Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Hvorfor noen vil gjennomføre noe slikt når risk/reward for de under 45 er såpass dårlig og det er såpass upopulært er utenfor min fatteevne.

1 Like

Joe Biden: 79 år
Nancy Pelosi: 82 år
Dr Fauci: 81 år

… bedrer det fatteevnen? :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

10 Likes

Jeg er glad vi i Norge holder oss til litt yngre ledere. Samtidig, merker jo at fattern på 76 fortsatt er rimelig sprek mentalt. På den andre siden, disse er 3, 6 og 5 år eldre…

Changes in the Aging Brain

As a person gets older, changes occur in all parts of the body, including the brain.

  • Certain parts of the brain shrink, especially those important to learning and other complex mental activities.
  • In certain brain regions, communication between neurons (nerve cells) may not be as effective.
  • Blood flow in the brain may decrease.
  • Inflammation, which occurs when the body responds to an injury or disease, may increase.

These changes in the brain can affect mental function, even in healthy older people. For example, some older adults may find that they don’t do as well as younger individuals on complex memory or learning tests. However, if given enough time to learn a new task, they usually perform just as well. Needing that extra time is normal as we age. There is growing evidence that the brain maintains the ability to change and adapt so that people can manage new challenges and tasks as they age.

Har selvsagt ingen betydning for noe som helst.

Jeg syntes man skulle hatt aldersgrense for folkevalgte, høyesterettsdommere, osv. Så man slapp å bedømme hver enkelt person. At man ikke kan gå inn i en ny periode (på 2-6 år) etter at man har fylt ca 70 år virker ganske rimelig i mine øyne. Eventuelt at man sier man ikke kan velges for noe hvor man er 76+ år når perioden fullføres. Og at hvis man er valgt på livstid, så går man av på ett eller annet tidspunkt før ca den alderen.

Det betyr ikke at du er ubrukelig, men at det - i mine øyne - er bedre for samfunnet å slippe til yngre krefter før man kreperer på jobben av alderdom.

ps: Mine foreldre er i ca den alderen, og det er deres omgangsvenner også. Jeg husker hvordan de var for 15-20 år siden, og de fleste har tapt seg ganske mye men det er store forskjeller fra person til person. Men, det er ikke sånn de oppfatter det selv :slight_smile:

7 Likes

Tviler på at han er samme som han var for 15-20 år siden om han er aldri så sprek.

Ja minimum 30 år, og med bred erfaring fra arbeidslivet, vi har mange nok evige studenter med tunnelsyn, og som ikke makter å legge sammen et popup-telt.

4 Likes

image

Egentlig burde bare folk 40-44 (der jeg er) og 45-49 (der jeg snart er) ha stemmerett. Og så får vi revurdere over tid. Sannsynligvis flytte det litt oppover sånn ca hvert 5. år.

2 Likes

Du burde ta en prat med de som har levealderjustert pensjonene hvor de som er født i 2000 eller senere må jobbe til de de er 73 år og 5 måneder for å få full pensjon. :crazy_face:

78 modell du også? :wink:

Den gyldne modellen det hehe

2 Likes

Både forsvarsministeren og utdanningsministeren var med på å sende den famøse SMSen til Navarsete kl 04 på natta. Herlig nivå på Støres regjering

3 Likes

Forstemmende, men ikke overraskende.

2 Likes

Han går fra å være kommunalminister til å bli forsvarsminister over natta… Er ikke det litt som å gå fra å være melkebonde til å bli sveiser?

2 Likes

Eller fra NAVer til å bli Blogger.

1 Like

Helt utrolig hva slags typer de gir ministerposter. Støre har ikke styring

Det kuleste er jo at vi har en kunnskapsminister som ikke har høyere utdanning.

6 Likes

Snakk om å strø salt i såret.

1 Like

Episk :sunglasses::joy: Skal tro om de ler nå :crazy_face:

6 Likes

Ivermectin vs Ivermectin – Which Study Is Right???

3 Likes

Hat eller lik PJW, det er… interessant hvordan begivenheter (her: masseskyting i NYC) vinkles ulikt:

Edit:

Ikke ett ord om hva/hvem hatet var rettet mot.

2 Likes

Yepda.

Så får han nei og lager egen konkurrent? Heh.

According to Musk, the social media company needs to go private because it can “neither thrive nor serve” free speech in its current state.

“As a result, I am offering to buy 100% of Twitter for $54.20 per share in cash, a 54% premium over the day before I began investing in Twitter and a 38% premium over the day before my investment was publicly announced,” he wrote. “My offer is my best and final offer and if it is not accepted, I would need to reconsider my position as a shareholder.”

2 Likes