Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Politikk 3

CIA metodene er uendelig mange og varierte :wink:

Kanskje samme metode som MTG, bare med den forskjellen at Gud faktisk lyttet til de.

image

1 Like

Disse 27 uttalelsene mÄ vel vÊre beroligende for de som er skeptisk til Trump og hans MAGA-politikere? Hva tenker trump-flÞyen her inne? GÄr bÞlgen rundt stadionet?

MeidasTouch on X: “Here are 27 insane things Trump said he will do if he gets a 2nd term. This needs to be shared far and wide. Thanks to @TheJFreakinC for making this go viral on TikTok. https://t.co/E1vlHXsH6F” / X (twitter.com)

1 Like

Jeg vedder en uferdig grensemur pÄ at han ikke gjennomfÞrer en tidel av det der en gang. Men, yikes, konsentrasjonsleire for hjemlÞse og ideologisk rensing i det offentlige. Jeg er veldig glad for at vi slipper velge mellom det monsteret og en senil olding her i Norge.

1 Like

Bare for Ä ta for seg de to fÞrste punktene pÄ lista.

Forby camping i byene. Ja vel de vil bli arrestert, men de vil fÄ muligheten til Ä akseptere behanling og tjenester hvis de er villige til Ä bli rehabilitert.

USA har et stort problem med hjemlÞse. California brukte $17,5 milliarder dollar i lÞpet av en fireÄrsperiode, pÄ Ä bekjempe hjemlÞshet. Men pÄ samme tid (fra 2018 til 2022) ble bare problemet enda stÞrre.

Saken er den at med disse pengene kunne de heller ha betalt husleien for hver eneste av de hjemlÞse i staten California for denne fireÄrsperioden. Trump vil bosette disse samtidig som han vil gi dem behandling. Noe mange av dem trenger, det er jo ofte en Ärsak til at de bor pÄ gata.

NÄr det gjelder denne testen som fÞderale ansatte skal ta, er det uteukkende positivt med en slik test. Testen vil inkludere spÞrsmÄl om rettigheter/rettsprosesser, krav pÄ lik beskyttelse, ytringsfrihet, religiÞs frihet og f.eks. 4th Amendment som gir beskyttelse mot urimelig ransaking og beslag. Han Þnsker Ä sette ikke-valgte byrÄkrater pÄ plass.

Og nÄr man ser pÄ hvordan f.eks. FBI har opptredt de siste Ärene, er dette fullt ut forstÄelig og stÞttes 100%.

Etter Ä ha sett gjennom videoen sÄ virker det som de fleste punktene der er positive. SkjÞnner ikke helt hvorfor de presenteres i en negativ setting :joy:

1 Like

Kommer sikkert noen ramaskrik om fake news nÄ, falsk flag operasjon av FBI og CIA etc., bestillingsverk fra Biden osv., for ingen intelligente og oppegÄende mennesker kan vel oppriktig tro at snille og sympatiske Russland har noen interesse av Ä drive med slikt.

image

3 Likes

En herre med bart og hans parti gikk til valg i 1932 pÄ et program som de fleste av de som stemte pÄ han/de tenkte ikke var noe som ville bli gjennomfÞrt, at det bare var politisk retorikk. De fleste jÞdene trodde heller ikke pÄ det som stod i partiprogrammet deres den gangen, ofte med samme begrunnelse.

NÄr man blir presentert for noe som fremstÄr som utenkelig sÄ er det automatiske valget Ä ikke kaste bort tid pÄ Ä tenke pÄ det.

1 Like

Hva er det egentlig du sammenligner med nazismen her, er det bare noe du kaster ut uten begrunnelse?

Siden du mener de fleste av de 27 punktene er positive sÄ tenker jeg det i seg selv er forklaring og begrunnelse god nok opp mot innlegget mitt.

Det eneste jeg er litt nysgjerrig pÄ er hvilke punkter du mente var negative?

1 Like

DĂždsstraff for Ă„ selge narkotika f.eks.

Jeg er mot narkotika, men er selvsagt ikke for dÞdsstraff for dette. NÄ har jeg jo ikke satt meg inn i om han faktisk sa dette, og jeg regner med utsagnet nok er veldig forenklet. Har heller ikke noe spesielt i mot at transpersoner kan fÄ tjene i militÊret, det er vel neppe noe problem.

