Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Det var i alle fall noen som mente at motstandere av USA var tjent med at Biden ble satt bak roret, denne nyheten er fra 2012:

Husk at i 2012 hadde Biden vært visepresident i 4. år, og jeg tror ikke summen av erfaring av mental kapasitet for Joe Biden er bedre i 2023 enn i 2012. Biden var tross alt 70 år i 2012.

2 Likes

Tror du det var pga. Biden var 70 år den gangen, eller tror du det var pga. at en visepresident som ble kastet inn i rollen som President kanskje ikke hadde samme “pondus”, og mange andre ting å fokusere på?

Og at Bil Laden og co. så for seg et svakere Amerika, og en svakere utenrikspolitikk som et resultat av dette?

Jeg tror de ville feilkalkulert like mye som nazistene gjorde når de erklærte krig mot USA, hvor tanken var at de ville få så mye å gjøre med Japan at de ikke ville ha kapasitet til å støtte Storbritannia og deres allierte i kampen mot Hitler.

1 Like

MAGA-idioter, inkl. folkevalgte idioter har hevdet at dette er en FBI-agent som viser skiltet sitt for å slippe inn under stormingen 6. januar.

Det er noe som heter skamvett. Slå det opp om det er tvil om hva det betyr.

image

4 Likes

Kanskje du bør dra fram resten av videoene som er kommet fram fra J6 @Floppen, eller er det der alt du har klart å fått med deg fra det? Jeg skjønner at du foretrekker å poste det som fremmer din egen agenda som det andre tullet du poster til enhver tid.

Trump har for øvrig sagt følgende om de 24 timene

I know Zelenskyy very well, and I know Putin very well, even better. And I had a good relationship, very good with both of them. I would tell Zelenskyy, no more. You got to make a deal. I would tell Putin, if you don’t make a deal, we’re going to give him a lot. We’re going to [give Ukraine] more than they ever got if we have to. I will have the deal done in one day. One day," Trump responded.

Det er vel ikke utenkelig at de begge kan være tjent med en avtale, og siden trump “kjenner” dem begge godt, så kan det vel faktisk tenkes at han kunne vært fredsmegler i dette tilfellet?

3 Likes

Hvorfor i all verden bør jeg det? Tenker du på timelange videoer som ikke sier en døyt om temaet, slik som den du sist la ut? Var det ikke et klipp på ca 4 timer og 11 minutter det var snakk om, som du mente skulle “bevise” ditt argument?

Om du har noen videoer du mener er relevant så står du vel fritt til til å legge de ut uten min hjelp. I mellomtiden må du gjerne heie på Trump og Putin, for jeg vet hvor du kommer fra.

1 Like

Nei det er bedre å legge ut en snip fra Twitter som tar ting fullstendig ut av kontekst.

1 Like

Eksempel er du snill. Og du trenger ikke bruke ditt eget innlegg på over 4 timer som eksempel.

Den videoen som er over 4 timer ble lagt ut for at man skulle kunne se hele klippet og danne seg opp sin egen mening om de falske nyhetene som ble postet her fra abcnyheter.no. Jeg mener folk burde se hele for å kunne danne seg sin egen mening. De aller fleste med noe vett i behold ville da ha kommet til konklusjonen om at abcnyheter.no i det tilfellet der var fake news. Flere burde se litt mer bak disse “nyhetene” som blir lagt ut av blant annet deg. Da hadde ikke Trump vært så hatet i Norge som han er.

Hvorfor tror du bare ~10% støtter Trump her i Norge. Er det for at vi er så jævla mye smartere enn Amerikanerne tror du?

8 Likes

Tro er en personlig ting, men spør du meg hva jeg tror så tror jeg at du tror at du har fått utlevert alt vettet.

1 Like

Shit, her er det bare til å skalke lukene :see_no_evil:

En rock ‘n’ roll økonom som er besatt av den østerrikske læren. Det bør bli interessant. Jeg tror Floppen kommer til å like han

Running under the slogan “I didn’t come here to lead lambs but to awaken lions”.

“I hate communists, shitty left-wingers, because they hate life.”

“I will ally with all those who believe that the left is the enemy.”

I will not be apologizing for having a penis. I don’t have to feel ashamed of being a man, white, blond with light blue eyes."

“People are not free in China, they can’t do what they want and when they do it, they get killed. Would you trade with an assassin?”

There have been great leaders in the history of humanity, Mrs Thatcher was one of them. [- We don’t dissmiss Kylian Mbappes greatness because he scored three goals against Argentina in the 2022 World Cup final!]

4 Likes

Chainsaw Man - Wikipedia

Har han sett på anime tro? :stuck_out_tongue:

Tidligere SV politiker, men mest kjent for sin tid i Ap, selveste Raymond, blir konfrontert av NRK fordi han ikke går rett inn i sin nye jobb, men istedet bevilger seg selv en 3 måneders ferie betalt av skattebetalerne til nesten 400 000 kroner.

Og hva er reaksjonen fra denne bautaen på venstresiden, han som alltid har hetset alle egoistene på høyresiden som undergraver fellesskap og solidaritet, når eget liv og lære ikke henger sammen?

Det er like gøy hver gang disse dobbeltmoralistene blir tatt med fingrene i fellesskapets kasse:

Klarer ikke NRK engang se hvor slitsomt Raymond har hatt det, i sin sjåfør drevne bil gjennom bompengeringen, med sin millionlønn som byrådsleder?!

Fy faen. Frekt. Uanstendig. Indeed.

Hvordan folk orker lenger å identifisere seg som tilhengere av venstresiden er et mysterium. Eller en diagnose.

15 Likes

Det er helt rimelig å ha en etterlønnordning så de folkevalgte ikke plutselig står uten inntekt, men når han selv har valgt senere start i neste jobb burde retten falle bort, på samme måte som når vi vanlige dødelige går arbeidsledig og takker nei til jobbtilbud.

10 Likes

Det verste er egentlig reaksjonen hans som høres ut som at han mener at rettigheten hans er tre måneders betalt ferie.

8 Likes

Norske medier som VG, og Aftenposten samt magasiner som Dagbladet og Se & Hør er i utakt med folket. Ikke bare Norge, men europa og resten av den frie verden rir en høyrebølge. Alle som en avviser venstresidens løsninger på fremtidens problemer.

3 Likes

Raymond er en utrolig sjarmerende fyr - i medgang.

Når enkelte ser han som en mulig etterfølger til partileder og statsminister Støre, har de antagelig ikke fått med seg hvordan Johansen reagerer i motgang. Noen mener han har sinne som strategi når han sliter i sak. Mer sannsynlig er det at han sliter tungt med sinnemestring.

Noen husker sikkert feidene han hadde med helseminister Høie under pandemien. Nå han havnet i forsvar, var det full tenning på alle plugger.
En skikkelig dr. Jekyll og mister Hyde-type, der altså.

10 Likes

Hvorfor skulle ikke dette gå bra.

image

1 Like

Har hørt om anarko-syndikalisme, og anarko-primitivisme, men anarko-kapitalisme? Den var ny.

Når det gjelder Argentina har de vel hatt såpass mange forskjellige innom som skulle “ordne opp” uten å få det til de siste 15 årene at det vel fort åpner for en sånn karakter.

2 Likes