Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

I utgangspunktet burde det vært en raus offentlig brillestøtte til politikere med begrenset gangsyn. Der er vi foreløpig ikke.
Det mest klanderverdige er hvordan Moxnes først velger en skadereduserende bagatelliseringsstrategi. Inntil han innser at her kommer den hele og fulle sannheten for en dag. Forklaringen endres og først da velger Rødt-lederen den gode og velprøvde legge seg paddeflat-strategien med håp om tilgivelse.
For seint til å funke optimalt for The Boss…

3 Likes

3000 kr forelegg er “bare” en økonomisk straff for alle, men det svir adskillig mer for en minstepensjonist enn det gjør for noen som tjener en million, og det merkes ikke en gang for de som faktisk er rike.

2 Likes

Han innrømmer at han burde fortalt hele historien fra start, og at ikke burde holdt igjen på opplysninger, slik VG har skrevet om her:

– Det var en stor feil, og det ga inntrykk av at det var en hverdagslig tabbe og forglemmelse, sier han.

Han sier at han ble redd for at tyveriet skulle bli en offentlig sak, og skade partiet, dersom han valgte å gå tilbake til butikken.

– Jeg syntes det var flaut og skamfullt. Jeg burde gått tilbake tidligere, sier han.

Hugh Grant lærte hele verden dette. Når du blir tatt, fortell den hele og fulle sannheten, ta på deg all skyld, legg deg flat, osv.

Jeg er rimelig sikker på at Moxnes ville kommet unna med dette uten noen større problemer hvis han hadde umiddelbart gått ut med historien selv samme dag eller dagen etter: "det flaueste i mitt liv. Jeg har blitt tatt for å stjele. Jeg var på gardermoen, vurderte å kjøpe noen solbriller, ble distrahert og i forglemmelsen tok dem med meg. Og jeg glemte rett og slett å betale. Fatter ikke hva som foregikk i hodet mitt, jeg var så fokusert på andre ting. Og det endte som det burde - politiet fant meg, og jeg hadde da lagt dem i bagasjen, etc. Forelegg på 3 000kr godtatt og betalt selvfølgelig, men dette er ikke innafor på noen som helst måte og jeg beklager dypt. Dette er ikke den typen oppførsel som folket fortjener fra sine folkevalgte. Selv om det var en feil basert på en forglemmelse så er dette det dummeste jeg har gjort, og jeg tar det fulle ansvar. Vil samtidig berømme politiet for å være høflige, og … " (bedre formulert selvfølgelig).

Men når du lar tiden gå. Og så blir det en sak hvor du forteller noe men ikke alt, så folk skal få feil inntrykk. Bevisst eller ikke? Det virker alltid bevisst 100% av tiden når det kommer fram ting i etterkant som framstiller deg i dårligere lys enn i historien du originalt fortalte.

Jeg skjønner ikke at politikere som er så godt trent med media, forstår pressen så godt, og forstår denne logikken så bra ikke klarer å gjøre dette. Det er ikke behagelig, men det er alltid slik at hvis pressen kan lage flere artikler om temaet, hvor du over tid drives fra skanse til skanse og framstår uærlig, så er det mye verre enn om du bare legger deg flat med en gang.

Så, dårlig moral. Men også, dårlig politisk håndverk :slight_smile:

5 Likes

Ser ut som han ble… caught RED handed…

Typisk kommunister.

4 Likes

Tatt for å stjele og så forsøke å skjule det = Full tillit.
Si noe stygt om politikken til Arbeiderpartiet = Mistillit.

Politikk er interessante greier…

4 Likes

Dette var flaut. Men tror faktisk på han (igjen). Galt ja. Men på en måte forståelig hvis det er første gang noe slikt har skjedd etter han ble konfirmert/15 år gammel ca.

1 Like

Voldsom retorikk på denne dama:

2 Likes

I det han rev av merkelappen, så gikk muligheten for å redde seg ut av situasjonen i dass.

Holdt forresten på å kræsje fordi jeg ikke så en bil som kom fra høyre. Ble tutet på, så det gikk bra. Følte meg bra dum. Moxnes som reaksjon med brillene blir omtrent som å gi gass i samme situasjon.

Btw, det er jo egentlig mer alvorlig å bli tatt for å kjøre for fort, noe de fleste av oss nok gjør alt for ofte.

2 Likes

https://www.instagram.com/p/CS9o73rqVsh/

image

Er mest morsomt :slight_smile:

Men hvis det er to mediesaker om at han glemmer å betale for noe, så kan det jo hende at han har “glemt” å betale for andre ting i livet også.

