Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Se duellen: Kari Elisabeth Kaski mot Jan Petter Sissener
SV-politiker Kari Elisabeth Kaski møter fondsforvalter Jan Petter Sissener til «Kaffedebatt». Der var de rykende uenige om mye.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Det er neppe feil å påstå at til det politiske våpenet har Israel bidratt solid med ammunisjon.
Altså, Iran er de som forsyner Hamas og Russland med våpen. De vil gi faen i evt avtaler hvis det gir dem mer makt. At israel sin er i proxy krig med Iran angriper iranske mål er null overraskende.
Shahed dronene blir i all hovedsak brukt mot sivile mål i Ukraina.
Nok et eksempel på at sluttbrukere i Norge i grunn er rettsløse. Selvom mange ble lurt av flere juksende bilprodusenter, har NAF aldri ville ta sakene til disse, nettopp fordi lovverket ikke tillater det, i motsetning til EKTE demokratier. Det de skrev i sin tid var at de skulle følge godt med…det er det de har gjort: Følge med og ikke gjøre noe.
Kapitalen beskyttes i Norge i en en grad som er kapitalanarkistisk. I International sammenheng heter det den norske modellen ( tilgodese de store aktører, og fremme dets interesser, fremfor å beskytte de mindre aktører mot de store, slik andre land etterstreber.)
Dag Rune Flåten er det amerikanerne kaller en “ambulance chaser”, noe som kommer tydelig frem i artikkelen du viser til. At sluttbruker er rettsløse blir også avkreftet av den samme artikkelen.
Hvilket reelt tap er det VW-eiere har lidd som skulle kunne utløse noen rett til større erstatning? Dersom de får bruksforbud for bilene (siden de har feil utslipp) vil det f.eks være et reelt tap, men per nå er det vanskelig å se hva de har tapt? Prinsippet i Norge med at du kun får erstatning for ting du har tapt og ikke kan saksøke for enorme summer er etter min mening mer demokratisk enn samfunn hvor man til enhver tid må leve i frykt for å bli saksøkt for summer man ikke har forvoldet i skade.
Overtydelig at du skytter fra hofta og ikke har satt deg inn i dette overhodet. Jeg gidder ikke en gang å forklare deg dette; Du er to tastetrykk unna relevant info, så utspillet du kommer med er ikke noe annet enn politisk kverulering.
Leste vi samme artikkel? Skulle du heller ønske å bo i et land hvor jeg kunne saksøke deg for injurier med millioner i erstatning siden du har kalt meg fascist ved flere anledninger? Ville det vært mer demokratisk?
Igjen kommer du med usaklig piss og usannheter. Du tåler overhodet ikke at noen kommer med fakta istedenfor synsing.
– Men etter norsk rett må du i de fleste tilfeller ha lidt et økonomisk tap for å kreve erstatning. I andre land er dette annerledes, noe som kan forklare hvorfor bileiere i andre land har fått erstatning, sier Hogne Skogesal i NAF Advokat, som er NAFs advokatkonto.
Det er DETTE som er ankepunktet: i andre land har bilinteresseorganisasjoner saksøkt bilprodusenter som jukser. I Norge følger NAF godt med men gjør ikke en dritt, fordi de ikke KAN gå til gruppesøksmål.
Bilinteresseorganisasjonen i Norge er en bokklubb med medlemsfordeler, men de ivaretar deg ikke om de må slepe MB eller VW for retten. Ikke ulikt diverse tilsynsinstansen uten funksjon
Kan vi ikke være enig om at det er norsk rett som må være gjeldene i Norge?
Helt innenfor. CMD/ Resett er tilsvaret til det høyrefascistiske Breitbart. Resett var godt likt i de nyfascistiske miljøer.
Jeg nevnte atomvåpen fordi de er et talende eksempel på de doble standardene vi i Vesten operer med. En for venn og en helt annen for fiender.
Iran har i alle fall tidvis godtatt å ta i mot inspektører fra IAEA. Israel nekter konsekvent. Irans motstand blir møtt med sanksjoner, Israels motstand med taushet. OG som nevnt er det kun Iran av de to som har underskrevet ikke-spredningsavtalen.
Det definitivt beste hadde vært at ingen av dem satt med atomvåpen.
Er overbevist om at Vesten i lengden taper på sin moralske pragmatisme.
Jeg antar at det er slike doble standarder for venner og fiender av Vesten som gir Russland og Kina vann på mølla når de forsøker å utfordre Vestens hegemoni. I alle fall utad.
Dette er overhode ikke noe forsvar for russisk eller kinesisk utenrikspolitikk som føres etter det kjente og mye brukte prinsippet: MAKTA RÅR, KJØTTVEKTA AVGJØR. Et prinsipp også vi i Vesten ofte finner formålstjenlig.
Det er DETTE som er ankepunktet: i andre land har bilinteresseorganisasjoner saksøkt bilprodusenter som jukser. I Norge følger NAF godt med men gjør ikke en dritt, fordi de ikke KAN gå til gruppesøksmål.
Og dette er meget bra! Bare tøys at disse bilistene har gått på noe tap, de er kun styrt av grådighet og ser sitt snitt til å melke noen kroner ut av en allerede skadeskutt europeisk bilindustri.
Helt innenfor.
På ingen måte, slike merkelapper er billig venstresideretorikk. Barnehagenivå. Bra NRK går ned på knærne
Er det plutselig innafor å diskutere Israel/Palestina i denne tråden @pdx @Evilfreud ?
Det er ganske frustrerende når mine og @rockybalboa m/fler sine innlegg blir rapportert og skjult av pro-Pal- gjengen, mens pro-Pal-gjengen sine innlegg får stå i fred.
Tenker vi enten må få lov å ha en sunn diskusjon, eller så bør det være totalforbud for temaet.
en liten “encore” med Kaski…
SV-politiker Kari Elisabeth Kaski møter fondsforvalter Jan Petter Sissener til «Kaffedebatt». Der var de rykende uenige om mye.
Nei, Men ingen admins er på døgnet rundt. så av og til få¨r det utvikle seg før man rydder.
Enda en fra ytre høyre, som nekter å lese seg opp på fakta: flere millioner billister har fått erstatning og her tar, ifølge deg, samtlige land i EU feil ( fakta ligger som sagt to tastetrykk unna). I demokratier BØR interesseorganisasjoner kunne saksøke. I Norge er det fritt frem for de store multinasjonale selskaper ( mens de har akseptert milliarder i Euro i bøter i EU)
Ok, da får jeg også delta i diskusjonen fremover, når anledningen byr seg😄
For øyeblikket virker svovellukta å være sterkere i diskusjonen rundt bil og fascisme.