Så lenge folk tar valg i samråd med lege, så syntes jeg folk skal få lov til å ta valget selv.
Det er vaksinemandat, og vaksinepass, for å tvinge folk til å ta en vaksine mot noe som er - relativt sett - rimelig ufarlig for friske barn, ungdom, unge voksne, osv som jeg personlig er motstander av. Spesielt siden vi vet at folk som både har hatt covid, og vært vaksinert, fortsatt får det og sprer det, så det er nytteløst å tro at man skal utrydde viruset.
At friske 18 åringer skal påtvinges en vaksine for å kunne ta gå på skolen, i matbutikk, på kino, på restaurant, gå på jobben, eller delta i samfunnet som normalt, hvis de ikke ønsker vaksine framstår som svært dårlig begrunnet og umoralsk for min del. Men om de vil ha vaksine? Vær så god, ta den beslutningen du mener er riktig for deg.
ps: mye av årsaken til mitt argument er at jeg mener foreldre er ansvarlige for sine barn, og enormt mange foreldre tar allerede valg som jeg mener er skadelig for barn. Men, at jeg mener det betyr ikke at det er konsensus om dette. Så hvis vi skal tolerere mange forskjellige valg foreldre kan ta for sine barn som noen mener er positive og andre mener er negative, så framstår det å velge å ta vaksine som bare nok en grei ting foreldre bør kunne velge.