Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

“for meg er varslene rystende lesning, både som menneske, nestleder og jurist”

- Hadja Tajik

Ja ja Hadja. Ser ut til at du er den som har mest juridiske problemer nå. What goes around comes around…

4 Likes

Bølgen går i AP-trøndelag i alle fall.

7 Likes

«Nå synes jeg det begynner å gå så galt at du må banke i bordet og sette dem på plass. Få ut Tajik. Fy faen, jeg blir kvalm». Replikken er hentet fra den strålende dokumentarfilmen «Makta rår» om Trond Giskes fall, som kommer på kino i mars. Det er en lokal støttespiller i Hommelvik Ap i Trøndelag som gir Giske klar beskjed.

2 Likes

Fortsetter som nestleder da :man_shrugging:

1 Like

Hun blir sittende som nestleder sies det.

Så hun er ikke ferdig i politikken

1 Like

Enda en aldeles strålende partipolitisk vurdering som helt sikkert bidrar til økt oppslutning på sikt. For kriminell til å sitte i regjering, men akkurat ikke kriminell nok til å være nestleder :upside_down_face:

4 Likes

Jeg syntes dette er feigt. Kunne like gjerne beklaget dypt, vist til sin erfaring med å trå feil - noe alle kan gjøre, og blitt sittende i regjering også.

Håper saken forfølges videre. Bør være mulig å få teste saken i retten, all den tid en normal borger allerede ville vært på vei til kasjotten…

Hele AP er en stor fadese og en gjeng feige politikere. Syns politikerene slipper alt for billig unna.

Hadde ikke kjangs til å forsvare dette @anon80503862 med alle sakene det har vært i det siste om dette temaet. Det stakk vel godt i magen ved første avsløring.

1 Like

Tajik har ikke sett nok på Kule kaker. Skulle tro hun hadde vært lenge nok i jobben til å vite at for å løse et problem, -

1 Like

Hadde Tajik vært kulturminister eller fiskeriminister, eller noe litt mer perifert, hadde det nok vært litt greiere å leve med fifling/rot med offentlige ytelser.
Men ikke som arbeidsminister med ansvar for NAV. Den komboen funker ikke.

2 Likes

Ah, så hun skal få en annen ministerpost når noen andre trekker seg? Gir mening :slight_smile:

Men det funker med :thinking:

Blir en statsråd først benket, skal man sone.
Så blir det opp til henne selv om hun vil, velgerne tilgir, og om en framtidig regjeringssjef fra Ap noen gang tar henne inn i regjeringen. Det blir neppe med det første.

Da er vi jo på lengde da :+1: Oppfattet deg som det var muligheter «ansjleis»

Er det bare AP? Har vel vært større skandaler med f.eks FRP (Søviknes, Hokksrud m.fl) ?
Etter det jeg husker fikk disse også fortsette i politikken; men det sagt er jeg helt enig med flere som mener hun bare burde lagt seg flat. Enkleste ting i verden, men ekstremt vanskelig for mange.

Er du stortingsrepresentant og blir tatt for snusk med reiseregninger, pendlerboliger etc., blir man sittende ut perioden man er valgt for. Så er det opp til partiet å nominere deg igjen, og velgerne til å velge eller vrake deg.

Verken Hoksrud, Søviknes satt i regjering. Heller ikke Birkeland eller Keshvari fra samme parti. Keshvari ble dømt til fengsel, dit skal også den tidligere Ap-representanten Hege Haukeland Liadal for sitt reiseregnskap.

Nei, det er ikke bare AP. I denne saken er det jo det, men tilliten til politikerne har utfordret kraftig med flere tilfeller som denne med Tajik. Det står respekt av at hun går av nå som hun har innsett alvoret, men liker ikke at AP lar henne fortsette som nestleder. Det syns jeg skurrer, og for meg er det en ukultur som har kommet til lyse i norsk politikk som det ikke virker stor nok interesse for å ta tak i. Annet enn Rødt da, de gjør det jo mer en gjerne (stemmer ikke rødt).

Tok ansvar ved å bli sittende som nestleder! :joy:

hun ved å fortsette som nestleder «viser at jeg setter partiet foran meg sjøl, og tar ansvar i en vanskelig situasjon i partiet.».

5 Likes