Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Du mener at det ikke skal få konsekvenser fordi det skjer verre ting andre steder?

Tror du skal prøve å tenke litt på hvordan dette oppleves for de som ble buret inne pga av den mye omtalte NAV-skandalen.

3 Likes

Tenk hvor mye fokus det hadde vært på dette hvis det ikke var krig og ikke problemer med strømpriser, eller at vi fortsatt har traumer etter covid? Men dette var ett normalt politikerår hvor vi kan snakke om uvesentligheter i ukesvis.

2 Likes

Vi snakker om det som i alle fall var en potensiell statsministerkandidat.
En nestleder i Ap med drøm om opprykk bør uansett ikke legge seg ut med LO. Det tragiske for Tajik er at nå er saken blitt langt større enn detaljene rundt selve pendlerboligene. Nå er det først og fremst krisehåndteringen hennes som vil bli brukt mot henne.
Det KAN være en toppkarriere som røyk her.

2 Likes

Mjanei. Seff krise delux der borte, men «hu” skal F… ikke få gå under radaren av «viktigere» nyheter. Det vil forundre meg stort hvis hun blir sittende som nestleder å finanspolitisk talsperson.

1 Like

Jeg må medgi at jeg ikke helt bryr meg. Jeg synes AP har virket fullstendig tannløse i regjering.

2 Likes

Og da er det ikke så farlig med Tajik mener du?

Helt enig i det Chris….finansminister Sponheim har vi jo ikke sett NOE til bortsett fra når han gikk til valg å «slo» et slag for bønna å glisa bredt på Slottsplassen.

Det har sine grunner…

Sa Sponheim :upside_down_face:

Hadia Tajik hasteinnkaller til pressekonferanse

4 minutter siden - 13:10

Arbeids- og inkluderingsministeren kaller inn til pressekonferanse onsdag klokka 14.

Da var det over for henne

5 Likes

Da var det over for henne

Spot on!!

1 Like

Hege Ulstein fikk både rett og galt

Nå tyder det meste på at den som tror det blir en enkel jobb å fjerne Tajik, undervurderer henne totalt.

1 Like

Tror dere hun er ferdig i politikken? Eller bare som minister?

Hva med å ta alvoret innover seg, beklage dypt og inderlig, prøve å lære av sine feil - og ta ansvar ved å bli sittende :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Hadia Tajik har selv bedt om å gå av som statsråd, erfarer NRK.

2 Likes

Er vel LO og/eller interne konstellasjoner som har bestemt dette. Ikke **** om hun gikk “frivillig”.

1 Like

Værsegod !!

Kunne kanskje passert hvis hun gjorde det med en gang.

Det var løgnene som gjorde at det ikke var mulig med den klassiske ta ansvar manøveren

3 Likes

Går hun av som statsråd, bærer det tilbake til Stortinget. I alle fall ut denne perioden hun er innvalgt for. Men hun får neppe tilbake vervet som “finanspolitisk talsperson”.

Det blir vel neppe noen endringer i Ap-ledelsen før på neste landsmøte, så hun vil antagelig fortsette som nestleder. Om hun ikke selv trekker seg her også.