Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Elsker den her støtte-inntil-hun-selv-går-av taktikken. Har ikke partiledere noe de skulle ha sagt? Eller vil si? :see_no_evil:

Er det slik lovverket er i dag, eller er det slik du mener det bør være? Hvis det ikke er slik det er i dag så burde man, etter min mening, trekke seg helt og gjøre noe annet. Man har jo 0 tillitt til personen som politiker etter dette (ser dette sentimentet deles av bl.a. @mhalvorsen). In the words of Spiderman’s uncle; “With great power, comes great responsibility”.

2 Likes

Sitter man som statsråd, er du hentet inn av en statsminister fra et parti. Vedkommende kan også be deg gå.

Stortingsrepresentanter er valgt av velgerne. Partiet ditt kan da ikke kaste deg ut av Stortinget. Kommer du på kant med partiet ditt, kan du bli sittende som uavhengig representant. Velgerne får først anledning til å sende deg nord og ned ved kommende valg.

Men har du gjort noe grovt, som blir anmeldt, og som
du blir dømt for, er saken en annen. Tror Keshvari fra Frp endte med å søke permisjon fra Stortinget, som ble innvilget, for å sone i fengsel.

De færreste saker blir anmeldt, men det inngås tilbakebetalingsplan. I Tadjiks tilfelle er saken også strafferettslig foreldet.

1 Like

lol.

- Illojalt

Per-Ole Hegdahl, advokat og rådgiver i Skattebetalerforeningen, sier at det er lovlig å tilpasse seg skattereglene.

  • Men spørsmålet er om dette er en tilpasning som er illojal og som strider mot formålet med reglene. Formålet med skattereglene er jo å fange opp boligsalgsgevinster til beskatning, hvis man ikke har bo- og eiertid, sier han til Dagbladet, før han forklarer:

- Å kjøpe en bolig som stiger i verdi for deretter å overføre denne til bror til samme pris som kjøpesummen, slik at broren kan ta ut hele verdistigningen skattefritt på grunn av bo- og eiertid, kan være illojalt.

Ikke ulovlig, men “illojalt.”

Joda, noen vil fjerne henne helt.

3 Likes

Som du selv påpekte😉

At politikere aldri lærer sine egne fjellvettregler.

1. Tøm skittentøykurven. Før noen andre gjør jobben for deg. (Ditt eget skitne undertøy vil du helst håndtere selv)

2. Legg deg flat og beklag i tide. (Det er tilgivelse nok til alle).

3 Likes

For meg som håper AP ikke vinner neste runde er det helt greit at Tajik blir sittende, så får vi håpe det fører noen prosent over til Høyre :slight_smile:

2 Likes

Strålende forslag, det støtter jeg :slight_smile:

3 Likes

Kan i samme slengen sette makstak på trening og at fotballspillere spiller med den samme type sko

3 Likes

Og siden alle ikke kan skyte like hardt, bør det bli forbud mot å druse.

Men strengt tatt er det en fordel om resultatet avgjøres i løypa og ikke i smøretraileren.

1 Like

Tilfeldig at det også ville kuttet jobben til mesteparten av smøre-troppen og sikkert resultert i mer lønn til hver løper? Incentivene følger ofte holdningen til folk.

Ja hennes dager som nestleder må da være talte?
Disse tabbene/lovbruddene som dukker opp om dagen er krise i mine øyne. Man får liksom en vond smak i munnen av alle sakene. Hvorfor ikke bare komme clean med en gang når du først blir tatt.

Jeg skjønner at Ropstad kjempet med beklagelser til siste slutt pga valget var så nærme, men at Hadia kjempet såppas mot påstandene gjør at jeg setter tvil ved integriteten til våre kjære politikere. Hun tok tilogmed offer rollen🤷‍♂️

Hvordan kan man ha en nestleder i et politisk parti som bevist har snytt skatt, og forfalsket dokumenter? Velgerne kommer til å rømme AP om hun ikke blir straffet hardere tror jeg.

Og det store spørsmålet er jo hvor mange politikere har masse skjeletter i skapene sine?