Hvilke punkter der er det du mener kan sammenlignes med nazismen?

1 Like

NĂ„ tror jeg du bare troller, men kan nevne>:

Nr. 2: Offentlig ansatte skal ta en eksamen i patriotisme. Hvem skal lage den eksamenen mon tro?

Nr. 3: 10 Trump firhetsbyer uten myndighetskontroll. Stat i staten som kime til en ny borgerkrig, eller hva tenker du?

Nr. 4: han vil opprette dommere etter mal av Clarence Thomas. SĂ„ der kaster vi alle legale prinsipper over bord, og rydder veien for et rettsvesen som ikke lenger er styrt av jussen.

Nr. 5-6-7-8-9-10-11
???

Gidder ikke kaste bort mer tid rundt dette. Om du ikke forstÄr rekkevidden og fÞlgene av de fÞrste punktene jeg har ramset opp sÄ vil du heller ikke forstÄ resten, men trÞst deg selv med at du jo synes de fleste er positive.

1 Like

Jeg tror kanskje heller det er du som troller :rofl:

Punkt 2 svarte jeg pÄ lengre opp:

Punkt 3:
Det er sagt veldig lite rundt disse frihetsbyene og hvordan de skal fungere. Jeg finner ingen steder hvor det stÄr at det ikke skal vÊre noen form for myndighetskontroll eller lovverk i disse byene.

Punkt 4:
Clarence Thomas er en svart tidligere aktivist, sÄ allerede der kan du vel legge sammenligningen din med nazismen i arkivet. I tillegg er han lidenskapelig opptatt av Malcolm X, og i likhet med Malcolm X avviser Clarence Thomas kategorisk ideen om at hvit rasisme fortsatt er en uoverkommelig hindring for meningsfull svart fremgang i Amerika.

Hva er det som er nazistisk med punkt 5-11 da ? Du kan ikke bare liste dem opp pÄ den mÄten, har du ingen argumentasjon?

2 Likes

Du mener en slik test av offentlig ansatte er positiv. Ut fra min kommenter rundt punkt 2. sÄ vil jeg mene det ikke burde vÊre vanskelig for deg Ä forstÄ at jeg ikke var enig.

3: Trump’s ‘Freedom Cities’ Ignore America’s Real Urban Needs

4: Du har ikke fÄtt med deg hvor han stÄr politisk i dag, eller bare velger du Ä ignorere det?
Kanskje er ikke alt pÄ stell der heller? https://www.propublica.org/article/clarence-thomas-scotus-undisclosed-luxury-travel-gifts-crow

Siden du ikke forstÄr disse enkle fÞrste punktene sÄ spiller det ingen rolle hva jeg sier om resten av punktene, men som sagt, det er jo flott for deg selv at du finner de positive, men at du ikke klarer Ä koble retorikk, politikk, ideologi, og ismer over en sÄ viktig tidsperiode i vÄr moderne tid til det vi ser i dag er skuffende.

Du sammenligner frihetsbyer (som vel mÄ vÊre det motsatte av nazisme?) og svarte hÞyesterettsdommere med nazismen, det var dette jeg reagerte pÄ. Det er ikke det samme som at du ikke er enig. Hvor Clarence stÄr politisk i dag er pÄ ingen mÄte sammenlignbart med nazismen.

Hvor gjĂžr jeg det?

I innlegget ditt hvor du snakker om mannen med bart i 1932 sÄ gjÞr du det.

1 Like

Nei, det gjÞr jeg vitterlig ikke, men du mÄ gjerne motbevise meg.

Hvem tjener mest pÄ krig?

Kevin Hern er nÄ neste pÄ listen til Ä prÞve Ä bli speaker of the house.

1 Like

God jul og alt det der. Folkets tur :love_you_gesture:

3 Likes

Heldigvis, sÄ er strÞmstÞtten pÄ timebasis, sÄ en uke med hÞye priser gjÞr ikke at alt blir hÞyt. Det er nok endel tusen ekstra i strÞmstÞtte.

1 Like