Takk Rocky, jeg håpet på at du skulle følge opp posten min slik at vi kan ta en statussjekk på angivelig voldtekter og tortur av barn terrordagen 7. okt. S
Jeg sier ikke det kan ha skjedd, men at de bevis man har til nå er svært manglende. Det er svært viktig å få sannheten frem, både for de det gjelder/gjaldt med familier og siden disse historiene har vært med på å dehumanisere palestinere og fyret opp om krigshandlinger.
Voldtektene:
Ref Haaretz artikkelen jeg limte inn i en post over. Rettsmedisinerne på Shura Base som var hvor de fleste ble sendt til identifisering hadde også rettsmedisinere. Disse undersøkte alle de innkomne som enten kom lettkledde eller nakne for mulig seksuell vold. De kunne hverken stadfeste voldtekt eller at kjønnsorganer skulle ha vært mutilert. Det var heller ikke dokumentert voldtekter eller tortur av barn på bodycamsene til Hams soldatene. Det er over 700 overlevende fra Nova festivalen, her har også politiet hatt vansker med å finne noen førstehåndsberetninger.
I NY Times «Screams Without Words» som ble publisert 31. des 23 som har har vært referanseartikkelen for bevisene for voldtektene har det vært trukket frem to søstre (13 og 16 år) fra kibbutz Be’eri hvor den ene ble funnet liggende på siden, boxeren revet av, blåmerker i lysken og den andre liggende på gulvet på magen, med pysjamasen på anklene og sæd på ryggen. Dette var beskrivelsen har i ettertid vist seg å være søstrene Noyia og Yahel som ble funnet av en nabo liggende omkranset av deres mor og påkledd. Den andre mye omtalte caseet i NYT artikkelen skal være Gal Abdush som døde på raven med ektefellen sin. Her har familien og svigerbroren sagt at de først lese at Gal ble voldtatt i NYT artikkelen og at tror at dette ikke stemmer, moren har sagt i avisen Ynet at NYT fant opp historien og familien føles seg lurt. Et annet tilfelle som oppgis i NYT artikkelen er 5 kvinner som skal ha vært bundet fast til trær, vært voldtatt og fått organene sine avskåret. Dette var det en bonde som var først på skade stedet, men i et tidligere intervju om hans opplevelser som først på skadestedet ble dette aldri nevnt. Hans beretning har ikke blitt passet med noe av det rettsmedisinerne skal ha funnet. Det fjerde tilfelle i NYT artikkelen er en jente som ZAKA skal ha funnet som lå naken på magen, men her har tidligere bilder av skadestedet av IDF selv vist at hun skal ha vært påkledd (ref Haaretz artikkelen over). Siste er et vitne med som lå gjemt sammen med en venn. Sapir skal ha sett en jente bli gjengvoldtatt, men vennes hennes som hadde gjemt seg sammen henne så ikke dette.
I en podcast skal en av NYT artikkel journalistene (Schwartz, som for øvrig har drevet å ha liket SoMe meldinger som promoterer folkemord) ha fortalt at hun rett etter 7. okt begynte å ringe “Room 4” fasiliteter på 11 Israelske sykehus som er det som undersøker og behandler pasienter utsatt for potensiell seksuelt misbruk. I podcasten sier hun “First thing I called them all, and they told me, ‘No, no complaint of sexual assault was received. I had a lot of interviews which didn’t lead anywhere. Like, I would go to all kinds of psychiatric hospitals, sit in front of the staff, all of them are fully committed to the mission and no one had met a victim of sexual assault.” I samme podcast sier hun at hun så ringte hotlines for seksuelt misbruk og snakket med ledere som heller ikke kunne bekrefte noe i relasjon til 7, okt.
Tortur av barn:
Zaka har rapport at de fant titalls halshuggede barn. Dette gjorde et såpass stort inntrykk at Bibi fortalte dette til Biden i dagenen etter hendelsen og Biden fortalte dette videre. Zaka skal også ha sagt at en gravid kvinnes barn skal ha vært skjært ut av livmoren samt at barn skal ha vært stekt i stekeovner. Ingen av disse beretningene stemmer med noen lik som ble funnet eller noe rettsmedisinerne har funnet. Dette er nå viden kjent at var rent oppspinn fra Zaka som hasbara spant videre på. Zakas leder for øvrig er faktisk selv anklagd for flere voldteksttilfeller og barnamisbruk. Kan lese om det her i denne Times of Israel artikkelen. Zaka har etter 7. okt vært på fundraising og lykkes med å reise store penger, bla i USA.
Igjen, jeg sier ikke at systematisk voldtekt ikke kan ha skjedd, men til nå er bevisene manglende og ikke konklusive. Hvis filmen viser din noe helt nytt så send den til NYT, de sliter med sin forrige artikkel, siden artikkelen var såpass dårlig arbeid at over 50 journalistprofessorer i USA har bedt om en gjennomgang av artikkelen.
PS: trenger du kilder til Zaka så kan jeg legge ved dette, men dette er såpass mainstream at jeg regner med at de fleste har skjønt at dette var dehumaniserende propoganda. Jeg har ikke helt dechiffrert om dette innlegget kvalifiserer til en tommel ned ell spyemoji, men jeg tipper det siste