Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Jeg er forholdsvis ny her, men må allerede nå konkludere med at både de som « modererer» og flertallet av skribenter er veldig nær ideologier beskrevet her: What is right-wing extremism? - C-REX - Center for Research on Extremism

Ett av tusenvis av sider som påpeker fanskapet som ligger i å godta høyreekstremisme, og forbanne normale tilnærminger ( som i mitt tilfelle resulterte i idiotbeskrivelser som Stalinist, venstrevridd osv., selvom jeg altså egentlig er en sosialliberalist, som hater at Staten undertrykket vanlige folk og flå de, mens det er kapitalanarki for de rike, som aldri kan få nok.

Det meste av seriøse artikler viser en STERK sammenheng mellom digitale medier og ekstreme miljøer. TekInvestor er ikke noe unntak. Når slike som meg blir utestengt LENGRE enn de som initierte frontalangrepet ( og var så feige å merke innlegget….jeg merket ingen, men valgte å gå imot klare 1488 miljøer. ), så støtter de som skal « moderere» opp under VELDIG farlige samfunnstendenser; Å gi støtte til ekstremistiske holdninger ( der kan du bare bare søke på de nærmeste 100 treff), bidrar i grunn til « amerikanske» tilstander, eller svenske, eller ungarske osv.osv.

Den eneste MÅLBARE forskjellen mellom svenske og norske ungdomsstatistikker er at svensker utagerer,mens norsk ungdom gir seg selv skylda for driten. Jeg foretrekker faktisk ungdom som brenner biler fremfor å henge seg ( slik ungdom gjør i Norge). Så MÅ jeg bare nevne at ungdom ALDRI før har vært så lovlydige som nå, viser ALL statistikk.
Et fåtall begår mye ig tildels mer alvorlig kriminalitet, men det er især DE VOKSNE som i Norge begår mye kriminalitet, og da især FRP som slår alle partier i mengde og alvorlighetsgrad. FAKTA slår synsing, og det selvom de fleste i USA velger en psykopatisk notorisk kriminell uten empatisk evne, som går i buksene på alt han kommer over og som leker Gud i USA, fremfor en senil bamse, som burde gitt seg for 30 år siden.

5 Likes

Tror jeg ikke noe på.
Kaller man en spade for en spade = høyre ekstrem. Fin logikk.

2 Likes

Nå har vi prøvd å diskutere med deg og andre innvandrere her, men dere tåler ingen ting og innleggene våres blir flagget med en gang. Moderatorene har derfor forbudt disse diskusjonene da de ikke har kapasitet til å følge med på alle innleggene som dere flagger. Dette skjønner ikke du, derfor blir du flagget og utestengt. Men du skjønner fremdeles ingenting. What to do? :triangular_flag_on_post:

Du tror inne i hodet ditt at du er normal, akkurat som alle andre. Jeg vil påstå at du er ekstrem. Og videre tror du at siden du er sosialist så har du frikort til å slenge så mye dritt du vil, og flagge alle motangrep som høyreekstremt. På den måten kan du vinne ved å drepe all motstand. Sånn er ikke verden dessverre.

4 Likes

Denne du baserer utsagnet på?

Høyre er det eneste store partiet som ikke er representert på listen.

Det synes jeg faktisk var litt interessant :stuck_out_tongue:

2 Likes

Hei, se å snurp igjen den smella di da, du maser jo som et lokomotiv… :laughing:

Selvmord: Norge 11,8, Sverige 14,7 pr 100.000 innbyggere. Foretrekker du ungdom som utagerer, brenner biler og tar mer selvmord?
ref: Selvmord

Noe er seriøst fucked når 14-åringer topper krim-statistikken Krim, Ungdomskriminalitet | Nå topper 14-åringene voldstallene: – Det er et mørkt bilde

Dette er jo helt klart et problem?

Lovbrudd som anmeldes og beviselig er begått av personer under 15 år er blant de som blir avgjort som oppklart på denne måten, uten at det gis en strafferettslig reaksjon. I 2019 medførte slike lovbrudd over 4 400 siktelser mot 2 928 forskjellige barn i alderen 5-14 år. Dette er 13 prosent flere enn i året før, og hele 66 prosent flere siktelser og 52 prosent flere siktede barn under 15 år enn i 2015. Vi må da tilbake til 2010 for å finne et høyere antall barn som er registrert for å ha begått lovbrudd.

ref: Færre voksne, men flere barn, tatt for lovbrudd - SSB

image

For 14-åringer, så er dette de verste tallene på 20 år.

13 Likes

Alle skal få lov å ha meninger selv om det ikke er veldig smarte meninger. Dere trenger ikke rapportere posten. @pdx fjerner den evt om han synes den ikke hører til her.

6 Likes

Alle snur utenatt tåkefyrsten himself.
Slår du av lyset Jonas når du er ferdig med å furte?

7 Likes

Ikke gjør dette…

2 Likes

Wow… Fyren er idiot, og dama er definisjonen på ei f1tte-kjærring. Begge selvfølgelig trygda.

Minner om Jerry Springer i sine glansdager :exploding_head:

2 Likes

Enig, begge to er rimelig ubrukelige. :see_no_evil:

Nå som det blir kaldt blir selvsagt strømmen litt dyrere, men faktisk ikke så halvgalt, kulden i Sør-Norge blir en fin test på det interne nettet i Norge.

