der man tester 100kr nivået og klarer å bryte igjennom midlertidig for så å returnere inn i range igjen. Der returen ned i range igjen bør da komme på mindre volum og mindre moment en sist. Karakteren av denne bevegelsen vil da si mye om hvor vi er med tanke på videre oppgang og timing.

1 Like

Hyggelig på bli kalt “ekspert” @tekdude men jeg er bare en glad amatør :sweat_smile:

Jeg ville ikke tolket det slik pga. volumet som @rosk82 er inne på @Shadmar.

Se på Daily, du har en ganske markert topp og volum klimaks på toppen.
Det er det man ønsker å se for å finne en topp i en slik bevegelse - dette påpekte jeg også tidligere.

Nå har den testet 78-nivået en god del ganger og på kort sikt tror jeg vi kan få en leg opp for teste 90-92 nivået (eller lavere, men oppover på kort sikt).

Bryter den over 92 vil den også bryte ut av trendkanalen som den gjorde ved volumklimaks, så vil det som skjer etterpå diktere videre retning som @rosk82 påpeker.

Grunn til at jeg tror 92 blir spesielt viktig er fordi det også vil være nok et treff i taket på en ascending wedge (som er en bearish formasjon). Om formasjonen er riktig avhenger av at den treffer taket og bryter ned gjennom den sekundært stigende trendlinjen som jeg har satt inn i trendkanalen.

-n0c-

6 Likes

Er litt kritisk punkt på chartet nå. Solid gap mellom 60 og 78

1 Like

Hvordan ser dette ut nå? virker som vi er på god vei forbi det kritiske punktet. Hva vil eventuelt skje om vi lander på 60 igjen og får et skuffende q4?

Kan den eventuelt bygge noe støtte på vei ned?

Legg merke til hva som har skjedd hver gang RSI har beveget seg under/touchet 40, markert med piler i chartet. Fascinerende hvor troverdig dette har vært det siste året

5 Likes

Ser den, men da har der nok ligget en underliggende støtte i at aksjen har vært omsatt på de kursene før. På mellomlang sikt ser det ut til at «gapet skal tettes» desverre.