Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Høres ut som en tynn unskyldning.

Når han ble tatt på gardermoen var det veldig mye prat og rykter om at han var mistenkt for flere tyverier der, men en partileder er ikke noen du tar inn til en prat uten gode bevis. Som også forklarer hvorfor han ble fotfulgt av et kamera den gangen han ble tatt.

Tipper han stjeler daglig, fyren er et kvalmt forsøk på en rebell og det er hans måte å gjøre opprør mot systemet på.

10 Likes

Normalt ville vel dette bli diagnostisert som en klassisk kleptoman. Men så er jo fyren kommunist og vet per definisjon ikke forskjellen på mitt og ditt.

Dermed modus operandi?

:laughing:

6 Likes

Og det er jo greia.

Uansett hva man havner oppi så virker det som “psykisk helseproblem” er det lureste man kan si. Da er det helt greit og man får masse sympati.

10 Likes

Kommunistisk kleptomani er vel mer en politisk diagnose, der man notorisk rapper fra det andre har skapt.

I Moxnes tilfelle er vi vel mer over i patologien, og vi får håpe han får all den hjelpen han trenger.
I solbrillesaken kunne han fortsatt være litt høy og mørk. Nå er det bare tragisk.

4 Likes

Orker ikke ungdomskole-tilstandene der, for mye kjas og mas, så har ikke retten til å si de gjør en dårlig jobb når jeg ikke vil gjøre den selv. Men å dele min mening skal jeg fortsette med. :slight_smile: Får håpe noen leser det i blant :stuck_out_tongue: Landet tar heldigvis sine første steg mot atomkraft i disse tider, selv om det er på lokalpolitisk nivå enda. Vi ser støtten styrke seg markant i de fleste delene av landet, så er bare spørsmål om tid før det gagner de i stortingssalen å gi det en post i partiprogrammene sine. Kommer etter hvert, er ikke redd for det. Selv om det gjerne skulle kommet for 15 år siden.

4 Likes

Jeg har null kunnskap om atomkraftverk. Men det første som dukker opp i hodet når jeg hører ordet er Tjernobyl og tenker også det kan være t perfekt terrormål.

Hva er grunnen til at man ikke trenger å bekymre seg for disse tingene?

Eller Fukushima for den saks skyld

En demning i et vannkraftverk kan også svikte.

Og er vannkraftverket stort nok så kan de umiddelbare konsekvensene kunne være på høyde med flere atomangrep i 100kT, samtidig som konsekvenser av forurensning fra kjemiske fabrikker o.l kan være vel så ille som en kjernefysisk nedsmelting…

5 Likes

Ja var bare et åpent spørsmål. Så da er det altså ingen grunn til å ikke få opp et giga-anlegg ved Oslo nei.

Er man pessimistisk nok så kan alt gå galt ja…

Synes Moxnes på en eksemplarisk måte signifiserer folks økende mistillit til julenissen.

Erna kommer seg nok helskinnet igjennom dette også. Tipper hun blir statsminister neste år. For en imponerende dame.

1 Like

Prøver å skjønne litt av Norges Bank (NB) sitt kronesalg som viktig bidragsyter for den særdeles svake kronen (som er negativt). NB sier det er sammenheng mellom kronesalg og det petroleumsindustrien skal betale i skatter og avgifter, og de sier også kronesalg ikke nødvendigvis samsvarer i tid med det industrien skal betale inn i avgifter.

Så indirekte er en norsk krone som blir mindre og mindre verdt en konsekvens av de store inntektene fra petroleumsindustrien slik jeg leser det.

Så hvorfor er det tydeligvis så vanskelig få til et system hvor vi kan selge olje og gass uten at kronen svekker seg så mye mot andre valutaer? Andre land får jo det til.

1 Like

Haha,dette er jo komedie av høy klasse.

I september fikk Trump gjennomgå på nettet etter å ha stemplet Biden som «kognitivt svekket» før han sa at presidenten kunne lede USA inn i «andre verdenskrig».

1 Like

Spørsmålet om alder har blitt et stadig tilbakevendende tema i presidentvalgkampen i 2024, der de sannsynlige kandidatene er 80 år gamle Biden og 77 år gamle Trump.

Så Biden blir 84 og Trump 81 før de evt er ferdig som president? Urk. USA er ganske så fubar. Jeg skjønner ikke helt at USA kan ha så lite valgbare republikanske muligheter.

3 Likes

Et kraftig skudd for baugen for både AP og pressen. Det var jo ikke dette de hadde kalkulert med!:

"Stakkars Anniken Huitfeldt. En dyktig utenriksminister fra Arbeiderpartiet, kunnskapsrik og med høy tillit. Ofret til ingen nytte.

Stakkars Jonas Gahr Støre, som ikke greide å kapitalisere ett prosentpoeng mens Finnes-saken var varm og i spill, og som kvittet seg med en av sine beste statsråder, og nå sitter uten redskaper med et parti som har fastnet et sted under 20-tallet."

“Nå brenner det kraftig under føttene til Jonas Gahr Støre. Men det spørs om han ikke har blitt for nummen i fotsålene til å merke det.”

7 Likes

Trump forvekslet ikke Biden med Obama som det hevdes i artikkelen, han mente det han sa.

Altså “Biden/Obama” som han snakker om hvis man ser hele talen:

De fleste vet jo hvem som trekker i trådene.

3 Likes

Utrolig stygg den Huitfeldt exit saken. Der er det mye som ikke har kommet til overflaten. Hun har nok mye på hjerte og sikkert flere andre også. Støre prøvde å være smart, men det ble skivebom

1 Like

De aller fleste i vesten, inklusiv jødene, trodde heller ikke på det politikerne fra NSDAP predikerte og gikk til valg på. De-humanisering av politiske motstandere og folkegrupper som jøder var første skritt på veien. Politisering av statlige institusjoner likeså. Det viktigste for Hitler når han ble kansler var å få kontroll med innenriksdepartementet. Det var der nøkkelen lå til å kvele sine motstandere gjennom utstrakte fullmakter etter riksdagsbrannen.

Samme skjer nå; man får veldig ofte høre argumenter som at han/de mener ikke hva de sier; det er bare tomt prat for å kapre velgere. Da kan man jo kanskje spørre seg hvilke velgere de ønsker å kapre, og hvorfor.

image

På tide å våkne opp tenker jeg. Trump er den største trusselen vår verden noensinne har stått overfor. Eller kanskje jeg bare ikke er intelligent nok til å forstå at dette er uproblematisk, og høyst ønskelig.

5 Likes

Er du i gang med å sammenligne Trump med Hitler igjen nå? :roll_eyes:

2 Likes

Takk for at du orker å kalle en spade for en spade! Ganske utrolig at så mange på dette forumet ikke ser hva slags type dette er.

6 Likes