Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Jeg sammenligner retorikk, og overlater til hver enkelt å trekke sine egne konklusjoner.

2 Likes

Ingenting å se her folkens; bare gå videre.

image

1 Like

Jeg regner med at SV vil prøve å få etablert en ny skatteavtale med Sveits, for å få inn alle sine kalkulerte skatteinntekter i fremtiden…?

3 Likes

Dette er jo bare klovnerier, er bare helt utrolig useriøst å sammenligne Trump med Hitler.

Trump var vel den andre presidenten siden 1950 (Jimmy Carter) som IKKE ledet USA inn i en ny krig. Han sørget også for å få tatt knekken på ISIS-grunnlegger Al-Baghdadi i 2019.

Hvis man skal sammenligne noe med Hitler så er det vel venstresiden som ønsker stadig sterkere sensur og overvåkning. Det skal ikke være tillatt å ha noen egen mening, bare den meningen som er korrekt. Offentlige etater som blander seg inn i politikk og tar avgjørelser innad i organisasjonen basert på sine politiske holdninger. Biden og hans undersåtter som gjør alt de kan for å kneble og arrestere konkurrenten før neste valg (de har dårlig tid!). Dette etter å ha stjålet det forrige valget ved hjelp av ulovlige midler.

Jeg tror det vi ser der er ganske mye nærmere facismen enn Trump noensinne kommer til å bli for å si det sånn.

9 Likes

Du mener altså man skal se et “klipp” på Youtube på 4 timer, 11 minutter, og 55 sekunder for å få bekreftet at det du sier er rett, og for å finne ut av hvem som trekker i trådene. Er det lov å spørre om hvilket skonummer klovneskoene dine har?

2 Likes

Du burde kanskje sette deg inn i det amerikanske rettssystemet da.

“I flere land som praktiserer såkalt «common law», kan man i enkelte tilfeller be om å få en avgjørelse fra dommeren i forkant av en rettssak dersom det ikke er noen reell tvist om faktum i saken. Ifølge kjennelsen skal eiendomsselskapet til Trump ha lurt banker og forsikringsselskaper til å tro at eiendommene hans var mer verdt enn de var, slik at det ga billigere lån, forsikringer og lavere skatt.”

Dette er dokumenterte fakta, og det eneste som gjenstår gjennom rettsaken er å plassere halen på grisen.

1 Like

Hehe på seg selv kjenner man andre… hadde du bare visst bedre… :roll_eyes:

Viktigere å utbetale bonuser til ledelsen enn å faktisk bygge fabrikken tydeligvis…

Riv ned landet stein for stein, bonus for bonus :clap:

3 Likes

Hele opplegget framstår som en scam i mine øyne. Hvorfor vi skal subsidiere et selskap med hovedkontor utenfor Norge og i tillegg uten å få garantier om hva de faktisk er forpliktet til å gjøre er meg en gåte.

Jeg har aksjer i to selskaper som driver med innovasjon i Norge og de har faktisk fått tilskudd fra Innovasjon Norge som har hjulpet dem med å få finansiering og penger for å forske og utvikle nye teknologier. Det er penger vi får tilbake med god avkastning (via skatt på økte inntekter). Det ene firmaet slet dog med å få finansieringen på plass, hvis de hadde fått det tidligere, så hadde de vært ett år tidligere ute.

7 Likes
3 Likes

Var det jeg sa :wink: Erna kommer til å vokse på dette her. Blir ikke god å ta hun nå.

Det er ikke bare det at H ligger høyt og stabilt.

Det virkelig morsomme er jo det intense presset som venstresiden, kommentariatet og alle vennene deres i MSM la på å endelig bli kvitt Erna. I ukevis. Uten å lykkes.

At Støre investerte så mye i å bli kvitt Erna (først kunne Anniken bli sittende som utenriksminister og så måtte hun gå likevel) viste bare folk hvor svak han er: dette var den eneste måten han trodde han kunne gjenreise egen popularitet - ved å kvitte seg med Høyres leder.

Det varer nok ikke lenge ut neste år før vi hører sterke stemmer på innsiden av Ap vende seg mot Støre. Han har allerede sørget for at hundrevis av partimedlemmer mistet fete verv i kommunestyrene landet over. Og nå ser stortingsgruppen at de kan bli neste offer.

Og på toppen har Støre lagt seg ut med fløyene som støtter Anniken, Giske og Tadjik.

Mens han har varmt støttet Brenna og Vestre som de nye håpene for partiet, selv om alle ser det bare er to kloninger av Støre selv, uten evne til å mobilisere de tapte velgerne.

Åååå så morsomt det er å se de molefonkene journoene som igjen veddet på feil hest. Out of touch som vanlig der de moraliserer over hva velgerne BØR mene fremfor å rapportere fakta. Ønsket som hver dag siver igjennom alle artiklene: jeg vil så gjerne påvirke landet til å mene det samme som meg her jeg sitter med min journalist utdanning som ikke gir kompetanse til å si så mye om noe av det jeg skriver om.

For en tid vi lever i - Ap med full damp med Støre under parolene til støtte for Hamas og Havvind.

