Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Du sier du ønsker å kommunisere litt mindre polariserende, mitt enkle spørsmål nå følger mitt forrige, og er således: Hva er det du ønsker å kommunisere?

Idk floppen, small-talk as usual.

Intetsigende pjatt med andre ord.

1 Like

Du kan kalle det det. Det omhandler et tema som berører oss alle… men, eg kan ikkje lære deg å hverken tenke, eller å forstå, så du får bare hoppe over det :+1:

1 Like

@Floppen ser du ikke at Altiexiles er rimelig ironisk her? :crazy_face:

Poenget hans er vel at det er lettere å få til noe samarbeid hvis man ikke ser på de med andre meninger som idiotiske fiender.

8 Likes

Hen henviste faktisk til vaksinegreiene, men samme det… :grinning_face_with_smiling_eyes: idk what to say, det ene ligger tett opp til det andre på en måte… blir kveld på meg no, sov godt folkens, og floppen også :blush:

1 Like

Noen ganger glimter du til med ironi.

Prata med niesen min i dag. Jeg er nå erklært persona non grata etter å ha kalt Hamas for terrorister. :see_no_evil:

3 Likes

Hvor vanskelig kan det være å svare på hva det er du ønsker å kommunisere?

Svensken hadde rett: Norge er den siste Putinstaten. Jeg har sagt det før: Venstresiden i norsk politikk ligger nå med unntak av Rødt til høyre for moderate høyrepartier i mellomeuropa ( CDA/VVD). Bøter på over 10.000 kroner for helt vanlige forseelser er en kriminell undertrykkende handling, som gjør at troverdigheten til politikere er på Kelvin sitt absolutte nullpunkt. Dette er da i tillegg til alt vi blir ranet for av grådige aktører ( inkl.Staten selv).
Medianlønna er som sagt nå på nivå med mellomeuropa, mens kostnadsnivået og gigantskatt for vanlige lønnsmottagere er vanvittig høy. Og DERFOR øker fattigdommen i Norge som eneste land i EU.
Det finnes ingen venstreside i Norge ( utenom Rødt, som er et mikroparti).

Og…

syntax error

7 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Du får bare gå en uke tilbake i tid i tråden, lese absolutt alt, gjøre deg opp en mening, så kan vi som voksne diskutere for eller i mot, og eventuelt endre våre meninger (både du og meg) om det gir mening/er fornuftig, med den nye informasjonen eller vinklingen vi inntar :slightly_smiling_face:

Eg kan vise deg hvor du skal se, men ikkje hva du skal se etter. Sa en gang en god lærer. Ref memetråden

1 Like

Har man politisk støtte til byggingen, så tar det 5-7 år. Blir det politiske debatter og innblanding underveis kan det ta 8-11 år.

2 Likes

Rødt er dødt. Anyways, hvorfor begrense seg til et politisk dog tag? Vi er da såpass oppegående i dag at man ikke trenger å følge en idiologi, men ta inn alle fakta i hver enkeltsak og opptre så pragmatisk man kan utifra den sakens nyanser? Før hadde man ikke god tilgang på informasjon, det har vi nå.

6 Likes

Lol, du må jo være nærmest kommunist for å kunne påstå noe sånt. På en tradisjonell Høyre/venstre skala så er vel egentlig alt til Venstre for FrP Venstrepartier blitt. Inkl Høyre på mange områder.

Dette sier vel mest om det politiske landskapet i mellomeuropa eventuelt. Men du tar uansett feil

6 Likes

Hva skal sosialistene gjøre når di har brukt opp alle andre sine penger som di på tvilsomt vis har fått tilgang til å bruke i “godhetens” navn? :upside_down_face:

Idk man…

3 Likes

En av de viktigste sidene ved å bli voksen i politisk forstand er å innse at dine meningsmotstandere kan være informerte, intelligente og moralsk oppegående mennesker, og fremdeles være uenig med deg om viktige saker. De kan ha litt annen vekting av verdier og en litt annen bagasje av erfaringer og egeninteresser, og utfallet kan være at man faller på motsatt side i spørsmål som fra utsiden kan se helt svart/hvitt ut.

Det finnes også folk med standpunkt som er så ytterlig at du neppe blir enig om noe som helst, men disse er det få av. Man får generelt lite ut av å diskutere med disse, men man får heller ingenting ut av å anta at meningsmotstandere hører til denne bittelille gruppen, eller bruke kallenavn på dem hentet fra den gruppen.

Ikke tiltenkt en spesifikk side i tråden, men kanskje verdt å reflektere for flere.

22 Likes

Polariseringen er ihvertfall en fallgrop… som utelukkende di “uvanlige folk” nyter godt av, på vanlige folks bekostning… splitt og hersk heter det i praksis :sweat_smile:

3 Likes

Et av problemene i dagens samfunn er at man blir overveldet av informasjon, og at derfor mange (de fleste?) resignerer til å høre på korte propagandautspill fra den ene eller andre siden. Og hører man samme utspill nok ganger, så fester det seg som fakta uten at man selv har kompetanse til å vurdere sitt eget standpunkt på en objektiv måte. Det har blitt en form for religion som man velger å forsvare basert på x propagandautspill, men egentlig ikke kan argumentere for. Ofte har man personlige grunner til å velge å høre på utspillene også; det kan være etnisitet, religion, økonomiske grunner eller liknende.

Når det har blitt en religion i ens eget hode, og man blir konfrontert med det og ikke kan argumentere utfyllende skiller veien seg mellom de som er “politisk voksne” og de som ikke er det. Enten kommer man med dumme kvasi-svar og prøver å vri seg unna evt. lage støy for å avlede oppmerksomheten. Dette gjør gjerne de som ikke en gang ser selvmotsigelser i sitt eget standpunkt. Kanskje føler de egoet er i fare både ved å «tape» en diskusjon og ved at det personlige elementet står i fare.

Eller så hører man på motutspill, og prøver å reanalysere sitt eget synspunkt basert på dette og kanskje gjøre mer research.

(Edit: jeg tror faktisk veldig mye om ikke alt i menneskers hode har elementer av propaganda, da man alltid kan analysere seg til et nytt nivå, ref vitenskapen)

13 Likes