Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Har du prøvd kilder som ikke hyller alle autoritære regimer og brukt av dem til å “debunke” menneskerettighetsbrudd?

5 Likes

Pandoras eske er åpnet for lenge siden. Nå er det bare å se konsekvensene utspille seg.

Aaron Mate jobbet vel i intercept sammen med Glen Greenwald før Intercept ble korrupt.

Hvis Rotchilds skal selge kunsten sin får vi ingen krakk i aksjemarkedet før det, men tipper Rotchilds timer toppen ganske godt :sweat_smile:

Smart fyr han her. Støtter Elon Musk og X. Støtter Vivek Ramaswamy med penger. Støtter også Kennedy. Skeptisk til vaksinene. Støtter Ukraina.

3 Likes

Ikke så lett å finne politisk ukorrekte nyheter andre steder nei. FYI, Grayzone er ikke den eneste nyhetskilden jeg leser.

Du kan jo forøvrig prøve å underbygge din påstand om at The Grayzone hyller alle autoritære regimer.

2 Likes

Norges utenriksminister er groupie for USA sin utenriksminister

Brekningsrefleks.

1 Like

Tenk å slakte unge dansende mennesker. Tenk hvilken ondskap.

Søndag kveld melder flere israelske medier at redningsmannskaper har funnet 260 drepte mennesker på festivalområdet.

Realpolitisk kontekst til siste dagers hendelser i midtøsten.

https://x.com/vtchakarova/status/1711088168227770459?s=20

1 Like

Skal vi kjøre opp en midtøsten tråd?

føler det kommer til å bli endel derfra de neste dagene.

9 Likes

dubler opp med en ekstra tråd med memes for mental helse, for å kompensere for den midtøsten tråden. Dette er en gigantisk tragedie, som nå blir et enda større terningkast i tragedier. Eneste sikre jeg ser er at her skal det kastes sivilbefolkning til løvene.

6 Likes

Utrolig synd for sivile det som nå skjer.

  1. Hvorfor har ikke Israel kunne forutse angrepet?
  2. Hvordan har Hamas klart å bygge seg opp med så mye raketter når de i praksis er isolert?
  3. Virker ikke “Iron Dome” til Israel?

Kjør gjerne en egen USA-politikktråd også.

leste denne nyheten i en stor arabisk nettavis. De to most upvoted kommentarene var begge religiøse sitater om at jødene må drepes. Den mest downvoted kommentaren var “hva hadde hun gjort, hamas-terrorister?”

2 Likes

De som bor i Gaza ser vel på Israel omtrent som vi gjorde med Tyskland under krigen.

Nei, det gjør de ikke!? Hvor har du det fra?? Jeg kan aldri huske å ha lest noe om at Nordmenn ønsket å drepe alle tyskere og utslette Tyskland, selv under og rett etter krigen…

3 Likes

Ja det er en helt sinnsyk ondskap. Ble forresten overrasket over min kollegas sympati med Hamas da jeg tok opp dette forkastelige terrorangrepet :face_vomiting:

5 Likes

Masse-psykose. En giftig blanding av ondskap og lav intelligens/ingen utdannelse…

Men som det har vært skrevet side opp og side ned om, denne gjengen ligger ca 500 år etter oss i utvikling, så det er ingen håp om forbedring der i gården med det første.

Det er bare nok en påminnelse om deres inkompatibilitet med vesten og vestlige verdier og hvorfor oppegående mennesker her hjemme bør jobbe og stemme for at minimalt eller helst ingen av disse folka kommer hit og forpester og i værste fall ødelegger våre samfunn.

2 Likes

Det er overraskende mange som sympatiserer med disse terroristene. For de fleste er det en kombinasjon av kunnskapsløshet og naivitet. For en mindre gruppe er det snakk om et brennende hat mot USA, jøder og/eller vesten generelt av ymse grumsete grunner. Snakk om selvskading…

2 Likes

Dette er altså hva vi gjorde med våre egne.

De siste 20 årene, så har det blitt drept rundt 6000 i Palestina og skadet rundt 150.000 av Israel. Tallet den andre veien er ca 1/20.

Israel har bombet sykehus (brukt av Hamas til å fyre av våpen fra). Gaza-sykehus angrepet av Israel – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer

Verdens helseorganisasjon (WHO) sier at 18 helseinstallasjoner, inkludert tre sykehus, hittil er skadd i den israelske offensiven.

For å si det sånn, det har gått hardt utover sivile som ikke nødvendigvis var spesielt Hamas-vennlige i utgangspunktet.

Ikke at jeg mener at det er riktig å gå rundt å slakte folk på en musikkfestival. Men det er greit å ta med seg at Israel ikke har gått spesielt forsiktige fram de heller.

6 Likes

Det er gale, religiøse ekstremister på begge sider i denne konflikten. Ethvert forsøk på å unnskylde Isreal er svært naivt. Jeg sympatiserer ikke med noen av dem. Men jeg har stor sympati for og frykter hva som kommer til å skje med sivilbefollkningen på begge sider.

Dette er også unnskyldningen Israel trenger for å trappe opp den etniske rensingen. Ja, det kan godt hende det er et ønske om etnisk rensing også på palestinsk side, saken er bare at maktforholdet er så skeivt at det er Israel som vil drepe flest sivile til slutt. Sånn ender det alltid.

I en bedre verden hadde det internasjonale samfunnet hatt baller/fornuft til å intervenere.

5 Likes