Helt sinnsykt. Noen liker tydeligvis ikke kritisk tenking blant ungdommen.
Så lurer jeg på hvordan det kan ha seg at Norges største drittavis ikke skriver en tøddel om dette som er EKTE nyheter. Sensuren i Norge er nå på høyde med bl.a. Russland
De har fått høre det, og når de er avslørt kommer det noe motvillig etterhvert
Som om det ikke er nok om Gaza i avisene?
Så du mener at jeg skal ut av landet fordi jeg opprinnelig er nederlender ( med en botid på mer enn 40 år i Norge). Det er typisk høyreekstremistisk tankegang, 100% diskriminering og forkastelig. Men du tør selvsagt fordi du kan skjule deg bak en nick. Sånne som deg gjør at Norge synker på alle rankinger av verdi. Oppsøk profesjonell hjelp. Ikke sikkert det hjelper,men du kan jo prøve
Jeg likte hvertfall svaret hans fordi du bruker forumet til å syte over hvor ille Norge er. Å bli værende et sted man ikke liker, er frivillig. Ingen her ber deg om å dra tilbake til Limburg.
Og du bør ta deg et norskkurs først… Og svært gjerne en lang ferie i gamlelandet etterpå…
EXCLUSIVE: ICC seeks arrest warrants against Sinwar and Netanyahu for war crimes over October 7 attack and Gaza war
Ref. CNN
ICC:
The International Criminal Court is seeking arrest warrants for Hamas leader in Gaza Yahya Sinwar and Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu on charges of war crimes and crimes against humanity over the October 7 attacks on Israel and the subsequent war in Gaza
Må jo si at dette er noe jeg støtter. Her er det to ledere som gir ordre om angrep som aldri burde vært utført.
Utenriksdepartementet er kjapt ute å kondolerer at Slakteren fra Tehran er drept.
Det samme utenriksdepartementet var kjapt ute og hindret vår egen konge fra å kondolere til Israel når hundrevis av unge sivile mennesker ble brutalt slaktet og voldtatt.
Really makes you think huh?
Jeg har fått veldig lite av verdi ut av diskusjoner med @anon14860022 , men det hender han av og til sier noe jeg er enig i. Problemet er at resten av innlegget ofte er så usaklig eller skrevet med dårlige intensjoner at jeg ikke klarer å få meg til å trykke “like”
Men… jeg har kommet han til unnsetning før, og jeg gjør det nå igjen. Jeg synes det må være helt innafor å kritisere det norske samfunnet selv om man ikke er født her. Det betyr ikke at du/vi trenger å være enig med kritikken
Enda et eksempel på norsk mafiavirksomhet med støtte fra Staten/ kapitalanarki i Norge
Det må da vel være legitimt å undre seg over at man emigrerer til et land som man synes er noe av det verste man kan tenke seg? Et land der man nesten ikke finner noe bra å si om, samtidig som man refererer til sitt opprinnelige land som et bedre eksempel? Akkurat på samme måte som man undrer seg over en del ekstreme muslimer som velger å bosette seg i land der de hater alt ved kultur og styresett?
Det er helt legitimt rockpus Jeg sier ikke noe imot det.
Dagens gladsak!
Det er ingen skam å snu,-men enkelte politikere skulle fått sparken etter sin absolutte næringsdestruktive adferd som har hatt altfor mye autoritet!
politikere plastrer på seg stillinger de har liten eller ingen innsikt i og ytrer seg ut ifra masteroppgaver de kopierte i friminuttene på skolen for 15-20 år siden!
Å høre på Truman som tale etter at de hadde sluppet den første atombomben er ganske drøyt å høre på i dag.
Talen starter på 1:25
Krig er ikke pent.
Hva ville du gjort dersom du var i hans sko og Japanerne ikke ga seg etter atombombe nummer 2?
Sagt “Oi dere gir dere ikke. Da får vel… vi gi oss da eller? Vi får vel bare pakke sakene og vende hjem, selv om dere sier dere fortsatt skal knuse oss”?
Eller hadde du sluppet bombe #3?
Eller hadde du gjort noe annet?
Altså, jeg har fulgt krigen i ukraina og litt med på Israel/Palestina og tenker det setter ting i perspektiv. FN ble opprettet i 1945, like er at Japan ga opp. ICC ble opprettet i 2002.
At USA nekter Ukraina å bruke amerikanske våpen i Russland er galskap. Det er noe de selv burde se. Eneste som evt kunne gi det mening var evt Kina som hadde det som et premiss for å holde seg såpass inaktive. Tror egentlig ikke det og at det er USA som stikker hodet i sanden og tenker det bare er Ukrainere som får svi.
Det er et leserinnlegg