Virker som det er en politisk purge for øyeblikket hvertfall, og det vil jeg si er takket være bra gravejournalistikk. Så cudos til de. Såfremt alle saker de fremmer er faktabaserte👍

2 Likes

Mitt incentiv er at jeg syntes idrett er generelt ganske kjedelig, men enda kjedeligere når utstyret avgjør og folk ikke har lik tilgang til utstyr. Idealet innen idrett for min del er at personlige prestasjoner, og ikke ressursene man tilfeldigvis har tilgang til, bør avgjøre.

Er av samme grunn jeg har mange politiske meninger - mulighetene bør man få tilgang til, mens individers prestasjoner bør belønnes. Så krasjer det i noen sammenhenger med at jeg er ganske egoistisk og mener nasjoner først og fremst har ansvar for eget land og egne borgere samt å følge opp de internasjonale avtalene man har forpliktet seg til.

En mulighet kunne vært at alle nasjoner kunne valgt å “henge seg på” en nasjons smørebu for en sesong. Da kunne i teorien fortsatt enkelte nasjoner valgt å gå egne veier om de ville, eller alle gått samme vei, mens smånasjonene og de uten god råd kunne valgt å få samme tilgang som de som satset. Sånn eksempelvis (fortsatt ressurssløsing, men en mellomløsning).

Uansett, jeg syntes ikke nødvendigvis idretten blir bedre av at utstyret kontinuerlig forbedres. For min del er det helt ok hvis man ikke forbedrer utstyret framover fordi skiprodusenter eller smøreprodusenter ikke lenger gidder å satse stort på produktutvikling for å gjøre ting 2% bedre i forhold til i fjor. Idretten blir mer interessante hvis mulighetene blir likere for de som konkurrerer, og så er det opp til individet å prestere.

1 Like

Putin følger læreboken til bl.a. Kim Jong-Un :flushed:

Russland godkjenner kontroversielt lovforslag

Fredag godkjente den russiske Dumaen et nytt lovforslag som åpner for å straffeforfølge de som «sprer desinformasjon om de russiske militæret».

Det skriver det russiske nyhetsbyrået TASS.

Lovforslaget åpner for å gi store bøter og fengselsstraffer på inntil 15 år. Den strengeste straffen er for de som bruker sin offesielle posisjon til å spre «falsk informasjon» som får «alvorlige konsekvenser».

Dumaen godkjente også et lovforslag som åpner for å gi store bøter til alle som protesterer mot militæret. Dersom loven brytes to ganger på ett år, risikerer lovbryter strengere straff i henhold til straffeloven, skriver TASS.

Lørdag ble over 3000 personer pågrepet i Russland for å ha holdt demonstrasjoner, melder organisasjonen OVD-Info, som holder oversikt over pågripelser som skjer under demostrasjoner.

1 Like

Det der er vel i praksis sånn det alltid har vært i Russland, men at det nå er offisielt er et stort steg i feil retning.

1 Like

Putin har tapt dette slaget selv om han nekter å innse det. Russland er nå fullstendig isolert økonomisk og politisk fra resten av verden. Bankene i Russland sliter, og prisene eksploderer. Dette er i mine øyne begynnelsen på slutten for Putin; alle diktatorer har det fint så lenge de har kontroll på befolkningen. Når befolkningen får nok, så kan det bryte ut borgerkrig i landet. Håndterer de det når 70%+ av de militære styrkene i landet er på oppdrag i Ukraina? Det folk i Russland bør gjøre nå er å få avsatt denne galningen så fort som mulig. Jo lenger han sitter der, jo mer desperat kommer han til å bli…

4 Likes

Tajik betalte ikke skatt av utleieboligene sine heller… :unamused:

1 Like

Når man sitter å ser på oppdateringer fra krigen i Ukraina å hvordan landet i by/utgangsstrøk blir bombet sønder å sammen å hvordan dette går utover forsvarsløse sivile så spør jeg meg «Vladimir Putin! Hva i all verden er det du driver?? Dette er det totale galskap i 2022 :see_no_evil:

2 Likes

Hun er skikkelig i spagaten og som utdannet jurist, så er dette gjort med overlegg.

2 Likes

Det er like galskap i Irak og i Syria, men det gir vi faen. Eller i Palestina for den saks skyld.

Det er vel kun på dagsordenen fordi usa vil ha flere land i nato. Ingen som løftet et øyelokk for Georgia eller Tsjetsjenia. Ikke store nok til at noen brydde seg.

1 Like