Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Hva er det egentlig som gjør at Støre lefler med terrororganisasjoner som Hamas og Taliban?

Selv nå.

Han har holdt på sånn ganske lenge:

« Etter Hamas’ terrorangrep i Israel i helgen avviser statsminister Jonas Gahr Støre å kalle Hamas en terrororganisasjon.»

5 Likes

Jeg synes det er like kvalmende som å se at sivile blir massakrert, at palestinere i vesten hyller og feirer dette åpenlyst…

:face_vomiting:

5 Likes

Hva tror du årsaken kan være for at palestinerne har opparbeidet et slikt hat mot Israelere?

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Tja. Hvis du vil gå ned den linjen så kan vi like gjerne spørre tilbake:

  • hva tror du selv er «årsaken» til at Nazi-Tyskland «opparbeidet et slikt hat» mot jødene at de utslettet 6 millioner av dem i gasskamre?

  • var det noe jødene selv gjorde? Den gangen også?

  • eller skal vi heller sette søkelyset på terrorregimene som både den gang og idag forsøker å legitimere at det er riktig å ville utslette jødene? Og misbruket av «fredens religion» som vi vel også kjenner fra vårt eget nærområde?

Spar meg.

Det er virkelig det mest utrolige man lærer om folk på TI man inntil nå bare har respektert som medinvestorer det er gøy å diskutere med.

Nå er det ikke gøy lenger. Dette er ikke et «fellesskap». For meg ihvertfall.

5 Likes

Dere overtolker mitt spørsmål på verste måte. Jødene har gjennom historien blitt forfulgt og plaget både av kristne, kommunister, nazister og muslimer. En forferdelig historie helt siden Romerne ga dem skylden for at Jesus ble korsfestet.
Når det gjelder palestinerne, så er det nok en kombinasjon av det sedvanlige muslimske hatet , men også som følge av at palestinerne føler seg ofret av verdenssamfunnet til fordel for å rette opp den dårlige samvittigheten de aktuelle landene hadde etter jødenes skjebne under andre verdenskrig.

2 Likes

Hva med at de palestinske politikerne er gjennomkorrupte, og ofrer gladelig sin egen sivilbefolkning for å legitimere frigjøring (“gladelig” er kanskje ikke rette ordet å bruke, men det siste angrepet er kalkulert, og Hamas har vært fullt klar over hva konsekvensene kommer til å bli. Dette kommer til å bli et blodbad av sivile i Gaza. Hamas har det fulle og hele ansvaret for at så skjer)

Et av de største hindrene for fred/sameksistens er nettopp de palestinske politisk-militante organisasjonene. Når de har vedtektsfestet Israels utslettelse blir det vanskelig å møtes til forhandlinger.

12 Likes

Og da er dato for høringen satt til 7. november og med en line-up som består av Støre og fire av hans statsråder og så Erna.

Det er klart både Ap og H går for begrave sakene før juleferien. Bare småpartiene som vinner på å holde sakene varme nå.

Så får vi se når Økokrim finner en fredag ettermiddag til å dumpe meldingen sin om at de ikke åpner sak mot Erna og Sindre. Antakeligvis før høringen.

5 Likes

Når DN først lar flaska ligge, så går det unna. De har så gode kilder at det nærmer seg live-overføring fra Aps sentralstyremøter.

I love it!

Omrokkeringer ventet en av de neste ukene allerede. Det er langt raskere enn jeg hadde trodd fordi kontrollkomiteen fortsatt jobber med å undersøke flere av hans egne ministre.

Uansett: Inn eller ut med Anniken? Det er det store spørsmålet nå.

Jeg tror Vingle-Støre kommer til å kaste henne ut og sette inn Barth’en. Nå lekker de “muligheten” for å teste vannet for en slik beslutning.

Men det er ikke fordi han vil angripe Erna i Finnes-saken, for det vil ikke ha så mye troverdighet så mange ministere som har dummet seg ut i hans regjering med habilitetssaker. Han har jo selv gått hardt ut og sagt at Anniken ikke gjorde noe galt som kvalifiserte til avgang.

Jeg tror han arbeider intenst for en “fredsforhandling” mellom Israel og Hamas her i Norge - og da er Barth’en, for Støre, riktig mann å hvile seg på.

Men det blir nok med pipe-dream’en om internasjonal glans og mediedekning. Hvorfor skulle Israel møte til forhandlingsbordet nå? Not gonna happen.

Og ihvertfall ikke med Støre - det er jo flere som har fått med seg privatflyet til Taliban.

https://www.dn.no/politikk/anniken-huitfeldt/espen-barth-eide/kilder-til-dn-store-vurderer-bytte-av-utenriksminister/2-1-1532766

Edit: og hvor befinner Huitfeldt seg om dagen? I Brasil. Hun glemte den viktigste regelen for all partipolitikk: if you’re not at the table, you’re on the menu!

1 Like

Nei, vent nå litt.

Støre vingler så mye at ikke bare mediene mister oversikten. Nå ringer også Venstre for å tilby plass på Oslo-listen deres.

Listhaug tordnet mot Støres ord – nå snur han

« – Så er det selve definisjonen og bruken av ord på organisasjonen. Det er ikke en hovedsak. Det blir litt komplikasjon inn mot diplomatiske formaliteter, men jeg tror jeg har gjort det ganske klart her i dag at en organisasjon som planlegger, gjennomfører og tar ansvar for åpenbare terrorhandlinger, må vi kunne karakterisere som en terrororganisasjon

2 Likes

Støre vurderer tydeligvis i følge dagens mediaoppslag å sparke Huitfeld ut av regjeringen. Er det fordi:

  1. hun er en dårlig statsråd
  2. han har etter mange uker funnet ut at hennes manns aksjehandel var hennes ansvar og vite om og at hun derfor må gå.
  3. Om Huitfeldt må gå pga ektefellens aksjehandel, kan han trappe opp retorikken og krtikken av Solberg og dermed kvitte seg med sin største konkurrent?

Jeg er ikke fremmed for at pkt 3 er det som vil være den reelle grunnen om Huitfeldt forsvinner. :man_shrugging:

3 Likes

Kan ikke heller bare Støre forsvinne.

2 Likes

Eneste Støre jeg kan svelge er kostøre

1 Like

Deleted

Bare tenk deg hvordan Israel sin statsminister har det

In 2009, Netanyahu developed a destructive, warped political doctrine that held that strengthening Hamas at the expense of the Palestinian Authority would be good for Israel / Dmitry Shumsky

… sååå, slemme Støre.

2 Likes

Er dette et bestillingsverk fra en regjerning som ikke ønsker å redusere strømeksporten?
Om det som påstås her stemmer, at man ikke vil unngå europeiske priser uten at vi kutter nesten alle kablene, så kan man jo undre seg over hvorfor vi ikke hadde samme grad av prissmitte før de siste par kablene kom på plass?
Det er jo ikke noe poeng å totalt unngå prissmitte, men å få en lavere grad av prissmitte!!

8 Likes

Overskriften høres fortreffelig ut. Do it.

3 Likes

3000 :checkered_flag::crazy_face:

image

1 Like

image

2 Likes