Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Det har du evig rett i.

2 Likes

My mildere.

Noe som absolutt fører til skade for andre er noe annet enn å påføre andre en ekstra men absolutt minimal risiko. Det kan sammenlignes med å drikke brus i bil. Ja, det KAN potensielt føre til uoppmerksomhet, og det KAN føre til en ulykke, men sjansen er minimal og du forsøker ikke å kjøre på noen barn.

Kontra å bevisst stjele eller trakassere noen, som har som formål å direkte plage andre eller berike seg selv på andres bekostning, så er det mye verre når du forsøker å skade andre (SP-meldingene), eller bevisst stjeler.

Uhell kontra uaktsomhet kontra forsett har betydning.

I tillegg er folkevalgte for meg som politiet - de har ett særskilt ansvar for å forholde seg til lover og regler siden de faktisk er valgt av folket til å vedta lover og reguleringer for hele samfunnet som skal gjelde oss alle. Det er derfor verre om en stortingspolitiker bryter loven enn om en rørlegger gjør det.

8 Likes

Må stortingspolitikere ha sikkerhetsklarering for div komiteer?

image
image

3 Likes

Klarering like a Boss?

2 Likes
3 Likes

Dette er ikke greit. Kan Moxnes fortsette som stortingsrepresentant etter dette? Kan Norge ha en slik klovn til å styre landet?
Jeg oppfatter jo at rødt syns dette medfører fortsatt full tillit,men må være fler enn meg som mener den tilliten er en del mindre enn full??

Om dette er et engangstilfelle vet jeg ikke,og han har vel tatt straffen sin og må få lov til å gå videre i livet. Jeg bare lurer på om det er ok at vi har han på Stortinget.

3 Likes

Ingenting er vel bedre for høyresiden enn om han blir sittende og skal møte i politiske debatter fremover. God underholdning kan det bli for velgerne som skal følge debattene og. :sunglasses: :popcorn:

@riskypick

Dette spørsmålet er ganske avklart. Les her hva professor Eivind Smith uttalte om denne problemstillingen til VG for fire år siden.

Merk også forskjellen mellom å være straffedømt og det å havne i bøteregisteret.

4 Likes

Så må vi huske at Moxnes er en av de verste når det kommer til å gå etter folk på egen overbevisning om at de har gjort noe galt. Han har vært moralpoliti hele veien, og da synes jeg han fortjener alt han får etter seg nå.

Også har han vært en stor pådriver for å skvise private ut av norsk barnevern, uten å opprette noe alternativ. Som har ført til at private formidlede fosterhjem nå er ulovlig og må legges ned. Jeg har sagt i fra om at dette ville skje i 2 år nå, at de ideelle og staten alene ikke klarer dette. Han er direkte en av grunnene til at barn nå forblir i familier hvor de blir utsatt for forferdelige ting, fordi man ikke har noe alternativ lengre. Skulle gjerne sett han svare for det også.

13 Likes

Må si jeg synes denne kommentaren oppsummerer situasjonen rimelig bra.

3 Likes

Greit nok det, men hvis du blir tatt i stjele så kan du ikke be om at arbeidsgiver skal betale lønn til deg fordi du ikke vil gå på jobb etterpå pga at alle vet du er en tyv.

Her har politiet undersøkt saken og felt en dom, så han lever ikke lengre under mistanke - men som domfelt. Så han kan ikke påberope seg stress pga mistanker og rykter.

Her lukter det varsling til NAV om trygdemisbruk.

7 Likes

Helt enig i det du skriver, men jeg tenker jo egentlig at Moxnes sover ganske så dårlig om natta for tida. Det er et helt reelt problem som man kan få sykemelding for.

2 Likes

Politikere ser ut til å misbruke ordningen konsekvent, for å unngå PR backlash etter å ha drite seg ut. Ikke første gang dette skjer, ikke siste heller.

Har nok snakket med First House og fått beskjed om å sykemelde seg.

Du skal sove dårlig etter du har stjelt, det fortjener du.

8 Likes

Ser det er ingen som outer den tydelig medskyldige i videoen. Ikke vanskelig å se hvem det er.

2 Likes

Bjørnar Moxnes har ikke anledning til å kommentere saken overfor NRK mandag kveld, fordi han er sykmeldt, opplyser pressesekretær Maren Njøs Kurdøl.

“Har ikke anledning til å kommentere”.
Hadde han vært flyveleder, maskinoperatør, kirurg eller hatt en jobb der han kunne skadet andre om han ikke hadde klart å fokusere 100% så kunne en sykemelding gitt mening.

Hva med å forsøke alternative tilrettelagte arbeidsoppgaver eller delvis sykemelding?
Er han 100% arbeidsufør?

  • Hvis pasienten har veldig lav arbeidsevne, kan det likevel være gunstig å være noe i arbeid, med en høy sykmeldingsgrad, for eksempel 80 prosent. I slike tilfeller vil det ofte være naturlig å være på jobb mer enn 20 prosent.
9 Likes

Når man ønsker å innføre et skattesystem som i praksis er så ekstremt at det grenser til ran, så føles det kanskje som en ubetydelig bagatell å stjele noe solbriller fra en “luksusforretning”…?
Det er jo ikke lenge siden mange i dette partiet ønsket seg væpnet revolusjon. Da hadde de jo ikke nøyd seg med bare å ta solbrillene fra de rike…

6 Likes

Aiaiaiaiaiaiai ser ikke bra ut for moxnesen dette her, frua så fryktelig medskyldig ut i den videoen :sweat_smile:

2 Likes

Ingen hemmelighet hvem det var (L A-E) - eller mener du at det er en ny?

Fantastisk uttalelse:

“– Ja, fordi jeg ser ikke på dette som en politisk forbrytelse. For meg er politikken avgjørende, understreker han.”

Mhm ok… så bankran er ok? Det er jo ikke politisk. Vold? Drap? Hvor går grensen? Men altså helst ikke politiske forbrytelser, som korrupsjon, landsforræderi og slikt.

7 Likes