Jeg vedder en uferdig grensemur på at han ikke gjennomfører en tidel av det der en gang. Men, yikes, konsentrasjonsleire for hjemløse og ideologisk rensing i det offentlige. Jeg er veldig glad for at vi slipper velge mellom det monsteret og en senil olding her i Norge.
Bare for å ta for seg de to første punktene på lista.
Forby camping i byene. Ja vel de vil bli arrestert, men de vil få muligheten til å akseptere behanling og tjenester hvis de er villige til å bli rehabilitert.
USA har et stort problem med hjemløse. California brukte $17,5 milliarder dollar i løpet av en fireårsperiode, på å bekjempe hjemløshet. Men på samme tid (fra 2018 til 2022) ble bare problemet enda større.
Saken er den at med disse pengene kunne de heller ha betalt husleien for hver eneste av de hjemløse i staten California for denne fireårsperioden. Trump vil bosette disse samtidig som han vil gi dem behandling. Noe mange av dem trenger, det er jo ofte en årsak til at de bor på gata.
Når det gjelder denne testen som føderale ansatte skal ta, er det uteukkende positivt med en slik test. Testen vil inkludere spørsmål om rettigheter/rettsprosesser, krav på lik beskyttelse, ytringsfrihet, religiøs frihet og f.eks. 4th Amendment som gir beskyttelse mot urimelig ransaking og beslag. Han ønsker å sette ikke-valgte byråkrater på plass.
Og når man ser på hvordan f.eks. FBI har opptredt de siste årene, er dette fullt ut forståelig og støttes 100%.
Etter å ha sett gjennom videoen så virker det som de fleste punktene der er positive. Skjønner ikke helt hvorfor de presenteres i en negativ setting
Kommer sikkert noen ramaskrik om fake news nå, falsk flag operasjon av FBI og CIA etc., bestillingsverk fra Biden osv., for ingen intelligente og oppegående mennesker kan vel oppriktig tro at snille og sympatiske Russland har noen interesse av å drive med slikt.
En herre med bart og hans parti gikk til valg i 1932 på et program som de fleste av de som stemte på han/de tenkte ikke var noe som ville bli gjennomført, at det bare var politisk retorikk. De fleste jødene trodde heller ikke på det som stod i partiprogrammet deres den gangen, ofte med samme begrunnelse.
Når man blir presentert for noe som fremstår som utenkelig så er det automatiske valget å ikke kaste bort tid på å tenke på det.
Hva er det egentlig du sammenligner med nazismen her, er det bare noe du kaster ut uten begrunnelse?
Siden du mener de fleste av de 27 punktene er positive så tenker jeg det i seg selv er forklaring og begrunnelse god nok opp mot innlegget mitt.
Det eneste jeg er litt nysgjerrig på er hvilke punkter du mente var negative?
Dødsstraff for å selge narkotika f.eks.
Jeg er mot narkotika, men er selvsagt ikke for dødsstraff for dette. Nå har jeg jo ikke satt meg inn i om han faktisk sa dette, og jeg regner med utsagnet nok er veldig forenklet. Har heller ikke noe spesielt i mot at transpersoner kan få tjene i militæret, det er vel neppe noe problem.
Hvilke punkter der er det du mener kan sammenlignes med nazismen?
Nå tror jeg du bare troller, men kan nevne>:
Nr. 2: Offentlig ansatte skal ta en eksamen i patriotisme. Hvem skal lage den eksamenen mon tro?
Nr. 3: 10 Trump firhetsbyer uten myndighetskontroll. Stat i staten som kime til en ny borgerkrig, eller hva tenker du?
Nr. 4: han vil opprette dommere etter mal av Clarence Thomas. Så der kaster vi alle legale prinsipper over bord, og rydder veien for et rettsvesen som ikke lenger er styrt av jussen.
Nr. 5-6-7-8-9-10-11…???
Gidder ikke kaste bort mer tid rundt dette. Om du ikke forstår rekkevidden og følgene av de første punktene jeg har ramset opp så vil du heller ikke forstå resten, men trøst deg selv med at du jo synes de fleste er positive.
Jeg tror kanskje heller det er du som troller
Punkt 2 svarte jeg på lengre opp:
Punkt 3:
Det er sagt veldig lite rundt disse frihetsbyene og hvordan de skal fungere. Jeg finner ingen steder hvor det står at det ikke skal være noen form for myndighetskontroll eller lovverk i disse byene.
