LMAO! VG’s anmelder klarer ikke å holde seg til musikken. Snakker kun om Gaza, for en patetisk “anmeldelse”:
Edit: Det er bra VG viser sitt sanne ansikt i det minste
LMAO! VG’s anmelder klarer ikke å holde seg til musikken. Snakker kun om Gaza, for en patetisk “anmeldelse”:
Edit: Det er bra VG viser sitt sanne ansikt i det minste
At jeg har blitt utestent av en tråd trenger nødvendigvis ikke å si så mye om meg. Jeg har blitt utesteng og sensurert mangt en gang her på Politikk også. Hva angår Ukr-Rus tråden, så var jeg mest interessert i forhistorien og realpolitikken. Dette er noe jeg syntes var verdt å diskutere og jeg finner spennende. Siden den tråden hvor vi diskuterte historie ble stengt fant jeg det ikke stimulerende lengre. Den nåværende Ukr-Rus tråden følte jeg ble et samlested på tweets og krigsoppdateringer (noe jeg selv evner å finne), og lite egne lengre analyser.
Ellers, jeg trodde du faktisk var mer moden og holdt en litt mer gentlemanprofil en å forske å sverte meg med å si at jeg kommer med russisk propaganda.
Og joda, har flere ting felles med Candice, Tucker og Elon. Alle de tre har vel nå adaptert synet sitt på Ukraina krigen. Tucker og Candice har også adaptert synes sitt på Palestina. Eller tar jeg feil?
Men til spørsmålet mitt. Hvorfor på spekteret plasserer du disse?
Dom vill væl ungå at bli drept. Hvor bra tror du det går hvis du begynner å arbeide emot hamas i gaza? Du kommer ikke at dø av ålder, det er sikkert…
Tror du denne krigen øker eller reduserer rekrutteringnsgrunnlaget til Hamas?
Spør du meg så er denne krigen en total strategisk katastrofe for Israel, USA og de vaklende diktatorene i omliggende arabiske land.
Israels brutalitet, som tidligere ikke kom frem like godt, kringkastes i realtid på SoMe. Bibi er desperat og vet at krigen er det eneste som holder ham fra maktskifte (og trolig fengsel). Biden har vist å ikke ha noe kontroll på Israel og nå har aktivt vært med på å bankrolle krigen/folkemordet - og slikt sett trolig mistet valget og spesielt mange unge velgere. Ungdommen verden over er bedre kjent med Palestinakonflikten og klarer å skille mellom anti-semetisme og sionisme. IDF har ikke klart å få bukt på Hamas selv etter så intens bombekampanje i over 7 måneder, i tillegg er det langt fra så “moralske” som de liker å tro nå som alle massegravene kommer frem, ICC aklager dem for trolig folkemord og alt det andre jævelskapet de har gjort. Innbyggere i diverse arabiske land er mer polarisert med lederskapet/diktatorene - en ny arabisk vår ville ha vært på plass. USA/UK mfl klarer ikke å få hass på Houthiene. Iran klarte å komme forbi verdens beste luftvern. Global South mener USA er dobbeltmoralske. Russland og Kina ser at verden sakte er i endring i deres favør. Langt de fleste land i verden er klare til å annerkjenne Palestina. Sionismen skader gjør store skader for jøder jevt over, noe som også er kjipt for alle de ikke-sionistiske jødene, som jo er mange. Og til slutt, det sitter folk der ute som er mer opptatte av ting som kan ha skjedd og er OK med at at ca 25 ggr så mange palestinere drepes mot 1 israeler.
Bare litt sånn high level.
Now do Russia…
Jeg støtter ikke dagens ledelse i Israel . Støtter derimot en palestinsk stat.
Men poenget jeg mente å belyse var at det var Hamas som startet denne krigen. De kalkulerte iskaldt med Israel sin respons og driter i at egen befolkning nå ofres så lenge de får økt sympati fra stadig større grupper.
Din tilsynelatende ensidige sympati for Hamas ødelegger for din troverdighet.
Hvor har jeg sympatisert med Hamas? Jeg forsøker å trekke de store linjene og mener at nok er nok, palestinerne må få frihet de også. Tror du blandet Palestina med Hamas gitt.
Hamas ser deg selv som frihetskjempere. Frihet har vært kostbart mange steder i regionen. Se bare på Algeri hvor over en mill+ døde i frihetskamp mot Frankrike.