Gjør det fortsatt ikke til noen superalvorlig sak, men siden mye av Rødt sin idiotpolitikk (mitt subjektive syn) er basert på å være snillere og ha mer omsorg/empati enn andre partier, så er det jo litt morsomt da. De er normalt flinke til å moralisere…

6 Likes

Vanskelig å ikke være enig når man tar i betraktning at partiets politikk i all hovedsak består i å tilrane seg verdier andre besitter. “– Han er utvilsomt en god leder for Rødt”

2 Likes

Feil på feil på feil:

Først leverer han ikke tilbake eller kjøper ikke brillene når feilen oppdages. Deretter håper han på at det ikke blir noe mediesak. Når det så blir det en mediesak, legger han ikke frem hele hendelsesforløpet, men sugar coater. Snøballen blir bare større.

Litt skuffende dømmekraft og dårlig håndtering, spesielt når han kunne rette det opp tidligere. Men men, politikere er som folk forøvrig. Unytter goder slik som pendlerbolig og reiseregninger, sex med mindreårige, uvørne bilister etc etc. du finner alle typer.

Enda mer nytt….hva blir neste?

La de først i trallen, så i lommen

VG har sett dokumenter i saken hvor det fremgår at Moxnes skal ha pakket sammen brillene, lagt dem i bagasjetrallen han hadde med seg før han la brillene i den venstre jakkelommen. Deretter forlot han butikken uten å betale for brillene.

10 Likes

Han bare yter etter evne og tar etter behov. Er det ikke det de tenker er det perfekte samfunn?

5 Likes

Blir så lei av å se hvordan mennesker svelger løgner rått slik “alle” nå gjør med Moxnes. Han er en simpel butikktyv som ble tatt på fersken av en vekter når han satt og rev av prislappen på brillene i en restaurant etterpå.
En voksen mann redd for å gå tilbake og levere tilbake briller til nesten to tusen kroner som han ved ett uhell tok med seg utenfor butikken? Pisspreik spør du meg.

Mister all troverdighet og bør kastes langt ut av maktens korridorer.

12 Likes

Det er mye man kan komme seg unna med ved å legge seg flat og fortelle hele sannheten. Men noen ting blir ikke bedre selv om man forteller det som det er. “Jeg drepte han med en kjøttkniv, jeg var forbanna. Jeg legger meg flat.” “Jeg banket han opp fordi han var en neger, jeg legger meg flat.” “Jeg stjal brillene fordi jeg syntes de var for dyre. Alt koster så mye nå. Jeg legger meg flat.”

At han kan legge seg flat forutsetter at det ikke er overlegg inne i bildet etter min mening.

Har du først tatt brillene ut av butikken, tatt av prislappen, pakket dem i kofferten. Ett sted på veien der har du stjålet. Om du glemte deg og tok brillene med ut av butikken ved et uhell, så stjal du når du tok av prislappen og puttet dem i kofferten. Det blir overlegg ett eller annet sted på veien.

Jeg vil tro at han trodde han kom seg unna med en liten hvit løgn, han har sikkert mye erfaring med hvite løgner fra politikken og er vant til at de ikke granskes i detalj. Og blir han tatt i en løgn, så kan han legge seg flat da. Så har det ballet på seg og evnen hans til å sno seg som en politiker har ikke fungert etter planen.

15 Likes

Ifølge NRKs opplysninger benektet Moxnes først at han hadde briller på seg, da han ble stoppet av en vekter.

Da skal han ha blitt tatt med bort fra stedet av en vekter. Etter det NRK forstår skal brillene ha blitt tatt frem på et annet sted enn der han ble konfrontert.

Høres bra bedre og bedre ut :sweat_smile:

5 Likes

Moralpolitiet Rødt er dødt :slight_smile:

4 Likes

Herlig underholdning på en lørdagskveld! :slight_smile:

Moral er relativt, alle har eller tror de har en eller annen form for moral.

1 Like

Hovedproblemet er at det er noe som går galt allerede i fosterstadiet under utviklingen av testiklene hos gutten

Det er mange hormonforstyrrende stoffer i miljøet rundt oss. De påvirker testiklenes utvikling negativt i svangerskapet. Det er ikke ett enkelt stoff, det er summen av mange stoffer som trekker i en negativ retning

Ganske drøyt. Det kommer i ettertid til å være omtrent som med transfett som drepte en hel generasjon bestefedre.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.