Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Oh là là le bâton pour Macron :laughing:

Stakkars mann! :astonished:

1 Like

Putin ser da forbløffende frisk ut…ikke at jeg applauderer det :unamused:

1 Like

Absolutt! Stygt at samfunnet kan straffe de dyktigste journalistene for at de graver for dypt og deler sannheter om myndighetenes praksis.

3 Likes

USA endrer seg raskt i negativ retning.

Norge knytter seg stadig tettere og mer ukritisk til USA.

Feil spor å gå.

2 Likes

Det verste er jo at Sovjetunionen framstår som vesentlig mer stabile og forutsigbare enn det Russland framstår. Jeg ser dog ironien i at Norge har unngått å hatt amerikanske baser gjennom hele den kalde krigen, men får det nå…

2 Likes

strøm

4 Likes

Det er jo helt vanvittig prisforskjell. Skulle tro at det var svært lønnsomt å bygge noen kabler fra Nord til Sør. Er ikkje AS Norge tjent med det?

1 Like

Hahaha!!

Bygge de noen nye kabler så snakke vi inn til Sverige/Finland før de øke kapasiteten nord/sør.

1 Like

Lønnsomt for hvem?

2 Likes

Hvorfor skulle SP/AP ønske seg selv og sin oppslutning nordpå noe så vondt?

3 Likes

Når du ikke aksepterer meningsmangfold under dekke av å ville ha mer mangfold
Pride: - Bør sparke lærer etter Pride-uttalelser

10 Likes

Må i så fall være fordi EU befaler det.

Ap bryr seg overhodet ikke om hva velgerne synes, de regner med at folk stemmer på dem uansett. Og det gjør de jo.

1 Like

Det er svært gode grunner til å ikke tolerere intolerante meninger, som at menn er menn og kvinner er kvinner, det er kun to kjønn, og andre meninger fra historiens skraphaug.

De gode grunnene består først og fremst av at folk skal bli beskyttet mot kritikk av sitt verdenssyn, da kritikk kan være sårende, og sårende ord kan oppfattes som vold, og vold er noe staten skal forsvare deg mot. Så hvis du er uenig med meg, så er du voldelig mot meg, og da bør staten sensurere deg, sparke deg, fengsle deg, og muligens drepe deg - hvis du sier noe som er voldelig nok, altså. Jeg er en rimelig person må vites.

At noen mener skoler, spesielt med små barn, ikke bør oppfordres til å sende barn for å delta i Pride fordi de mener en del av innholdet der er overseksualisert og noe barn bør beskyttes mot… enig eller ikke, det bør være en legitim mening sånn jeg ser det.

Samtidig mener de skolen ikke bør delta i 1. mai markeringer, osv. Men at foreldre selvsagt kan ta med barna sine på eget initiativ hvis de vil. Både til 1. mai tog, og Pride. Det er også noe som er helt legitimt å mene sånn jeg ser det.

Det eneste reelt kontroversielle er da at de er motstandere av trans-ideologien som sier at kjønn og kjønnsuttrykk er frakoblet biologi. Noe man kan mene mye om, men det er i hvert fall ikke noe konsensus om saken. Selv om progressive på venstresiden liker å late som om det er “vitenskap” de snakker om, så framstår det for min del mest som at man snakker om å omdefinere begreper så de passer en ny ideologi. Hva betyr ordet mann, eller kvinne? Det kan endres over tid. Mange ord har endret betydning over tid. Det er helt hinsides irriterende for folk som liker å tro at ord har definisjoner, men for folk som prøver å kjempe politiske kamper er det ett av de mest effektive virkemidlene man har. Det handler i stor grad om å endre hvordan folk tenker om ting ved å utvide begreper og endre definisjoner så man beholder det følelsesmessige forholdet folk har til begrepene, men man får endret betydningen til å passe sin ideologi.

“Rasisme” er ett begrep som har endret definisjon mye de siste årene, og nå jobber man med kjønnsrelaterte begreper. Så kan man like det eller ikke, men å finne en fasit på hva “vitenskapen” mener om menn og kvinner som man kan være enige om, så lenge man er uenige om definisjonene, framstår som rimelig umulig.

Og noen nekter jo også å definere disse begrepene, fordi de vet at alle definisjoner de kommer med ikke kan forsvares logisk. Men, å nekte å definere samtidig som man anklager alle andre for å være intolerante avskum er visstnok en vinnende strategi tror de… vi får se hvor vi ender opp med definisjoner av kjønn om noen tiår. Per nå er det noen som kjemper ekstremt hardt for å omdefinere alle begrepene.

7 Likes

Fordi vi ville være så grønne, så må vi nå bruke mer kull. :see_no_evil:

3 Likes

In other news (litt gamle nyheter nå) så anbefaler nå CDC at barn ned til 6 måneder blir vaksinert mot en sykdom som er like farlig som en mild forkjølelse for dem. Med en «vaksine» som vi for øvrig alle vet ikke beskytter mot å få sykdommen.

Bare nevner det i tilfelle noen fremdeles ikke tror at Big Pharma kontroller dette 100 %.

5 Likes

Når vi i Norge har funnet ut at vaksinen har negativ risk/nytte for de under 45, så er det ganske utrolig. Leser litt på forumet til arstechnica.com og i kommentarene til en sak om vaksine for småbarn, så er det folk som er superutålmodige etter å vaksinere barna sine. :see_no_evil:

2 Likes

Lever du under en stein? Over 1mill døde i USA alene, 6,5 globalt. Mer en en halv mrd smittetilfeller selv med de strengeste isolasjons-regimene verden noen gang har sett og du kaller det “mild forkjølelse”?

3 Likes

[1] Deaths with confirmed or presumed COVID-19

Merk tidsperioden er fra begynnelsen av covid, gjennom alle varianter, og så kun barn per år. Og at antall barn (ca 73 millioner i 2019) er tatt med for å gi det litt perspektiv.

2 Likes