Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 4

Du og de jævla merkelappene dine. Svakt, billig og barnslig.

Nei det har jeg ikke sagt, nå må du lære deg å argumentere uten å bruke stråmenn. Seriøst, skjerp deg.

De kan prøve å saksøke HVEM DE VIL, det betyr ikke at de vil nå frem.

5 Likes

At man ikke kan gå til gruppesøksmål for å få “erstatning” for fiktiv skade er en styrke ved det norske rettssystemet. Ditt første svar til meg impliserte at jeg er uenig med deg fordi jeg ikke visste bedre, det stemmer ikke. Jeg er uenig med deg fordi jeg synes det er erstatningssøksmål som går utover den faktiske skaden er urettferdig, udemokratisk og uønsket.

NAF sier forøvrig ikke at de ikke kan saksøke (som ville vært udemokratisk), men at de ikke vil, fordi i norsk rett ville de mest trolig ikke vunnet frem (på grunn av demokratisk vedtatte lover).

4 Likes

Det er hevet over enhver tvil at juksebiler har og fortsatt påfører eiere skade. Etter softwareoppdateringer har F.eks. Forbruket av drivstoff økt med opp til 10%
Problemet i Norge er at bilinteresseorganisasjoner i praksis ikke kan fremme gruppesøksmål ( og da prøver useriøse aktører å innbilde deg at du vil kunne få erstatning).

Folk i EU har betydelig bedre vern mot multinasjonale selskaper ( det er bare å se på f.eks. personvernsaker mot Meta, Google osv.). I Norge straffeforfølges de så godt som aldri, mens de har måttet punge ut med flere hundred milliarder euro for sine opplagte lovbrudd.

1 Like
1 Like

Iran står jo nå bak mye av faenskapen i Yemen, de hjelper til med å slå ut internasjonal shipping osv og de skal være “the good guys”. Fy faen for noe logikk.

5 Likes

Hvem snakker om Iran som “the good guys”?

Altså, det jeg sliter med å forstå er fraktprisene. Hadde lyst å kjøpe en bok fra USA, men det koster 350 kr i frakt, så jeg dropper det. Høres ut som Temu kan levere med frakt som er nesten gratis. Hvordan?

2 Likes

Det er fordi Norge er dumme :wink:

Men er 2 grunner.

1. The Chinese Government subsidizes shipping costs for high volume companies in order to encourage export .

2. En eller annen postdeal, hvor kina basically får sende ting gratis til Vesten.

7 Likes

Kaski skulle ha tatt turen til Kroatia og lært noe mer hvordan næringspolitikk kan gjøres!
image
https://www.youtube.com/shorts/X7Ojsz5aG5w?feature=share

Ett (av mange) eksempel på hva monopolister kan utsette vanlige folk for i Norge.

1 Like

Stikkordet er så vidt jeg har forstått det fortsatt den gode gamle “Verdenspostkonvensjonen” fra 1874.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Kilden her er israelsk media, derfor jeg ga den noe vekt. Jeg er klar over at det er utrolig mye ubekreftet info som spres.

2 Likes

veldig rart at i politisk korrekte norge ikke reagerer med noe politisk eller fra finanstilsynet…den som tier den samtykker,-dette viser nok bare hvor maktesløst dette er ovenfor DnB…EN J*vla bank :man_shrugging:

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Slutt med Israel palestina i politikk tråden.

De 5 neste får 1 uke mute. Gidder ikke bruke tid på å moderere ting @pdx har vært tydelig på at man ikke ønsker her.

2 Likes

Et drøyt halvår igjen til presidentvalget i USA. Nå kan det se ut til at den solide evangelikalske velgerbasen til republikanernes kandidat endelig blir bønnhørt.

Armageddon er av disse +/- 100 millioner velgere “nøkkelen” til Jesu gjenkomst, men til stor kostnad for dem som har forkasta evangelistenes nye testament.

3 Likes

VIktig detalj, Dommedag starter med fred i midtøsten. Mange av disse svært evangeliske kristne i USA ønsker virkelig ikke fred fordi ommedag.

1 Like

Apropos enkle løsninger og senke kravene…

Overraskende for noen sikkert, at ingen land i Midtøsten har flere venner i Midtøsten enn USA.

5 Likes