Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Tenk hvis vi hadde hatt en slik krise før og funnet en løsning som gjorde vesten mindre avhengige av diktaturer!

Frankrike! Hvorfor har de så mange atomkraftverk? Hva sier du? Bygde de atomkraftverkene som en reaksjon på oljeembargoen fra de arabiske landene på 70-tallet sier du?
image

9 Likes

Veldig godt poeng :smiley:

Samarbeid er dog essensielt, men å ha sikkerheten i orden bør være første prioritering :thinking:

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

10 Likes

Merker at 1-klassingen bruker mindre pad enn 5-klassingen gjorde når hun gikk i 1. klasse. Så noen skoler har forstått at de dro det litt vel langt.

Noe av det verste opplegget for hun eldste var når de fikk matteoppgaver i pdf-form med liten skrift hvor du måtte zoome inn/ut for å skrive svarene til matteoppgavene på pdf-en. Helt håpløst.

Jeg tenker at det er null grunn til å gjøre ting på pad som ikke er direkte tilrettelagt for pad. Dvs ikke noe skriving med fingre på pad-en, ikke lesing av oppgaver som ikke er ment å gjøre på pad-en. Helt ok å få planer osv på pad-en. Helt greit å lese noe på pad-en i stedet for å få det utlevert i papirform, men da må formfaktoren være tilrettelagt for pad, ikke en pdf med fast fontstørrelse (som typiske er for liten).

7 Likes
1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

14 Likes

Det er verken politikere eller sentralbanksjefer som kommer med årets julegave, den kommer fra himmelen.

Området rundt Norges størst fler-års vannmagasin, Blåsjø på 7,8 TWh, får et skikkelig påfyll før jul, og det meste trolig “i banken” som snø.

Får bare håpe at julegaven er til det norske folk, og ikke til politikerne…

For, selv om det har vært rekord-stor eksport av elektrisitet så langt i år;

Og rekord-mye nedbør, før meldt tilsig de neste dagene

Så kan man fortsette eksporten, med en slik gave, slik at man fortsetter med stive priser utover i vinter.

Herren gir og herren tar, blir litt for religiøst å si 2023, men siden det er jul er det kanskje lov å å være litt halvveis?; “herren gir og politikerne tar”.

13 Likes

Klovnen selv må vel i fengsel snart😂

1 Like

Han slapp veldig billig unna🥳

Bilen solgt ifjor har vel omtrent samme dagsverdi ?

– En katastrofe
NTNU-forskerne sto ikke alene i kritikken sin av rapporten til Rystad Energy.

I samme artikkel stilte direktør i Norsk Kjernekraft Jonny Hesthammer opp. Også han kalte rapporten fra Rystad Energy for et bestillingsverk.

– Jeg har poengtert de mange svakhetene med den rapporten. For en del av de tingene som kom ut var svært overraskende. Konklusjonen var distansert fra resten av innholdet, sier han til VG.

Må si eg er skeptisk til uttalelsene om at kjernekraft i Norge ikkje er mulig før om 30(!!!) År… Kan det være litt sløve avtaler angående evt vindkraft utbyggingen som setter en stopper for utviklingen mon tro? Evt eu som ikkje vil oss det beste? Som vanlig… Det føles litt sånn uten at eg har svaret på det… men det tar ikkje tretti år å bygge et kjernekraftverk og å lage istand rimelig avfallshåndtering,. Så sant di gjør en innsatts da… tenker eg,. Hvor lang tid bruker di andre på å lage et kjernekraftverk?

10 Likes

Kan man leve av norsk barnetrygd i andre land, dvs jobben er å få barn?

Mannen og familien har ikke økonomi til å komme seg hjem, etter at en regelendring fra 2020 førte til at mannen mistet barnetilleggene sine, på totalt 360.000 kroner. Nå vil Øvstegård ha svar fra Barth Eide.

(Da skjønner jeg hvorfor renta måtte opp 0.25%-poeng til :smiley: )

Så kan man spørre seg selv hva som er mest riktig:

1: Å hente en familie der far er norsk, og har utvandret til Sør-Øst-Asia, og har mistet store deler av støtten han tidligere hadde rett på fra NAV, pga “regelendringer”, og derfor er i økonomisk trøbbel.

2: Å hente en familie, uten noen som helst tilknytning til Norge hit.

Merkelig nok er det de som er mest innvandringsvennlige som ofte er mest kritiske til å hente tilbake utvandrede pensjonister (og familiene deres), som har havnet i økonomisk uføre pga. regelendringer som venstresiden i norsk politikk har ivret for.

For utvandrede “gamle griser” skal selvfølgelig få minst mulig, og om de har formert seg, så skal ungene straffes for det…

Tydeligvis er Norge styrt av nasjonalist-feminister, som vil straffe norske menn som utvandrer til Sør-Øst-Asia, mens de ivrer for å importere nye mannfolk fra Midt-Østen og Afrika, og lett feier under teppet hva slags holdninger de har med seg…

3 Likes

Poenget mitt var egentlig at dersom det er mulig å leve av å få flere og flere barn (hvor et økende antall barn er “the means of surviving”) så er noe bakvendt. Barn er noe man får fordi man klarer å ta vare på seg selv for større skapninger i naturen. Det blir noe naturstridig over det. Det kan man i ytterste forstand si om all sosialisme da, men dette blir litt mer ektremt etter min mening…

4 Likes

Etterspørselen faller i EU og USA, men er veldig sterk i blant annet India og Kina. Der har strømforbruket økt

Hvis noen tror løsningen på klimaendringer er å kjøre elbil i Norge, så…

Tipper eneste som nytter er å kjøre på med atomkraft.

8 Likes

Klart det er mulig… Muslimske innvandrerfamilier har praktisert dette i mange år, der mannen i praksis har flere koner, men er kun formelt gift med en, og så produseres barn i relativt stort antall, der kvinnene i praksis lever veldig greit på trygda, samt har leilighet dekket av NAV…

Problemet her er ikke at de gjør det. Problemet er at det er mulig å systematisk spekulere i det…

4 Likes

Gode gamledager :slight_smile:

4 Likes

@Christian







Linkene kan ikkje trykkes på, di må skrives inn, desverre da eg bare screenshottet hele innlegget. Men… håper det kommer en god løsning på dette problemet, og ikkje minst ringvirkningene av det…

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Hva er det du vil frem til?