Punkt 4:
Clarence Thomas er en svart tidligere aktivist, så allerede der kan du vel legge sammenligningen din med nazismen i arkivet. I tillegg er han lidenskapelig opptatt av Malcolm X, og i likhet med Malcolm X avviser Clarence Thomas kategorisk ideen om at hvit rasisme fortsatt er en uoverkommelig hindring for meningsfull svart fremgang i Amerika.
Hva er det som er nazistisk med punkt 5-11 da ? Du kan ikke bare liste dem opp på den måten, har du ingen argumentasjon?
Du mener en slik test av offentlig ansatte er positiv. Ut fra min kommenter rundt punkt 2. så vil jeg mene det ikke burde være vanskelig for deg å forstå at jeg ikke var enig.
3: Trump’s ‘Freedom Cities’ Ignore America’s Real Urban Needs
4: Du har ikke fått med deg hvor han står politisk i dag, eller bare velger du å ignorere det?
Kanskje er ikke alt på stell der heller? https://www.propublica.org/article/clarence-thomas-scotus-undisclosed-luxury-travel-gifts-crow
Siden du ikke forstår disse enkle første punktene så spiller det ingen rolle hva jeg sier om resten av punktene, men som sagt, det er jo flott for deg selv at du finner de positive, men at du ikke klarer å koble retorikk, politikk, ideologi, og ismer over en så viktig tidsperiode i vår moderne tid til det vi ser i dag er skuffende.
Du sammenligner frihetsbyer (som vel må være det motsatte av nazisme?) og svarte høyesterettsdommere med nazismen, det var dette jeg reagerte på. Det er ikke det samme som at du ikke er enig. Hvor Clarence står politisk i dag er på ingen måte sammenlignbart med nazismen.
Hvor gjør jeg det?
I innlegget ditt hvor du snakker om mannen med bart i 1932 så gjør du det.
Nei, det gjør jeg vitterlig ikke, men du må gjerne motbevise meg.
Heldigvis, så er strømstøtten på timebasis, så en uke med høye priser gjør ikke at alt blir høyt. Det er nok endel tusen ekstra i strømstøtte.
– 80 øre, det syns jeg er helt realistisk, og helt fornuftig. Det er ikke noen grunn til at verdens rikeste land skal ha verdens laveste strømpriser i all evighet, sier Gulowsen til E24.
Det blir dyrt for folk, og folk bør innrette seg allerede nå med at tiden med sløsing med verdens billigste strøm, den er over. Det er sunt for det norske folk, norsk natur og norsk økonomi på sikt, sier Gulowsen.
– Det blir en overgang, men man kan regne med at energisparetiltak vil være mye mer lønnsomme. Det er fint å få en forutsigbar horisont om at det ikke bare lønner seg i år, men også på sikt, fordi strømprisene vil bli høyere.
– Ikke alle har råd til slike tiltak?
– Vi vil jo ha mye bedre støtteordninger. Både penger over statsbudsjettet og over nettleien for å utløse lønnsomme effektiviseringstiltak, sier Gulowsen
Kjøpt og betalt av landssvikerne denne tosken av et menneske.
Wtf
Må si jeg har mer sansen for motforslaget
– Departementet bør snu på forslaget og heller ilegge næringslivet gebyrer for saker som ender hos Forbrukerklageutvalget. Det er tross alt de som selger produktene det klages på, sier Blyverket.
Hvordan kan de finne på å foreslå noe så idiotisk som det der, bare for å få ned saksmengden?
Da får de heller ansatte flere eller la næringslivet betale for gebyrene.
Hvis et slikt forslag går gjennom vil det få enorme konsekvenser. Nå har jeg aldri klaget til Forbrukerklageutvalget, det har som regel ordnet seg lenge før det har vært nødvendig. Dette på grunn av at de fleste leverandører vet at de må forholde seg til forbrukerkjøpsloven, og at hvis de ikke gjør det blir de klaget inn og kan få bøter osv.
Men dersom det innføres gebyrer for å klage på slike ting vil diverse, da spesielt kanskje de mest useriøse firmaene, spille på dette og lage dårlige billige produkter. Dette da de vet av vi forbrukere får langt større terskel for å klage dem inn. Latterlig forslag!