Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Så en som mente at det normalt antall døde ville være 40k for å ta hele Gaza. Veldig mange sivile… Når man ser Hamas fyre av rakettvåpen fra at vindu i en bygning og Israel svarer med å bruke en svær bombe, 500-1000kg, på å sprenge hele bygningen, så skjønner man hvorfor det ble mange sivile drepte.

3 Likes

1 Like

“Eg skal aldri handla aksjer meir, trur eg”

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Edit: Fritt etter Jacob Sandes episke dikt :wink:

5 Likes

måtte oppdatere “MEME”-tråden… :sweat_smile:

3 Likes

En av IDF sine få videoer som faktisk gir mening. :stuck_out_tongue:
https://twitter.com/IDF/status/1726775852480835876

3 Likes

Men i svarte hel….e!

https://www.dn.no/politikk/gjorde-storkjop-i-forrige-uke-na-lover-sindre-finnes-a-slutte-helt-med-aksjer/2-1-1557399

« Den samme uken som Erna Solberg annonserte at hun fortsetter som Høyre-leder, handlet Sindre Finnes aksjer for 450.000 kroner

Tar det virkelig så lang tid å fatte at du ikke lenger kan handle aksjer når du heter Sindre F……ing Finnes og er gift med Erna?

Trodde han virkelig det fortsatt fantes en eller annen frisone der han kunne fortsette å handle noe som helst uten at mediene oppdaget det?

Wall to wall coverage i alle kanaler idag!

Eller er vi vitne til en fyr som bare skal og vil skade Erna, samme hva?

Nå - ville vært et godt tidspunkt for Erna å ta ut separasjon. Ingen i Kongeriket kunne sagt noe på det.

Ingen i landet har det minste sympati for fyren etter dette. Mens «alle» har blitt bedt av Erna om å vente på at Finnes selv er i form til å bli intervjuet og gi sin versjon - så har han altså sittet foran skjermen sin og handlet igjen.

Mens kona har kjempet sin livs kamp for et videre liv i politikken etter alle problemene Finnes skapte.

Jesus, så møkk lei jeg er av Sindre Judas Finnes.

2 Likes

Sindre Finnes lover å selge seg ut av aksjer før 2025

Sindre Finnes lover å kjøpe og selge aksjer gjennom resten av 2023 og 2024 er det jeg leser.

Det jeg er mest spent på er hvordan Erna, som er stortingspolitiker, forholder seg til handlene hans. Eneste måten jeg tenker hun kan gjøre det på er å ha direkte innsyn i handelsloggene hans. Daglig oppdatert.

3 Likes

Morsomme er at han kunne jo fint fortsatt med denne hobbyen som er så viktig for han, om han bare byttet til feks amerikanske aksjer.

Men nei da. :joy:

5 Likes

Jeg tror ikke Sindre Finnes føler han har samme edge i aksjer som ikke er norske :wink:

6 Likes

Her er en annen trekɄk…

Avgått byrådsleder Raymond Johansen (Ap) er forbannet over at NRK stiller et helt naturlig spørsmål om etterlønnen på nesten 400.000 kroner fra Oslo kommune. Spørsmålet er naturlig fordi det ikke er intensjonen med ordningen at avgåtte politikere skal ta ekstraferie på skattebetalernes regning, men ha en trygg økonomisk overgang til ny jobb.

7 Likes

Tett på å dra til fastlegen for “å ta seg en 3 måneders” det der.

1 Like

Dagen før byrådet gikk av 25. oktober, kunngjorde Johansen at han hadde fått ny jobb, som generalsekretær i Norsk Folkehjelp. Det ble opplyst at han skulle tiltre 25. januar neste år.

Så, han har jobb på dagen etterlønnsavtalen går ut? Jeg skjønner at han ble sint når pressen begynte å stille spørsmål, for det ser råttent ut.

EDIT:

Raymond Johansen vurderer å ikke ta full etterlønn, melder Nettavisen

… noe jeg godt kan forstå at han vurderer, for det maler et ganske stygt bilde av han.

6 Likes

Hamas har sendt sin respons på et avtaleforslag til tjenestepersoner i Qatar, sier Ismail Haniyeh i uttalelsen til Reuters.

Qatar har vært sentral i diplomatiet om krigen mellom Israel og Hamas.

Store deler av Hamas-ledelsen befinner seg også i landet.

Motstandskampen til Ukraina og Hamas har noen rimelig store forskjeller, hvor ledelsen i Hamas starter en krig, mens de sitter trygt og godt i Qatar. Mens Zelensky ble værende i Kyiv selv om store deler av vesten trodde Ukraina kom til å gi falle.

3 Likes

Norsk Folkehjelp har uttalt at han er ønsket og kan starte så fort som mulig. Det Raymond gjør er fullstendig og aldeles usmakelig!

12 Likes

Asmongold spiller Alex Jones sitt nye spill. Hysterisk morsomt :rofl: Vi snakker tross alt om bosser som “Virgin billionaire” og “Rainbow Frog” og fiender som vaksine forskere :rofl:

4 Likes

Igjen opplever vi NAV som en helt urimelig etat. Dette er ikke annet enn maktmisbruk og overgrep overfor et menneske som står i en svært sårbar situasjon. Vi leser også at NAV bruker barna mot mor. Omsorgen overfor egne barn blir en begrunnelse for å nekte mor en varig ytelse. Dette i seg selv kan ikke være lov, konstaterer hun.

https://x.com/elisabeththore1/status/1726958813440545016?s=46&t=BMT81rulcF9qGjqL_LuXsA

1 Like

Han har jobb i dag, startdatoen om tre måneder finnes tydeligvis bare på papiret og er utelukkende bestemt etter hans egen bekvemmelighet. Tydeligere brudd på intensjonen med etterlønnsordningen skal man lete lenge etter.

12 Likes

Er egentlig det et problem? Det var vel handel i løpet av Erna sin tid som statsminister som var problematisk?

Tja, hun sitter fortsatt på Stortinget? Eller tenker du det ikke betyr noe?

1 Like

Det er ikke alt som er juridisk innafor som også er veldig klokt.

Det er jo flott at Finnes har frisknet til etter hardkjøret de siste månedene.
Men når kona ikke er ferdig med kontrollkomiteen og høringen rundt hennes habilitet, og hun nettopp har sagt at hun gjerne gyver løs på enda en statsministerperiode, ja da handler Finnes igjen aksjer med begge hender. Og igjen bedyrer at han skal slutte.
Men ikke ennå.
Den troverdigheten Erna forsøker å bygge opp igjen, greier ektemannen å rive ned med noen tastetrykk.

Den eneste forklaringen på en sånn tilsynelatende surrealistisk adferd er at Finnes partibok må være utstedt på Youngstorget.

4 Likes