Værmeldingen som vist i figuren under, (grader avvik fra normalen) viser at for fredag (som er tilsvarende hvordan lørdagen og søndagen utarter seg) blir det langt under normal temperatur i Sør-Skandinavia, mens det i resten av Europa faktisk er langt varmere enn normalt.

Selvsagt ikke så ofte det er 10-12 grader :purple_square: kaldere enn normalt Sør-Skandinavia noen steder, og selv om det er mye i media om “Sibir-kulda” som kommer i Sør-Norge, så blir det nærmest som en kuriositet å regne for sammenlignet med hvordan prognosene er for store deler av Europa om en 2 ukers tid.

Det er selvsagt en prognose, og 2 forskjellige værmodeller (første GEM andre GFS), og endel usikkerhet selvsagt.
Men skulle dette slå til, så har jeg har virkelig ikke sett makan ! Mer enn 12 grader kaldere enn normalt for de aller fleste kontinentale Europeere. Og fortsatt 4 til 8 grader kaldere enn normalt i Norge og Storbritannia.

Skulle det slå til får vi virkelig en solid test på den Europeiske strømnettet.
2 uker er lenge i “værmelde-sammenheng”, men blir uansett spennende å følge med, for det kan potensielt vise svakheter i det europeiske energi-systemet, og kanskje også energi-politikken?

9 Likes

Og dama har nå lagt opp til å delta på venstresidens “statistikk over norske æresdrap” …

Er skeptisk her. Om jeg blir syk vil jeg heller ha muligheten til å gå til en dyktig lege, enn til en filosof som hadde gode nok karakterer til å komme inn på filosofistudiet.

Kanskje på tide å laste opp i noen Europeiske gass-kontrakter.

Atomkraft er veien til grønt skifte.

11 Likes

Jeg skulle også mye hellre jobbe som filosof enn innen medisin, i hvert fall hvis medisin-jobben innefattade patienter, Dessuten er utdannelsen mye enklere, null risiko i jobben etc.
Enda problemet er at det ikke finns noen arbeidsmarked innen filosofi. Men så langt er det jo ikke alle som tenker. Tøfft å få seg jobb også i de yrken der det faktisk finnes et marked.

1 Like

Di kan utdanne seg til murer, eller samlebåndsoperatør då har di muligheten til å filosofere hele dagen… pluss at di gjør litt nytte for seg til en forandring… filosofi burde ikkje være noe mer enn en hobby for dei med livserfaring… skamlause ungdommer.

“Å utdanne ungdommer til å bli filosofer er omtrent like smart som å gjøre hasjrøyking til et fag”
-sitat altiexiles

3 Likes

Velkommen etter :wink: Men ja, som sagt hundrevis av ganger: Atomkraft er vår evne til å framstille energi på den mest effektive måten vi har, og videreutvikling i både forståelse og bruk vil gagne samfunnet ekstremt. Se på solen. Det er atomkraft. Det er det vi klarer å gjøre på jorden, dog fisjon og ikke fusjon, men med litt mer forståelse og erfaring blir det også mulig. Det er juksekoden for å få enorme mengder energi fra enormt lite fuel, og gjør ekstrem teknologi mulig. Det verste som har skjedd menneskeheten var Tsjernobyl ulykken, ikke fordi den var så farlig i seg selv, det var den ikke, men fordi den stoppet/bremset kjernekraftens utvikling i 40 år og fortsatt ødelegger mye. Hundretusener dør av radioaktiv kull-gass over hele Europa og millioner lider, nesten direkte pga. Tsjernobyl-ulykken, da atomkraft ble valgt bort til fordel for kull. Vi kunne hatt et atomdrevet samfunn nå, i stedet prøver vi febrilsk å finne alternativer. Atomreaktorer burde nå vært billig og sikkert. Den andre landeplagen er miljøvernorganisasjonene og klima-forkjemperne, som har gått russlands ærend og kjempet mot pragmatiske løsninger som atomkraft med kjepp og kølle de siste 40 årene, og til slutt har vi den siste landeplagen, europas finansinstitusjoner, som på bakgrunn av europeisk satsning på vind og sol, ikke har investert i atomkraft, og derfor har jobbet ræva av seg for å stoppe alt av positive lovendringer for atomkraft. Da de ville tapt penger på det. Nå har de heldigvis begynt å snu porteføljene over mot atomkraft, så da kommer også policy til å følge etter. Så det er lys i tunellen. Det aller siste og kjipe er at gass ble grønt, sammen med atomkraft. Det er den største løgnen vi har godtatt i EU/EØS. Jeg skjønner den pragmatiske tilnærmingen, da avhengigheten av gass er så stor i Europa, men det er bare bullshit. Atomkraft er grunnfjellet vi må bygge, og vi burde begynt for 40 år siden. Heldigvis har Finland og Frankrike, delvis også UK, Sverige mm. forstått, venter bare på at Tyskland skal få kastet ut russerspionene av maktposisjoner og få logikken på rett kjøl. De styrer hvor Europa ender opp.

6 Likes

Om jeg ellers var frisk, men surret litt med tanker rundt hvor jeg kommer fra, hvor vi skal hen, hva som måtte være det gode liv underveis, og om det finnes en mening med det hele, oppsøker jeg heller en filosof enn en lege som alltid finner svarene på de evige spørsmålene på reseptblokka.

Når det gjelder arbeidsmuligheter for filosofer, sies det at markedet er i bedring. Det hender til og med at ledere i næringslivet ønsker å drodle litt rundt store etiske spørsmål - utover det grunnleggende at “greed is good”.

1 Like