Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Spennende hva som skjer nå:

Det er mellom 7-9000 barn under barnevernets omsorg årlig
Min antakelse for å kunne beregne er at 50% nye barn hvert pr.
Si snittet det 5 siste årene er 8000barn under barnevernets omsorg
50% er jenter
Fra saken over har 8 av disse jentene død under barnevernets omsorg de siste 5 årene
Så av hvor mange jenter.
8000 * 5 * 0,5=20000 barn under barnevernets omsorg de 5 siste årene
20000 * 0,5=10000 jenter under barnevernets omsorg de 5 siste årene
8 av 10 000 jenter har død under barnevernets omsorg de 5 siste årene!!
Det jeg fant med raskt søk er at i 2019 tok 41 jenter som var under 30 livet sitt av ca. 940 000.
Burde vi kreve bedre resultat av barnevernet?
De er tall som indikerer at barnevernet forverrer situasjonen i flere av tilfellene og det er etter min mening ikke akseptabelt

1 Like

image

Man kan kreve hva man vil, så lenge regjeringen og folket har stoppet privat bistand på mange av områdene som var kritiske vil tjenestene stå alene når det er heftige perioder. Da blir det gjort feil. De blir også “innelåst”, i at de kun blir sett utenfra eller får input ved tilfeldige tilsyn, som skjer veldig sjelden. Med privat bistand fikk man i det minste noen erfarne som kunne peke på feil som ble gjort og gi innspill ut ifra hva andre gjorde. Det hjelper også ikke at det kontinuerlig er lovendringer og store endringer i struktur, arbeidsmetodikk og datasystemer, samt helt motstridende føringer fra politikerne kontinuerlig og lokale forskjeller i kommunal ledelse som fører til helt forskjellige tjenester rundt om sammen med et krav om at alle skal være like gode. Det er rundt 250 tjenester i Norge, og noen har 2 ansatte, andre har 100. Tenker de med dyp forståelse for helheten i systemet bør ta avgjørelser ang. endringer og politikerne bør slutte å blande seg så ekstremt ofte. Man får ikke se resultatet av forrige endring fordi en ny en endrer det nesten før det er implementert. Det beste vi kan gjøre er nok bare å la de få roe seg og satt opp fosterhjemssystemet på nytt etter at privat bistand og rekruttering ble ulovlig i juli i år. Det må bygges opp fra grunnen av, og blir ekstremt dyrt. Men når de er ferdige med det om noen år kan vi se om resultatet da blir bedre. I mellomtiden må flere på ikke optimale plasseringer og flere vil dø, ha det jævlig osv. + at vi bruker milliarder mer enn før på verre resultater. Det er det “budre vi kreve bedre resultater av barnevernet, selv om jeg ikke kan noe som helst om det”- tankegangen har ført til. Popularisert av folk som Moxnes og SV via populistisk feilinformasjon, men det har Arbeiderpartiet visst fra start, da hele fagmiljøet som jobber med fosterhjem og hadde en reell oversikt var mot forslaget. Men landsmøtet hos AP mener de vet bedre. Fint de allerede har rød som sin farge, hvis ikke skulle de endret til det for alt blodet de har på hendene.

Kortsiktig kan de gjøre en endring som er veldig viktig, det er å la barneverntjenesten få hjelp av psykisk helsevern. Det hadde gitt en forbedring, uten særlige konsekvenser annet enn litt kortsiktige kostnader.

4 Likes

Why do only men win awards??? xD

4 Likes

Ikke lov å si at det ikke er lov å ikke hilse. Nå skal rektoren felles.

I et brev fra 19 ansatte ved skolen til Utdanningsetaten like før sommerferien, het det:

«Med dette ønsker vi å uttrykke vår sterke misnøye med rektors ledelse».

En interessant rapport

2 Likes

Hæ!? Er ikke Tekinvestor på lista?

Ja ja, får bare innse verden ikke roterer rundt meg, og at selv om min sannhet er at Tekinvestor er en av de viktigste plattformene i Norge så er ikke virkeligheten slik.

3 Likes

– Hendelsen reflekterer mye av det vi opplever som utfordrende ved væremåten i hverdagen, heter det i brevet.

Med andre ord er det flere hendelser som har skapt utfordringer i hverdagen.
Håndhilse-episoden er nok bare en enkelthendelse som fikk begeret til å renne over for enkelte.

Det er litt for mange udugelige rektorer i skoleverket som ikke har kontakt med lærerne, og som tilsynelatende kun kommuniserer oppover i systemet. Om dette er tilfellet her vet jeg ikke, men det ser ut som om rektor i flere episoder har vist at hun ikke har bakkekontakt med hva som skjer på egen skole.

Et tap for Norge

Enda en sterk en

10 Likes

AP permitterer Huitfeldt og legger opp til Erna-jakt.
Det er nok flere i Høyre som er litt småirritert på Sindre nå. Redningen kan bli at det han har tjent og tapt vel ikke akkurat tyder på at han har sittet med innside-informasjon.

Ser du fortsatt kjøper “det var Sindre” unnskyldningen.

Det kommer jo klart fram at Erna har totalt ignorert hva han har drevet på med. Hun har visst at han har handlet i aksjer mens hun satt i regjering. Til og med når det kommer til aksjer SMK eksplisitt har sagt at hun må være forsiktige rundt, så har hun ikke spurt mannen om antallet aksjer eller om han har tradet den nylig. Hun har rett og slett lukket øynene og stukket fingrene i ørene.

11 Likes

Det har hun. Men teorien om at de har konspirert og forsøkt å tjene på innsidehandel er vel ikke særlig godt bekreftet?
Det betyr ikke at hun skal fredes.
Det blir interessant å se hva journalistene klarer å grave frem når de fortsetter med diverse statsråder, sekretærer, representanter og deres bekjentskaper. Den som leter skal finne.

1 Like

Jeg har ikke sett noen komme med den teorien heller. Jeg har dog sett endel som mener Sindre Finnes har prøvd seg på å tjene penger på å kjenne til Erna sin politikk. Jeg antar det kommer til å renne bort i sanden.

Det jeg har sett er at hun får kritikk for å lukke øyne og øre og kritisk sans når det kommer til å sjekke sin egen habilitet.

3 Likes

Ser for meg at dette med aksjehandel kan historisk berøre mange politikere i aktuelle posisjoner. Er antagelig store mørketall her.

2 Likes

Polen ser ut til å skulle skifte regjering

2 Likes

Erna er helt enig med deg :slight_smile:

Det er en alvorlig sak, fordi det innebærer at jeg har vært inhabil i saker jeg har vært med på å behandle som statsminister. Det er mitt ansvar at jeg ikke spurte, gravde og sjekket bedre opp i Sindres aksjehandel, gjentar Solberg.

Hun hadde nok stått bedre i det hvis hun hadde startet der.

1 Like

Politikk er som sjakk. Ofre en løper for å slå ut en dronning. :chess_pawn:
Innimellom hestehandel og kamelsvelging. Av en eller annen grunn virker de ikke å være så gode på det siste i midtøsten.

(Edit: Av drøvtyggere eller klovdyr er det bare disse dere ikke må spise: kamelen, for den tygger drøv, men har ikke klover, den er uren for dere (3 Mos 11,4))

3 Likes

Det er nabolandene som fucker det til.