Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Fortell oss gjerne hvorfor du heier på Demokratene! Tråden er til for debatt :cowboy_hat_face:

Knallbra innlegg. Var med deg helt til den historieløse sammenlikningen av GOP og DEM, som byttet roller under menneskerettighetskampen på 60-tallet. Partiene er trolig i gang med nok et rollebytte, ref. resten av innlegget ditt.

Her må jeg nok spille ballen tilbake og be deg utdype hva som er historieløst:

« When we look at the party vote in both houses of Congress, it fits the historical pattern. Republicans are more in favor of the bill: 80% of Republicans in the House and Senate voted for the bill. Less than 70% of Democrats did.»

3 Likes

Gay’s avgang sender et etterlengtet signal om at det ekstreme venstre ikke godtas lengre. Er endel som sier det ikke endrer noe og at hun er mer et symptom enn en årsak. Det stemmer jo, men likevel er det et håp om at det kan være litt stemningsskifte på gang innen akademia.

Denne pluss en annen god og stor nyhet i dag :wink:

2024 begynner ikke så værst på nyhetsfronten!

9 Likes

Jeg er forholdsvis ny her, men må allerede nå konkludere med at både de som « modererer» og flertallet av skribenter er veldig nær ideologier beskrevet her: What is right-wing extremism? - C-REX - Center for Research on Extremism

Ett av tusenvis av sider som påpeker fanskapet som ligger i å godta høyreekstremisme, og forbanne normale tilnærminger ( som i mitt tilfelle resulterte i idiotbeskrivelser som Stalinist, venstrevridd osv., selvom jeg altså egentlig er en sosialliberalist, som hater at Staten undertrykket vanlige folk og flå de, mens det er kapitalanarki for de rike, som aldri kan få nok.

Det meste av seriøse artikler viser en STERK sammenheng mellom digitale medier og ekstreme miljøer. TekInvestor er ikke noe unntak. Når slike som meg blir utestengt LENGRE enn de som initierte frontalangrepet ( og var så feige å merke innlegget….jeg merket ingen, men valgte å gå imot klare 1488 miljøer. ), så støtter de som skal « moderere» opp under VELDIG farlige samfunnstendenser; Å gi støtte til ekstremistiske holdninger ( der kan du bare bare søke på de nærmeste 100 treff), bidrar i grunn til « amerikanske» tilstander, eller svenske, eller ungarske osv.osv.

Den eneste MÅLBARE forskjellen mellom svenske og norske ungdomsstatistikker er at svensker utagerer,mens norsk ungdom gir seg selv skylda for driten. Jeg foretrekker faktisk ungdom som brenner biler fremfor å henge seg ( slik ungdom gjør i Norge). Så MÅ jeg bare nevne at ungdom ALDRI før har vært så lovlydige som nå, viser ALL statistikk.
Et fåtall begår mye ig tildels mer alvorlig kriminalitet, men det er især DE VOKSNE som i Norge begår mye kriminalitet, og da især FRP som slår alle partier i mengde og alvorlighetsgrad. FAKTA slår synsing, og det selvom de fleste i USA velger en psykopatisk notorisk kriminell uten empatisk evne, som går i buksene på alt han kommer over og som leker Gud i USA, fremfor en senil bamse, som burde gitt seg for 30 år siden.

5 Likes

Tror jeg ikke noe på.
Kaller man en spade for en spade = høyre ekstrem. Fin logikk.

2 Likes

Nå har vi prøvd å diskutere med deg og andre innvandrere her, men dere tåler ingen ting og innleggene våres blir flagget med en gang. Moderatorene har derfor forbudt disse diskusjonene da de ikke har kapasitet til å følge med på alle innleggene som dere flagger. Dette skjønner ikke du, derfor blir du flagget og utestengt. Men du skjønner fremdeles ingenting. What to do? :triangular_flag_on_post:

Du tror inne i hodet ditt at du er normal, akkurat som alle andre. Jeg vil påstå at du er ekstrem. Og videre tror du at siden du er sosialist så har du frikort til å slenge så mye dritt du vil, og flagge alle motangrep som høyreekstremt. På den måten kan du vinne ved å drepe all motstand. Sånn er ikke verden dessverre.

