Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Ingenting bringer fram fakler og høygafler som å kødde med pensjonsalderen.

Goals

Status

2 Likes

https://www.dn.no/innenriks/jan-christian-vestre/equinor/telenor/naringsministeren-vil-ha-lavere-lederlonninger-og-varsler-mulig-bonus-forbud-i-statskontrollerte-selskaper/2-1-1220052

Hvor er denne guttungen her a?
Fuck alt av rikinger, dere tjener alt for mye, gi mer tilbake til felleskapet,eller kom dere ut av landet…

Statnett: Hold my bonus beer :beers:
Vestre: Chirp chirp… :cricket::cricket::cricket:

Hvor er åpenheten?

Sirkuset er virkelig komplett :circus_tent:

2 Likes

Og uansett vil man fortsette å få større og større forskjeller så lenge men opererer med lønnsforhandlinger basert på prosenter :man_shrugging:

4 Likes

Fyren er selvfølgelig født mest sølvskje i munnen. Omtales som tidligere «bedriftsleder» etter visstnok å ha vært «sjef» for familiens bedrift i ett år. En bedrift som for øvrig selger utemøbler til (vennene sine i) det offentlige.

Når han studerte jus i Oslo var han hyggelig nok til å ta med medstudentene ut på fjorden i pappas Hydrolift. Definisjonen på folkelig.

10 Likes

Er vel kanskje greit at man forhandler om potten i % men at alle da skal få den %-andelen i lønnsøkning blir veldig urettferdig ja. Man burde regnet om i hvert fall brorparten av det til et kronetillegg og gitt hver enkelt. Alle over snittet får jo hele tiden fine lønnstillegg takket være kampen som de under snittet/med lavest lønn kjemper i regi av fagforeningene.

1 Like

11 Likes

Sakte men sikkert kommer alle til samme konklusjon. Som vi har visst i minimum 15 år: Britene vil klassifisere atomkraft som miljømessig bærekraftig - Tu.no

9 Likes

– Usikker

I forrige regjeringsperiode sa Borten Moe selv ja til utenlandskabler til Tyskland og Storbritannia. Han mener balansen ble feil og at det ble for mye eksport.

– Du får modelleringer som grunnlag for en beslutning. Den gangen var fortellingen fra Statnett at det ville være marginale prisutslag. I etterkant kan det være veldig god grunn til å sette spørsmålstegn om det faktisk ble sant, sier Borten Moe.

– Jeg tror heller ingen tok innover seg hvor mye og raskt en del europeiske land bygget ned sin egen kraftproduksjon, sier han og legger til:

–Hvis man skulle gjort beslutningen i retrospekt, er jeg veldig usikker på om kablene hadde blitt bygget, sier han.

God dag mann økseskaft.

Taper styre.

5 Likes
1 Like

Jeg ser de tar fram øksen? :stuck_out_tongue:

Kan de gjøre det samme med de andre kablene? I avtalen som er skrevet, så antar jeg nesten det står noe om at de nye kablene ikke er ment som eksportkabler? Så de kan skru ned maks overføringskapasitet fra Norge slik at de blir i balanse?

Gjør de det er “strømkrisen” løst. Det har vært uttalt i over 1 år nå, selv om vi allerede er over den verste kneika pga. mye varmt vær i Europa og går mot sommeren, som da vil gi lavere priser uansett fordi ikke-fornybare strømkilder da vil brukes i mindre grad og dermed vil påvirkningen fra CO2 avgiften på pris bli lavere. Gitt at de faktisk skrur av kull-kraftverkene da. Vi får se.

Er det andre kabler dette gjelder?
Noen tilfeldige stikkprøver tyder på at maksimal overføring kanskje er ganske balansert for de andre. At de brukes mest utgående er jo en annen ting.

En annen ting angående strøm og gasslagrene så ble grafen nedenfor en av vinterens store skuffelser å følge litt med på. Snakk om kjedelig utvikling. Selvsagt positiv utvikling men jeg hadde sett for meg litt mer spenning :joy:

De norske vannmagasinene bør vel også gå ganske greie tider i møte. Mitt inntrykk er at det er godt med snø i fjellet i år slik at de burde fylles ganske godt når snøsmeltingen slår til. Ligger jo på et relativt greit nivå nå også.

2 Likes

Det må først en feil til i UK sitt favør før man struper eksporten https://aksjelive.e24.no/article/eJkrA9

Statnett setter ned kapasiteten på kabelforbindelsen til Storbritannia fra norsk side, etter at det over tid har vært problemer på britisk side. Det har gjort at Norges eksportkapasitet er større enn muligheten for å importere.

– Vi er glade for presiseringen fra myndighetene, sier Tonne

“Vi er glade” my ass, her skal utbytte og leder bonuser økes til det maksimale før de “måtte” redusere eksporten.

Makan til behandling fra selskapet som forutså at kablene ville bare utgjøre et titalls øre i økt strømpris.

2 Likes

Det positive er at det er ca 20% mindre som trengs for å fylle på til høsten. Så ikke veldig sannsynlig med samme grisehøye priser da.

De kommunale gebyrene på vann og kloakk kan øke kraftig på grunn av nye EU-krav. Regjeringen mener «forurenser må betale», og vil ikke ta ekstraregningen.

Enda mer vann på mølla for AP nedgangen, gjeng med EU runkering

4 Likes
7 Likes

Leste om det partiet, syntes det er interessante nyheter.

Vanskelig å direkte sette det opp mot Norge siden Senterpartiet som typisk ville profittert og vært protestparti nå er i regjering.

Jævla svineri.

6 Likes

Godt de er tatt :clap::clap:

5 Likes

Trasig hvordan det utvikler seg i Norge, spesielt i Oslo og omegn…

1 Like