Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 4

Er nok en del som kommer til å google litt mindre nå fremover

1 Like

Pro-Palestinian activists who want Israel out of the Eurovision Song Contest have announced large rallies in downtown Malmö, several kilometers from the Malmö Arena contest venue. Activists also have planned two large demonstrations to protest Israel’s participation, as conflict in the Middle East threatens to overshadow the feelgood music festival.

Police said that an application to stage a demonstration in Malmö to burn a copy of the Quran before the song contest had been handed in. :crazy_face:

She told a press conference that Swedish police will get reinforcements from across the country as well as from Norway and Denmark. She didn’t provide details.

“We have terror threat level four, so we cannot empty the whole of Sweden of police officers" during the song contest, Stenkula said.

2 Likes

image
Snakk om å bry seg litt mye om tullete ting når man kaller en ungdom som er blitt nestleder i Rødt sitt ungdomsparti for “topp” :stuck_out_tongue: Synes dette med å grave etter halmstrå begynner å gå litt langt når man skal gå etter ungdomspartiene, selv om jeg missliker Rødt sin politikk på det sterkeste, så blir dette bare tull i mine øyne. Både å kalle de en “topp”, og å mase om hva de legger ut på Twitter.

2 Likes

Hadde du tenkt det er innafor om Simen Velle poserer med en AG-3 på sitt profilbilde? @Martins

For det første, å ha et slikt profilbilde kan gi et inntrykk av at det er viktig for nestlederen i Rød Ungdom å fremstå avskrekkende. Det er i så fall et meget dårlig karaktertrekk for en politiker. “Not a good look”.

For det andre så er mangelen på selvinnsikt tilsvarende negativt. Hvordan kan han tenke at dette er innafor når han er nestleder i det som tross alt er et revolusjonært og kommunistisk politisk ungdomsparti?

2 Likes

Googles tidligere slogan “Don’t be evil” framstår mer og mer tragikomisk.

Oppløftende å se at folk har såpass integritet og mot at de tørr påpeke urett selv om det koster dem jobben.

3 Likes

Har hun virkelig ingen oppegående mennesker rundt seg som kan forklare henne at størstedelen av varmetapet skjer oppover, og ikke nedover?

Blir bare så enormt frustrert av slike idiotiske artikler av journalister som åpenbart ikke evner å sette seg inn i de enkleste ting.

"Bakken har selv forsøkt å isolere etasjeskillet ned til den kalde kjelleren. Hun har ganske enkelt puttet isolasjon i taket under gulvet hun sitter på.

31-åringen pleier å legge et teppe på gulvet så sønnen ikke skal fryse når de leker.

– Det hjelper litt, sier hun.

Nå vurderer Bakken å investere i en varmepumpe i kjelleren."

3 Likes

Samme opplegget med Meta og deres WhatsApp → krigsprofitører med potensielt blod på smavittigheten.

2 Likes

Hvem er Simen Velle? Ja, er totalt irrelevant for meg.

Serr? Har du ikke fått med deg han? Det er FpU’s leder. Vært masse i nyhetene i det siste. Her i en artikkel fra to dager siden:

Frps unge superstjerne vil på Stortinget.

Oppsiktsvekkende!

1 Like

Det skal jo også sies at det er jævelig dyrt å få det varmt på gulvet hvis det er null isolasjon under. Kostet sikkert ikke mye å gjøre jobben hun gjorde heller.

… Med et hus i energiklasse E, så burde nok etterisolering av taket også vært gjort.

Isolering av hus skal ikke bare hindre varmen å forsvinne ut, men også hindre kulde å komme inn. Dermed får man vel effekt av å etterisolere alle deler av bygningen?

1 Like

Det går ut på det samme? Hindre varme å slippe ut eller slippe kulde inn altså. Poenget er jo at kald luft synker, så det spiller mindre rolle med isolasjonen nedover for romtemperaturen. For gulvtemperaturen, så spiller det større rolle. :stuck_out_tongue:

1 Like

Tenkte at kulden gjerne trenger inn i lavere deler av bygningen, mens varmen lekker ut i øvre deler av bygningen.

1 Like

Du er bra naiv om du tror det… :laughing:

Digger at disse skrulle-aktivistene får kjenne på egen pung at ting får konsekvenser!

Samme med disse fjottene:
https://www.nettavisen.no/sport/klima-banestormere-domt-i-retten-ma-betale-28-000-kroner/s/5-95-1767009

Bare at boten skulle vært mye større.

1 Like

Helt korrekt rockpus. Å isolere tak eller gulv er begge effektive tiltak, så jeg skjønner ikke hvorfor @floppen reagerer slik.

2 Likes

Var en annen sak nylig hvor de som demonstrerte mot vindmøller som viste seg å være ulovlige fikk slettet sine bøter. Synes faktisk det virker som om Norge har et fungerende rettsvesen :slight_smile:

1 Like

…men kraftmøller er enda førstevalget på å bygge ut kraftverk her til lands(beklager for ekkoet… :sweat_smile:)

4 Likes

Her er det mye som resonnerer veldig godt med meg i hvert fall! :heart_eyes: Og med veldig mange andre “voksne” mennesker skulle jeg tro.

Synes FRP var svake gjennom Covid perioden og en stund etter, men synes de nå er tilbake i veldig bra leie!

6 Likes

Velle drar nok mange unge menn til partiet :+1:

2 Likes

Jeg mener vi trygt kan si at det understøttes her.

DARPA ACE & USAF X-62A Achieve World First for AI in Aerospace (youtube.com)

DARPA on X: “Air Combat Evolution (ACE) program achieves world first for #AI in aerospace. 7min video highlights how in-air combat tests between AI- and human-piloted F-16s @EdwardsAFB are transforming progress for human-machine teaming and trusted autonomy. https://t.co/NewcjI4UjP” / X (twitter.com)