Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Jeg tenker det er flest søringer i regjeringen (gjelder samme om det er AP eller Høyre)

Han snakker på mine og dine vegne og bruker konsekvent setninger som “vi i Oslo” og “…vi søringer”

Alle slike prosjekter har blitt stemt gjennom tidligere, enten det er Høyre eller AP som sitter i regjering? Jeg tenker da på strømkabler osv :stuck_out_tongue:

Han snakker på mine og dines vegne og bruker konsekvent setninger som “vi i Oslo” og “…vi søringer”. Alle regjeringer har blitt stemt frem av Norges befolkning, ikke bare Oslos borgere eller søringer generelt.
Dette er politikk som regjeringen ønsker, men jeg som er sterkt i mot elektrifiseringen og samtidig søring, ikke ønsker.

1 Like

Når man leser Ole Asbjøn Næss, så må man vite at det er skrevet med glimt i øyet. Altså litt ironi og satire i blant gode poenger.

2 Likes

Ganske så interessant bilde av strømprisen akkurat nå. Siste dager har det vært veldig billig strøm i Øst-Norge (N01) og Vest-Norge (N05) begge deler ca 16 øre kilowatten. Det skyldes selvsagt stor produksjon av elvekraft og “Hans”. Men det er også like billig i Midt-Norge (NO3) og Nord-Norge (N04). Tipper det også skyldes at intern strøm-eksport, og “Hans”.

På Sørlandet blir man i motsetning til i Nord-Norge ikke påvirket av Hans, der er prisen 80 øre, tross at det ligger nærmere Øst- og Vest-Norge, og intern kapasitet er bedre.

Det skyldes selvsagt at “eksportkablene” har så god kapasitet , slik at det er prisen på gass i Europa som bestemmer prisen på strøm i Sør-Norge, slik at selv om det regner “katter og hunder” i Sør-Norge så er det faktisk fordi ansatte i Chevron på LNG-fabrikken i Australia, som streiker, som bestemmer strømprisen ( norsk elvekraftverk) i Drangedal, og ikke “Hans”.

6 Likes

Overraskende at det ikke er bedre kapasitet internt i Norge?

Greia er vel at det er enda bedre kapasitet ut av Sør-Norge (eksport-kabler) enn internt i Norge.
Det er jo derfor det er “så gøy” at prisene nordpå ser ut til å ha blitt påvirket av “Hans”, mens prisene i Sør-Norge er mer avhengig av en streik i Australia…

2 Likes

Norge rapporterte om flere barn under Covid…?

1 Like

I Kina ble folk låst inne. Tror nok dating gikk til helvete :see_no_evil:

joo…men gifte par her hjemme melde om familieøkning som en effekt av covid…

blir spennende å se hvordan grafen hadde sett ut idag… :thinking:

1 Like

Kina har hatt tre år hvor du nesten ikke kunne dater og hvis du ikke bodde med kjæresten, så kunne de ikke møtes… Tror det må ha vært et helvete som er vanskelig å sette seg inn i.

3 Likes

På hvilken måte mener du Hans påvirket prisene nordpå?

I tillegg bor mange kinesere trangere enn nordmenn. Dama og jeg snakket om at Covid i den minste leiligheten vi har delt ville endt i brudd. Heldigvis hadde vi litt bedre plass når nedstengningene begynte. Tre år med plass tilsvarende en norsk fengselscelle delt med et annet menneske i en kinesisk høyblokk hadde ikke oppmuntret formering.

1 Like

1 Like

Har noen ikke-etnisk norske i barnehagen og det er samme greia der. Språk og kultur gjør ting litt vanskeligere, men det er ikke unnasluntring.

1 Like

:+1: :+1: :+1:

3 Likes

Ganske heftig engasjement her:
image

De må bare passe på å bygge det et sted det ikke blir flom. :see_no_evil:

Alt vel i Norsk politikk om dagen…?
For en samlet og sterk regjering… Misnøye fra ende til anden…

2 Likes