Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Interessant å se alle globalist-kontoene som er forferdet over tanken på at Twitter faktisk kan bli en plattform for fri meningsutveksling.

Men Blackrock & Co. kommer ikke til å selge. Det handler ikke om penger eller profitt.

Det er altså bedre med at Twitter eies og styres av en enkelt person, enn et styre valgt av en bred aksjonærbase. Veldig logisk🤯

3 Likes

“Bred aksjonærbase”… Vel…

Men det kommer jo an på hva enkeltpersonen ønsker med plattformen da.

1 Like

Musk er forøvrig på en ted talk og rasjonaliserer nå:

Vanguard øker også. Spennede.

Elon > Blackrock/Vanguard

Elon får nei, og selger med gevinst. Er min spådom :slight_smile:

image

4 Likes

Ikke umulig.

Jeg tipper blackrock og Vanguard støtter han. Mot at de får beholde eierandelen sin.

Det kommer aldri i verden til å skje. Twitter er verktøyet deres.

1 Like

Jeg hører konspirasjonsteoretikerene tror det.

Men sannheten er vel at de liker å tjene penger som alle andre. Og Elon har godkjent historikk.

1 Like

Og skal man gjøre det er det utrolig fint å ha anledning til å kneble alle som prøver å gå imot dem.

1 Like

Dette er bare funny.

"The most confounding take came from Goldman Sachs, whose strategists were hired to advise Twitter’s board in regard to Musk’s offer. They said $54.20 was too low to be taken seriously, yet Goldman currently has a SELL rating on TWTR with a price target of just $30 per share.

And, ironically, the stock may very well fall to $30 per share if Musk’s bid is rejected. He said that in the event that the board refuses his offer, he may sell the entirety of his 9.2% stake in the company."

Og Fortune Magasin mener det er en overpris med 54,20$

" If Elon Musk succeeds at buying Twitter, one thing’s for sure: He’s making a horrible investment

BY SHAWN TULLY April 14, 2022 10:16 PM GMT+1

9 Likes

Tvers igjennom korrupte. Som sagt ønsker de å beholde Twitter for seg selv.

7 Likes

Goldman Sachs plukket ut hele kabinettet til Obama. Og har en enorm påvirkning. Jeg tror du har rett i at de gjerne vil beholde innflytelse over Twitter.

De har salgsanbefaling på aksjen, men fraråder vel salg av helt andre grunner da.

5 Likes

Salgsanbefaling og 30dollar kursmål.

Derfor anbefaler de ikke å godta et bud på 54dollar :stuck_out_tongue:

2 Likes

Kan det tenkes at også demokratene er blitt marionetter til storkapitalen tro?

1 Like

I styret til Goldman Sachs som består av 13 personer er det vel bare 1 som har jobbet for Obama, og det var 10 år siden. Ellers så består kabinettet til den amerikanske presidenten vel av 16 personer, så jeg tviler på om du har fakta riktig her. :man_shrugging:
https://www.goldmansachs.com/about-us/people-and-leadership/leadership/board-of-directors/

3 Likes

Jeg synes det er ganske så interessant å følge hvordan India ønsker å fremstå i dagens geopolitiske landskap og i lys av krigen i Ukraina, og ikke minst hvordan de håndterer en gallopperende energi- og matvarepriser. Og Indias mulige ambisjoner i lys av dette.

I oppsummeringen er det noen stikk til vesten, og selvsagt til Kina.

"The year 2022 brougth a new set of problems, Russia invaded Ukraine, a war broke out in Europe, the west had been fanning these flames and where quick to to pick sides. More than one month on the Ukraine is in shambles, and the rest of the world are suffering the consquenses.
Inflation has shot through the roof there iis a shortage of food and essential items.
Russia, remember, is the worlds largest exporter of wheat, Ukraine supplies 10 percent of global wheat. With these two countries at war, what happen to kitchens around the world?
Once again India has stepped into help, India has offered to meet the extra demand for food supply, needs from Europe, Asia, South West Asia and North Africa

Like you heard the indian prime minister said; India is offering to put foods on plate around the world, and India is offering to be part of the solution once again.

