Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Kanskje det burde vært en egen «Vi som hater Trump»-tråd, så kan Floppen fortsette å skrive med seg selv der? :joy:

9 Likes

“Ingenting å se her, bare bla videre” :joy::joy::joy:

Hjelper ikkje å overse der heller vett, det bare kommer og kommer, og når du trodde det gav seg kommer det enda mer…

Jeg slettet det originale innlegget fordi jeg ikke hadde tid til å finne andre kilder, men det ser ut at det var ekte nyheter gitt.

Som du sa, dette er et uvanlig skritt å gå til for USA, ikke noe Biden nødvendigvis vinner stemmer på.

1 Like

Trump har vært kritisk til USAs omfattende støtte til Ukraina i krigen mot Russlands invasjonsstyrker. Dersom han blir valgt, kan han avslutte krigen i løpet av 24 timer

Så, Russland har ikke tenkt å gi seg, så eneste han kan presse er altså Ukraina som han kan prøve å få til å gi opp. :face_vomiting:

Føderale varslere, som vanligvis er beskyttet av loven, vil han slå ned på

Han vil også kreve at enhver føderal ansatt skal bestå en embetstjeneste-test han selv vil lage. Trumps egne folk vil også undersøke potensielle ny ansatte for om de er til å stole på

:face_vomiting:

5 Likes

Jaja, dette betyr kanskje ikke så mye for de allierte nå lengre, men har laget noen varige arr for de familiene som ble rammet.

Fighting-age males were defined by the special forces teams as anyone believed to be 15 years or over.

“In one case it was mentioned a pillow was put over the head of an individual being killed with a pistol,” the SBS officer wrote.

The officer also wrote that the SAS soldier implied that weapons were planted on or near the bodies of unarmed Afghans killed in the raids and then photographed in order to justify the killings - a tactic known in the military as using “drop weapons”. […]

Gen Jenkins warned Gen Page that there appeared to be “an unofficial policy” among SAS squadrons to kill any fighting-age Afghan male during a raid, “regardless of the immediate threat they pose to our troops”.

De får håpe på at Trump ikke gjør noe av det han sier. Akkurat som dem selv.

2 Likes

“I just wants everybody to stop dying.” -Trump om Ukraina/Russland.

Tipper han vil tvinge frem et slags kompromiss.
Tror derimot ikkje at ukraina må gi noe mer opp enn Russland, men di må gi opp samtidig og helt. I mellomtiden så står kjøttkverna bare å lager nye lik til det er tomt for folk og ideer på en av sidene…

81KSwdILwIL.AC_UF1000,1000_QL80

Hvilken del av Russland tenker du skal bli ukrainsk? :see_no_evil:

4 Likes

Eg gidder ikkje å krangle med stråmenn Christian, skjønner at det er et betent tema, sorry skal la det ligge :joy: poenget var å “strike a deal”, som jo Trump har vist seg å være flink til, sett i lys av hvilke andre vrange statsledere han har klart å holde roen med også, eller ‘roe ned’.

Tror ikkje det blir værre enn hva det er ihvertfall.

Målet bør vel være å få folk til å slutte å faktisk drepe hverandre… :thinking:

Putin har brutt alle avtaler han noensinne har gjort om Ukraina. Jeg ser ikke hvordan det kan gjøres en avtale som ikke fører Ukraina tilbake til 1991 grensene. I hvert fall som ikke ender med en ny krig.

Altså, for alt jeg vet, så kan Trump sitt forslag til avtale være at han enten bomber alle russiske styrker i Ukraina, eller så drar putin soldatene tilbake til Russland. Det er en deal putin hadde forstått.

Dessverre tror jeg ikke det er det Trump tenker.

6 Likes

Muligheter, men ja, ikkje godt å si…

Trump har holdt Putin i sjakk under hele presidentperioden sin, så man har all grunn til å tro at han ville gjort en bedre jobb enn Biden.

1 Like

Trump holder tale på en skole i Iowa, og føler en trang til å fortelle at “golden shower” ikke er hans greie. Hans seksuelle preferanser er uinteressante, men at han ble pisset på av Putin, og at han pisset på sin egen etterretningstjeneste hersker det liten tvil om.

La også merke til at dét var den ene historien kona ikke trodde på.

Trump tells the voters of Iowa that he’s not into golden showers

Ellers er det ingenting å se her, så bare gå videre.

Den eneste måten Trump kan få avsluttet krigen i Ukraina på, er å tvinge Ukraina til å godta at Russland får beholde deler av landet. Er det greit?
Trump har tidligere truet med å trekke USA ut av Nato. Det vil gjøre ekspansjonen videre, etter Ukraina er knekt, lettere for Putin. Er det greit for oss og Europa?
Trump vil beskytte amerikansk industri med å innføre nye tollsatser på import. Er det greit for verdenshandel?
Dette er kun tre punkter som jeg lurer på om dere som er tilhengere har tenkt over?

At dere i tillegg synes den nye abortpolitikken, reversering av klimapolitikk og mindre naturvern, enda mer militære typer våpen blant vanlige folk som svar på f.eks. skoleskyting og å godta at USA får en president som lyver om siste valg og vil benåde alle som stormet Kongressen, tar jeg jo for gitt. At han kan bli straffedømt betyr selvsagt heller ingen ting? Hadde også vært interessant hva dere mener om alle konspirasjonsteorier som mange i det Republikanske partiet tror på?

5 Likes

Blander du Trump og putin kanskje? :dizzy_face:

Ohh, the irony!

image

Just keep walking!

3 Likes

Her gikk det litt fort ja! Takk for korrigering! :grin:

Jeg tror heller at putin brukte så mye tid på å bygge om hæren sin for angrepet på Ukraina at han ikke kjørte på før i 2022.

Før det håpet putin nok også på en Belarus vri, hvor han hjalp en diktator til å bli sittende ved makten. Det skjedde med Trump ved roret uten at det hjalp en dritt.

1 Like

Trump har jo hyllet statsminister Orban, som han trodde han var president i Tyrkia, men dette må jo virkelig få de som elsker Trump til å få litt ekstra bunntenning, eller hva?

Mannen har jo tross alt sagt at han vil sørge for at konflikten skal avsluttes innen 24 timer.

image

1 Like

Spørs vel om Putin egentlig hadde vært tjent med å angripe mens det var Trump som styrte.

2 Likes