Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Ja, urkvinner er den kvinnelige delen av en urbefolkning, som f.eks. samer :wink: I tallene jeg refererer til fra USA så er det snakk om innfødte amerikanere (indianere) og inuitter.

1 Like

God kronikk om man er enig i at ord faktisk betyr noe for opinionsdannelsen.

3 Likes

Fin tale av Milei. Og avslutning i kjent stil .VLLC.

Denne fra FOX er morsom. De ønsker å gi fra seg tittelen som kanalen som har spredt flest løgner til NBC, og har med tittelen “Tin foil hat TV”. Godt jobbet FOX!

Litt morsomt må jeg innrømme at det også er, når man observerer MAGA som hyllet FOX, og nå ender opp i en limbo og en spagat hvor de må kritisere FOX for ikke å støtte, eller Gud forby, kritisere Trump.

image

1 Like

:clap::clap::clap:

2 Likes
1 Like

Regjeringen/staten kjører så ekstremt dobbeltspill.

I det ene momentet er man superbevist på miljø.
Mens man i et annet moment delegerer ut letelisenser til olje og gass, samt dumping av gruveavfall i sjø plutselig er helt ok.

Forsyningssikkerhet av strøm er super viktig, mens man selger det man makter av kraft ut av landet 🫡

9 Likes

Tanker? :cold_face:

2 Likes

Tidlig ute han Hagen 🫡

6 Likes

“Velferdsstaten kan rakne. Vil Arbeiderpartiet la det skje?”

Det viktige før Ap er Makten og maktinnehav. Det er prio 1A. Velferdstaten er av sekundær betydlese og hvis Ap får velge mellom at beholde makten og velferdstatens forlevnad, så betyr den seinere ikke noe som helst.
Så vill Ap la velferdstaten rakne? Ja, oppenbart. Med den politikk man driver nå, så arbeider man jo på lang sikt før en svekket og minket velferdstat. Hele venstresiden er helt innriktet på at gjøre ekonomin enn mer beroende av olje og gass og gjøre det alt mer vanskelig at innfra Norge drive virksamheter som på sikt kan ersette disse sektorer. Før olje og gass varer ikke før evig, uansett hva Ap og annet vensterfolk tror.

4 Likes

Oljeutvinningen går ned hvert år fremover av seg selv. Neste blå blå regjering kan allerede fastslå at de vil lykkes med «omstillingen» uten å gjøre noe. Another day at the office :joy:

6 Likes

Can’t make this shit up E24: Deler av Sandra Borchs masteroppgave er identisk med tidligere studenters tekster – Siste nytt – NRK

11 Likes

Det var jo ikke seg selv hun unnlot å sitere. Da kan det umulig være så ille.

2 Likes

Sandra Borch sa at hun hadde gjort «feil».
Hun styrte bevisst unna ordet/begrepet «fusk».
Selv om det er åpenbart fusk, det hun har gjort og nå har innrømmet å ha gjort.

3 Likes

:tada:

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

6 Likes

https://twitter.com/OsloStudenten/status/1748107028772307379

Her kan man se omfanget. Det er ganske drøyt.

3 Likes

Det jeg tenker er spesielt er at oppgaven sikkert hadde blitt godkjent med disse tekstene riktig referert også. Kanske med litt dårligere karakter?

Jeg kjenner for lite til praksisen hos akademia, men referanser til etablerte og aksepterte juridiske vurderinger kan vel ikke gi dårligere karakterer? Problemet oppstår vel først om man presenterer de som sine egne.

Uvanlig å ha så lange direkte siteringer i en oppgave hvis det er ikke er absolutt nødvendig (noe det ikke er her).

Hun skulle parafrasert / skrevet om, og etter (i teksten) det hun har hentet fra andre referert til hvor innholdet kom fra.

Jeg kan ikke se for meg et scenario hvor hun kommer til en veileder (som hun som masterstudent har hatt) med hele disse tekstbolkene i sitatform og ikke fått beskjed om å skrive de om.

3 Likes