Hva kan gå galt? Absolutt alt! Under Støre har det som en gang var det selvskrevne største partiet, ørnen som de kalte seg selv, nå blitt redusert til et venteværelse:

9 Likes

For en gangs skyld enig med deg :sweat_smile:

Ja, ja Finnes, du kan jo bare bytte til et annet aksjemarked. Du har jo vist teft, så det går sikkert bra. Tiden vil vise…

1 Like

Bra!

edit: Krigene i Ukraina og Gaza har vist at luftvern er av enorm betydning med dagens våpen. Jeg kan ikke nok om det tekniske til å si om dette er den optimale løsningen, jeg vet bare at et riktig svar på hva slags luftvern vi skal ha i tiårene fremover er mere.

4 Likes

Må jo si at jeg synes det er litt komisk når du ser hvordan AP famler rundt og ikke forstår hvorfor de har så lav oppslutning også har du dette sitatet fra Giske:

Giske slår fast i boken at Arbeiderpartiet har mistet en stor gruppe velgere, som de må vinne tilbake dersom de skal snu den negative trenden.

«Nærvelgerne består i stor grad av ufaglærte, folk med fagbrev eller kortere høyskoleutdanning med lav eller middels inntekt, en gruppe Arbeiderpartiet historisk har stått sterkt i», skriver han og konkluderer:

«Arbeiderpartiet kan aldri igjen bli et 30-prosentsparti med så lav oppslutning blant nærvelgerne.»

AP har kanskje vært litt for opptatt med å ta de rike, i stedet for å jobbe for denne gruppen.

3 Likes

Makta 2

Ojojojoj. Skuffelsen av å bli avkledd som maktesløs kommentator i DN er til å ta og føle på.

https://www.dn.no/kommentar/erna-solberg/hoyre/makt/hvis-ap-er-makta-er-hoyre-hurtigruten-minutt-for-minutt-i-siget-og-umulig-a-snu/2-1-1553847

Ingressen sier alt:

“Erna Solberg lyser av fornyet tillit og tilfredshet. Finnes det ingen vilje til makt i laget under henne?

Slik verden ser ut fra Ernas ståsted:

  • Hun ble forledet av ektemannen
  • Men: familien har ikke tjent på dette, tvert i mot.
  • Ingenting straffbart har skjedd.
  • Ingen av vedtakene i regjeringen er ugyldige fordi hun jo ikke kjente til eventuell inhabilitet som mannen forårsaket
  • Hun har beklaget i ukesvis og svart på alle spørsmål
  • Partiet har ikke svekket seg og ligger skyhøyt på meningsmålingene igjen - nesten 10% over Ap
  • Sentralstyret og Landsstyret i Høyre har samlet seg om henne

Slik verden ser ut fra DN-Evas ståsted:

  • Jeg sa du skulle gå av og jeg er nemlig kommentator i DN
  • Og du hørte ikke på meg!

Så da skriver naturligvis DN-Eva dette om Erna:

  • “Hvis noen lurer på hvordan maktfullkommenhet ut, kan man studere Solbergs fremtoning på mandagens pressekonferanse (se foto)” – Ja, se bare på foto av Erna-bærna, for hæ…vete!

  • “Det er fascinerende rene maktord for pengene. Men det er jo ikke en brytekamp vi er vitne til, og suverenitet og maktarroganse fjerner ikke Solberg og partiet Høyres underliggende problemer”. Du lurer ikke meg, jæ…la Erna!!

  • “Noe som preger mange folk med makt, er at de mister gangsyn. De har mindre innlevelsesevne og tenker mer abstrakt. Mektige mennesker kan også fort føle seg berettiget. Når følelsen av berettigelse lever lenger enn den reelle makten, kan det smelle.” Dikator-Erna!!

  • “Det går absolutt an å se for seg en maktblind partiorganisasjon”. Hitler-Erna!!

  • “Våre venner menneskene er svake for makt. Det ligger i sakens natur. Mektige mennesker lover oss noe ved sitt blotte vesen og nærvær: innflytelse, varme, glam, fremgang, beskyttelse.” Jæ…la saue-Høyre!!

  • “Men Solbergs styrke har også en bakside. «Merkevaren Erna» som stødig, redelig, no-nonsense styringspolitiker, er uvegerlig skadet. I pressekonferansen snakket hun med forakt om unødvendig lutheransk botsgang. Det virket arrogantIkke se på selve videoen fra pressekonferanse, bare ta mitt heeeeelt nøytrale ord for god fisk. Og ikke se på meningsmålingene som sier nøyaktig det motsatte (“uvergelig skadet?”).

  • Fanfare… klump i halsen…pompøsitetsvarsel…wait for it: “Det er verre. Mer enn en smule arrogant virker det også å bestemme seg for å være hele det norske folks tillit verdig, før Stortinget har formulert sin kritikk mot henne.Ah, det nøytrale Stortinget der venstresiden naturligvis skal bestemme hvem som er verdig til å lede høyresiden.

Å nei, det er ikke over, pompøsitet må etterfølges av skikkelig hets, ellers ville man ikke vært noe tess som venstreside-kommentator i DN:

  • “Erna Solberg fremstår nå mer som en ren maktpolitiker, og partiet Høyre som oppsiktsvekkende prinsipp- og ryggradsløst, og dessuten blottet for folk med ambisjoner sterke nok til å overstige frykt og pragmatisme. Det til tross for at partiet er befolket av flinke, sympatiske og kompetente folk. Det kan se ut som de også er i overkant bedagelige og lojale

Pompøsitet og hets. Alltid pompøsitet og hets. De ser det ikke selv engang. De er som stumfilm-stjerner som vaser rundt på dekk på gamle seilskip.

1 Like

De har falt 3-4%