Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

:upside_down_face: holdningene hans er bedre enn Jeffrey sine venners holdninger :slightly_smiling_face: og mye mer folkevennlige tross alt.

Om eg leiger inn en snekker og han er smårasistisk og mysagonistisk, men veldig flink til jobben sin, den beste, også er det en annen snekker eg kan velge med riktige personlige verdier men alt han gjør lekker vann, råtner og faller ifra hverandre… hvilken snekker burde eg velge til å bygge huset mitt?

Så har du en president, som oppriktig prøver å styre landet på god vei for alle, både kvinner menn og innvandrere. Litt dårlig holdning oppriktig.

Vs

En president som rett frem styrer hele landet i grus og knapt kan stå til ansvar for en vanlig tur i en trapp, eller en full settning. Lyver om å ha en god holdning.

1 Like

Og hvis man har vært eier av Miss Universe uten å bli anklagd for noe etter Me Too så må man nesten være en engel :grin:

Fikk satt inn høyesterettsdommere som gjorde at det i flere stater i USA er straffbart å ta abort? Jeg synes det er ille nok

3 Likes

Spør alenemødrene om di hadde tenkt seg om to ganger når di ser hvor vanskelig demokratene har klart å gjøre det for nettopp alenemødre.

Må man ta abort typ etter voldtekt så gjelder det å reise vekk å gjøre det… eller ta medisin dagen etter… skal det med abort rettferdiggjør å ødelegge hele landet for alle kvinner menn fargede og ikke fargede i hele USA?

Di selger kondomer, og di selger mer fæle medisiner enn hele Europa.

På den annen side så er eg enig med deg at abort burde være greit, til en viss grad…

Like ille som å tillate å ta abort helt til etter fødsel. Slik noen blå stater foreslår?

Og husk at det ikke er dommere som lager lovene…

Hvilke stater er det du mener foreslår at abort etter fødsel skal tillates?

1 Like

Høyesterettsdommerene har vel bare gjort at statene selv får bestemme lovgivning rundt abort? Demokrati altså.

6 Likes

Eh? Her glipper det igjen:

Høyesterett har avklart at det er opp til hver enkelt stat å bestemme hva slags abortlov som skal gjelde i hver enkelt delstat.

Det betyr at det er velgerne i hver enkelt delstat som avgjør dette nå.

« On June 24, 2022, the Supreme Court ruled 6–3 to uphold Mississippi’s Gestational Age Act, and 5–4 to overrule Roe and Casey . Similar to the leaked draft opinion, the opinion of the court written by Justice Alito stated that Roe was “egregiously wrong from the start” and its reasoning “exceptionally weak”. It also stated that Roe has “enflamed debate and deepened division” and that overruling it would "return the issue of abortion to the people’s elected representatives".»

Du mener altså at det var forferdelig at (1) USA først valgte en president, som (2) gjorde det han lovte i valget og det var å innsette dommere på høyresiden akkurat som Hillary lovte å innsette dommere på venstresiden om hun hadde blitt valgt, men konsekvensen av at Trump vant er altså (3) at det nå er opp til velgerne i Texas, New York osv å bestemme hvilken abortlov de vil ha. Og så har alle amerikanere fri rett til å velge hvilken delstat de vil bo i.

Noen vil kalle det en seier for demokratiet.

Men ikke om man er på venstresiden.

Da er valg som oftest udemokratiske og ekstreme når man ikke vinner. Og det er forferdelig at velgerne får bestemme når de mener noe annet enn venstresiden.

Men hvis man står på høyresiden og sier valg er udemokratisk når venstresiden vinner, da er man en farlig valgfornekter som vil ødelegge demokratiet. I følge de samme folkene som selv har skreket valgfusk bare måneder tidligere.

Demokratiet går under om du ikke stemmer på vår side!

Det er like underholdende å se det samme skriptet av pompøst hykleri rulles ut gang på gang.

8 Likes

Å få folk til å krangle om “små” ting som hvor lenge abort skal være greit, er et ekstremt bra politisk verktøy til å ta fokuset bort ifra politikk som angår folk på en mye større måte. Som typ å kunne ha en jobb å gå til,…

3 Likes

Omvendt voldsalarm må bli regelen og ikke unntaket!

6 Likes

"Kjernekraft er ikke svaret på kraftbehovet i Norge nå, men kan bli aktuelt på lang sikt hvis det blir konkurransedyktig. "

Merkelig påstand. Man kan jo få inntrykk av at kjernekraft er noe nytt og uprøvd og at Norge dermed blir et pionerland…

" – Behovet for mer kraft er nærmest prekært. Det gjelder over hele landet, sier NHO-sjef Ole Erik Almlid til E24."

Vel, hvorfor selger vi da så enorme mengder strøm ut av landet, og det i den perioden da landet vårt trenger strømmen mest i vinterkulden? Merkelig å selge en vare som vår egen industri ikke har nok av… Våre fulle vannmagasiner ble forsøkt tømt i rekordfart ut over høsten.
Hele strømkrisen er basert på en stor løgn som folket nå heldigvis har gjennomskuet!

10 Likes

Det som trengs er godt gammeldags fengsel for idioter som ikke klarer å styre seg. Gjerne etter en arrestasjon som gir varige men.

1 Like

Bra opplegg når vindprosjekter blir utsatt eller stoppet fordi de er for dyre. Med dagens strømpris som er 2x de foregående 20 årene…

7 Likes

Nei, tildeling av straff skal ikke utøves av de som har makt til å pågripe, og kun en domstol skal dømme ut fra tiltale og gjeldende juss.

Det jeg forfekter her er at Politiet må få utvidet fullmakt til å pålegge omvendt besøksforbud uten at de trenger gå via retten. I prinsippet som en midlertidig forføyning som man har anledning til å påberope seg i privatrettslige forhold.

5 Likes

Når du påstår du er uskyldig, og bruker Hamas som forsvar. Døm selv.

https://twitter.com/i/status/1742731367127912646

…… « omvendt forsøksforbud»:joy:. Det nærmeste innenfor jus er da vel Restorative justice; en prosess med planlagte møter mellom offer og gjerningsmann, hvor hovedmålet er å reparere noe av den skaden som er påført offeret.

Enda en ikke sak om Trump :rofl:

Total flopp :circus_tent:

Utbyggerne tar ikke på det med en 10 meter stang engang :sweat_smile:

På bare et år har kostnadene ved å bygge ut havvind økt med rundt 40 prosent.

5 Likes

Hvis jeg forstår deg riktig, så foreslår noen blå stater altså at det skal være lov å drepe babyen sin etter at den er født? Det høres jo grotesk ut, ren galskap! Men jeg velger å tro at selv ikke amerikanerne er gale/dumme nok til å gjøre det, selv om man stadig blir overrasket fra den kanten, bl.a ved valg av deres øverste leder…

3 Likes

Ingen som har gått inn for det foreløpig, men i diskusjonen rundt hvor lenge man kan skal kunne ta abort i fremtiden, så har det blitt lansert å tillate post-birth abortion i noen tilfeller. Dette er jo svært ytterliggående meninger som finnes på venstre siden, men blir nok aldri politikk.

Men det er altså lov å vente dobbelt så lenge med å ta abort i USA enn i Norge nå og det mener altså de radikale ikke er nok, derav debatten…

4 Likes