What has the US offered so far in this war? Weapons. What does China offer during times of crisis? Debt ! Look at Sri Lanka, a problem generously contributed to by China. Where is China now? Where is America?"

Dessuten, det har for noen dager siden vært et 2 + 2 møte mellom USA og India, der USAs president Joe Biden og Indias statsminister Narendra Modi hadde en virtuell samtale, mens Secretary of State Antony J. Blinken og Secretary of Defense Lloyd J. Austin III møtte Minister of External Affairs Dr. S. Jaishankar og Indian Minister of Defense Rajnath Singh i Washington, D.C. for “the fourth U.S.-India 2+2 Ministerial Dialogue.”

Da Anthony Blinken presset den indiske delegasjonen på nylige kjøp av russisk olje svarte den indiske utenriksminsteren ganske syrlig følgende:

If you are looking on energy purchases from Russia, I would suggest that your attention should be focused on Europe.
I suspect, looking the figures, that our total purchases for the month would be less than Europe does in an afternoon…

For meg virker det som at India ikke ønsker å bli “belært” av noen andre om hvor lite India bidrar til å straffe Russland for mtp Russlands krigføring i Ukraina.

India har opplevd sult på både 60-, 70- og 80-tallet og har i den perioden, og før det også hatt en kraftig befolkningsvekst. Det har imidlertid avtatt og ligger per 2021 på 2,17 (2,1 er reproduksjonsrate). Fertilitetraten i India var før 1950 på over 6,0, men fra 1970 til 2010 falt den fra 5,7 til 2,4 og er ventet å falle noe under 2,0 i tiden fremover.

India har en befolkning pt på ca 1 400 mill som vil stige til en topp på 1 650 mill i år 2055 og fall tilbake til 1 450 i år 2100.

India har en meget gunstig befolkningssammensetning med færre barn, og de største kullene i aldersgruppen 10 til 25 år.

Mao or så er India demografisk på et svært gunstig sted, få gamle, mange på vei inn i den mest produktive alderen og ikke mange barn.
India er der Kina var for 30 år siden, og har en stor demografisk fordel mot Kina.

Med nok produksjon av mat kan India ha ambisjoner om å bruke ressursene sine på andre områder.
Indias nylige proklamasjon om hvete-eksport til Egypt, Nigeria og Tyrkia handler ikke bare om inntekter, men også å vise seg frem på verdens arena.

India har kapable hoder og hender, mens de de trenger er energi for å nå sine ambisjoner.

Jeg kan ikke forestille meg at India kommer til å sanksjonere russisk energi slik vesten oppfordrer India til å gjøre. India har ambisjoner om å ta igjen Kina.
Jeg tror de kommer til å beholde sine leveranser som i all hovedsak kommer fra Midt-østen og Afrika, men opportunistisk sakte øke importen fra Russland.

Og kan de i øke sin konkurransekraft ytterligere med billigere energi enn det vesten må bruke på produksjon så vil de svært trolig benytte seg av det.

Pt har India følgende BNP per innbygger (2019) sammenlignet med noen andre land (kjøpekraftjustert i parentes, PPP)

Pakistan $1 190 ($4 800)
India $1 930 ($6 500)
Ukraina $3 720 ($13 050)
Russland $10 130 ($29 800)
Kina $10 400 ($17 200)
Polen $15 700 ($34 150)
Spania $27 060 ($37 750)
Sverige $52 000 ($55 040)
Norge $67 300 ($62 600)

India har ambisjoner om å å klatrer på lista over verdens nasjoner for GDP per capita, og sanksjonering av russisk energi står neppe i den planen.

4 Likes

Tja det kan jo være et tankekors, men kanskje det også er et bevis på at analyseavdelingen ikke alltid er i lomma på Corporate Finance avdelingene?

Ellers så er jo denne ganske fornøyelig:

Citygroup:

Goldman:

2 Likes