Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 4

Jeg leser dette som en drittpakke med slagside til en operasjon som skjedde i 2007.

Dekorert krigshelt om medaljesaken: – Folk mister troen på systemet (vg.no)

Helt til slutt i artikkelen står det jo en ganske vesentlig ting:

«Samtidig er det ingen tvil om at spesialstyrkene arresterte den personen etterretningen pekte ut. Forsvarets forståelse er derfor at man arresterte personen som var målet for operasjonen», skriver Hage.

Hvis etteretningen peker på en person, soldatene arresterer den personen. Så finner man ut i etterkant et etteretningen har pekt ut feil person. Så har jo ikke dem som utførte den skarpe enden av operasjonen gjort noe feil i mine øyne.

Med andre ord, i øyeblikket pågripelsen fant sted var det rett person basert på etterretningen dem hadde. I etterkant når dem da kommer tilbake og ting blir sjekket ut viser det seg feil person er tatt. Dette vil jeg tro har skjedd flere ganger under alle operasjonene som ble utført der nede, uten at det har blitt noe kjempeproblem av den grunn.

2 Likes

Forferdelig trist! Gjengvoldtekt av to 13år gamle (muligens enda yngre) jenter… Hva er det som gjør at disse pedofile ungdommene tenker at det er OK å behandle småjenter slik? Æsj…

2 Likes

Faen meg på tide.
Kjerkol next.

Løgnhalser fortjener å bli dratt gjennom sin egen møkk.

5 Likes

Jeg meldte rockpus kaisovski umvs morti og even til moderator fordi de gikk til personangrep noe som klart er et brudd på regler. « moderator» gjorde ingenting selvom jeg konfronterte ham med at disse personangrepene var off topic.
Den samme moderator har utestengt meg for anti Trump innlegg og uten grunn. På PM har jeg fått advarsler mot akkurat denne høyreorienterte moderatoren. Kritikken som godkjennes er rasistisk, og personangrepene er usaklige, feilaktige og ofte direkte løgn ( jeg har aldri betegnet noen skribenter for å være psykopat, sabler ikke ned alt av styre og stell, og jeg er heller ikke en som «ødelegger for debattklimaet» når flere sender meg PM og ønsker meg lykke til mot mobben. Til Morti: Den mest alrighte karen jeg vet om er født i Haugesund :joy:.
Even44 mener at det er en menneskerettighet som norskfødt å stemple slike som meg som arrogant. Om det er EN egenskap mine omgivelser ikke setter på meg så er det arroganse.
Jeg er bestemt, knallhard mot rassister og høyreekstremister og forstander av det gode samfunn, som Norge hadde innom rekkevidde på70 tallet. De forkludret alt og er nå det verste samfunnet i OECD fordi de omfavnet kapitalanarkiet, samt utnyttet samfunnets tiltro til politikere gjennom å innføre kun dritt.

1 Like

AP fører nå en politikk som er langt til høyre for VVD i Nederland. Så i Norge så er det ikke lengre politikere som ivaretar folket. Kun partier som ivaretar kapitalen. Så sett med nederlandske øyer så finnes det kun høyrefascister og venstrefascister i Norge.

Jeg kunne ha skrevet en hovedavhandling om hvordan AP og H har ødelagt Norge gjennom 40 år. I Nederland har de avskaffet « Djevellån» som heter studielån her. Grunnen er at det er EKSTREMT skadelig å gjøre en hel generasjon avhengig av foreldrepenger fordi banksektoren vil ha det slik. Selvmordsstatistikkene er dårlige nå, og selvmord er en ekstremt dårlig indikator på
livskvalitet. Går det dårlig der, så går det VELDIG dårlig. Psykisk helse er bedre som indikator og den sier at Norge er TRE ganger så dårlig på det enn Nederland. Min konklusjon: Norge som samfunn burde kunne slå Nederland med glans på samtlige områder som måler livskvalitet men isteden så
bunner Norge omtrent ALLE parametre rund livskvalitet. Det Norge er verdensmestre på er antall milliardærer per 100.000 og at de ikke bidrar med skatt.

Det kan hende at «Moderator» bryter norsk lov, gjennom opplagt diskriminering; Han tolker jo anti Trump innlegg prinsipielt annerledes enn alt som er Trumpvennlig». Å nekte å intervenere i opplagte høyrevridd heksejakt støtter opp under høyreekstremisme, og er av den grunn farlig.

Jeg forlanger derfor at vedkommende utestenges.

Dette blir bare spekulasjoner men:

2 Likes

Hvem er egentlig disse rasistene og høyreekstremistene du omtaler til stadighet? Det norske samfunn, eller personangrep mot noen her på forumet?

3 Likes

I mitt innlegg skriver jeg at du har meningers mot, skriver velformulert, men at innleggene dine er for sterkt krydret med arroganse for min smak.
Hvem, hva og hvordan du er som privatperson har jeg ingen kunnskap om eller oppfatning av.

1 Like

Mange her i landet tror, merkelig nok, at mennesket ikke blir påvirket av kultur og miljø.

Nå er alle de tre mennene løslatt og de unge jentene lever med at video av gjengvoldtekten muligens spres på sosiale medier, helt forferdelig!

Advarer mot deling av video av hendelsen

Politiet har sikret opptak fra overvåkingskamera på åstedet som viser deler av
hendelsesforløpet. Videre er det sikret flere videoopptak fra hendelsen i forbindelse med gjennomgang av beslaglagte telefoner.

– Politiet vil i den forbindelse på det sterkeste advare mot deling av bilder eller videoer fra hendelsen. Slik deling er svært belastende for de fornærmede. Det er straffbart å dele slike bilder og videoer og politiet tar dette på største alvor. Vi ber de som eventuelt har mottatt slikt innhold om å varsle politiet, sier Soma.

– Er innholdet spredt i sosiale medier?

– Vi er oppmerksomme på risikoen for spredning. Det er vi opptatt av å hindre, sier han.

Politiet ønsker ikke å gå nærmere inn i detaljer i saken, både av hensyn til etterforskningen og av hensyn til de unge involverte.

2 Likes

Selvfølgelig…

Kapp av dem pikken og utvis deres respektive familier.

5 Likes

What? :crazy_face:

Så hvis broren din gjør noe galt, så bør du straffes? Hva er det for slags logikk.

3 Likes

Jepp. Det er et privilegium å få bo i Norge.

Og det er en kjempeutfordring at mindreårige kriminelle kan gjøre som de vil uten konsekvenser. Ansvarliggjøring av familien til de mindreårige vil være en effektiv lukking av dette “smutthullet” som vi vet organisert kriminalitet utnytter.

5 Likes

Hva tenker du vi skal gjøre når det er innfødte mindreårige kriminelle? Skal vi putte foreldrene i fengsel? :stuck_out_tongue:

1 Like

millitærskole for barn!

4 Likes

Det er ikke snakk om å putte noens foreldre i fengsel. Det er snakk om ansvarliggjøring. Også foreldre med norsk bakgrunn kan med fordel ansvarliggjøres i mye større grad. Samfunnstjeneste sammen med barna sine feks.

2 Likes

Hva med søsknene av mindreårige innfødte kriminelle? Burde de også gjøre samfunnstjeneste med brødre og søsken? Burde 12 år gamle Kari gjøre samfunnstjeneste fordi 14 år gamle Ola solgte dop?

1 Like

Nei. Hvorfor?

Fordi du mente at søsknene til kriminelle innvandrere skulle gjøres ansvarlige og sendes ut av landet. Er jo ikke noe bedre med søsknene av kriminelle innfødte? :stuck_out_tongue:

2 Likes