4 Likes

Denne du baserer utsagnet på?

Høyre er det eneste store partiet som ikke er representert på listen.

Det synes jeg faktisk var litt interessant :stuck_out_tongue:

2 Likes

Hei, se å snurp igjen den smella di da, du maser jo som et lokomotiv… :laughing:

Selvmord: Norge 11,8, Sverige 14,7 pr 100.000 innbyggere. Foretrekker du ungdom som utagerer, brenner biler og tar mer selvmord?
ref: Selvmord

Noe er seriøst fucked når 14-åringer topper krim-statistikken Krim, Ungdomskriminalitet | Nå topper 14-åringene voldstallene: – Det er et mørkt bilde

Dette er jo helt klart et problem?

Lovbrudd som anmeldes og beviselig er begått av personer under 15 år er blant de som blir avgjort som oppklart på denne måten, uten at det gis en strafferettslig reaksjon. I 2019 medførte slike lovbrudd over 4 400 siktelser mot 2 928 forskjellige barn i alderen 5-14 år. Dette er 13 prosent flere enn i året før, og hele 66 prosent flere siktelser og 52 prosent flere siktede barn under 15 år enn i 2015. Vi må da tilbake til 2010 for å finne et høyere antall barn som er registrert for å ha begått lovbrudd.

ref: Færre voksne, men flere barn, tatt for lovbrudd - SSB

image

For 14-åringer, så er dette de verste tallene på 20 år.

13 Likes

Alle skal få lov å ha meninger selv om det ikke er veldig smarte meninger. Dere trenger ikke rapportere posten. @pdx fjerner den evt om han synes den ikke hører til her.

6 Likes

Alle snur utenatt tåkefyrsten himself.
Slår du av lyset Jonas når du er ferdig med å furte?

7 Likes

Ikke gjør dette…

2 Likes

Wow… Fyren er idiot, og dama er definisjonen på ei f1tte-kjærring. Begge selvfølgelig trygda.

Minner om Jerry Springer i sine glansdager :exploding_head:

2 Likes

Enig, begge to er rimelig ubrukelige. :see_no_evil:

Nå som det blir kaldt blir selvsagt strømmen litt dyrere, men faktisk ikke så halvgalt, kulden i Sør-Norge blir en fin test på det interne nettet i Norge.

Værmeldingen som vist i figuren under, (grader avvik fra normalen) viser at for fredag (som er tilsvarende hvordan lørdagen og søndagen utarter seg) blir det langt under normal temperatur i Sør-Skandinavia, mens det i resten av Europa faktisk er langt varmere enn normalt.

Selvsagt ikke så ofte det er 10-12 grader :purple_square: kaldere enn normalt Sør-Skandinavia noen steder, og selv om det er mye i media om “Sibir-kulda” som kommer i Sør-Norge, så blir det nærmest som en kuriositet å regne for sammenlignet med hvordan prognosene er for store deler av Europa om en 2 ukers tid.

Det er selvsagt en prognose, og 2 forskjellige værmodeller (første GEM andre GFS), og endel usikkerhet selvsagt.
Men skulle dette slå til, så har jeg har virkelig ikke sett makan ! Mer enn 12 grader kaldere enn normalt for de aller fleste kontinentale Europeere. Og fortsatt 4 til 8 grader kaldere enn normalt i Norge og Storbritannia.

Skulle det slå til får vi virkelig en solid test på den Europeiske strømnettet.
2 uker er lenge i “værmelde-sammenheng”, men blir uansett spennende å følge med, for det kan potensielt vise svakheter i det europeiske energi-systemet, og kanskje også energi-politikken?

9 Likes

Og dama har nå lagt opp til å delta på venstresidens “statistikk over norske æresdrap” …

Er skeptisk her. Om jeg blir syk vil jeg heller ha muligheten til å gå til en dyktig lege, enn til en filosof som hadde gode nok karakterer til å komme inn på filosofistudiet.

Kanskje på tide å laste opp i noen Europeiske gass-kontrakter.

Atomkraft er veien til grønt skifte.

11 Likes