Faktisk. Nylig var det 8. mai frigjøringsdag, men på denne dagen i 1945 drepte Frankrike 45000 mennesker i Algeri. Algeri hadde bidratt med over 200K soldater til Frankrikes hær mot tyskerne og landet trodde de skulle bli frie etter krigen. Kostet dyrt å lage opptøyer.
Det er slik mange i Palestina også opplever dette. At det har kommet europeiske koloniherrer og okkupert landet deres. Det bodde jøder i regionen i lang tid, men masseinnvandringen er forårsaket av europeisk jødeforfølgelse. Ikke arabisk.
Disse marxistiske sentralplanleggerne er en skam. De er faktisk så arrogante at de tror de vet hva som er den beste bruken av elektrisitet i økonomien. Totale klovner🤡
Hur stor andel av energiproduksjonen i Norge går åt til at generera krypto? Snakket om klima og klimasatsninger blir enn mer ihåligt da en massa energi går åt til noe som vi egentlig ikke trenger i det hele tatt.
Spar meg for nedlatende spørsmål før du snakker om modenhet.
Jeg skrev russisk propaganda i sitattegn fordi det var grunnen mods ga for utestengelsen. Poenget var at det var absurd av deg å foreslå at disse høyrevridde individene har monopol på å være pro Russland.
Grunnen til at det ble masseinvandring kom jo også av at de hadde blitt fordrevet derfra av arabere og i mange hundre år hadde det som et sentralt element i sin tro, at de kunne vende tilbake.
Vi driver å diskuterer politikk her og plutselig har du behov for å dra frem at jeg skal ha vært utestengt i 2022? Hva har det med diskusjonen å gjøre whatsoever? Og akkurat som utestengelse fra forumet sier noe som helst om ens moralske kompass eller noe som helst for den saks skyld.
Rart du syntes spørsmålet mitt var nedlatende. Du sier at leftis du kjenner at blitt pro-russiske, dette stemmer ikke med det jeg opplever. Til og med SV og Rødt støtter å hjelpe Ukraina militært. Det jeg opplever er at flere og flere republikanere går mer på «America First» og ønsker mindre hjelp til Ukraina. Var derfor jeg spurte.
Whatever dude. Dette blir bare latterlig. Tror vi setter strek her jeg.
Hvilken tid snakker vi og og fordrevet fra hvor?
Lenge siden. Ser det var perser, ikke arabere i første omgang
Romere, persere og kristne
Burde egentlig lest meg opp på midt Østen, har vært mest interessert i middelalderen og noe nyere historie.
Jeg trodde du ble utestengt for pro russiske innlegg uten å tilhøre “America first”, hvis du faktisk tilhører MAGA er det selvfølgelig et dårlig poeng.
Jeg skrev mange i progressive/populist left jeg pleide å følge har blitt pro russiske. Dette fordi de tar sin motstand mot USA imperialisme og regjeringen for langt.
Marielle Leraand, tidligere nestleder i Rødt, har vært blant dem som er klart imot å sende våpen.
– Jeg kan ikke forsvare å være medlem av et parti som står på feil side av historien i denne saken, sier hun.
– Vedtaket innebærer å støtte Natos direkte krigføring i Ukraina Rødt er dermed ikke lenger et parti på venstresiden, og ikke lengre et parti venstreorienterte bør føle seg hjemme i.
Støre og Barth Eide på jobb for å bygge Norges anseelse…
« Da Vladimir Putin (71) tirsdag tok fatt på sin femte presidentperiode, ble han hyllet under en seremoni i Kreml. Norges ambassadør til Russland, Robert Kvile, deltok i hyllesten og feiringen.
På grunn av Russlands angrepskrig i Ukraina ble det teatralske opptrinnet i Kreml boikottet av USA, Canada, Storbritannia, EU og mange andre land.»
« Norge hadde en ørliten sjanse til å markere at Russlands overfall og grove krigføring i Ukraina betyr noe for oss, men utenriksminister Espen Barth Eide sendte altså ambassadør Robert Kvile for å klappe.»
Kontrollspørsmål: hvor mange andre norske medier enn FA og Hegnar har reagert på dette? Og hva forteller det? Nettopp.
Du kan altså hylle det russiske presidentvalget, men nåde deg om du så mye som stiller spørsmål ved det forrige presidentvalget i USA.
Putin hylles. Trump er diktator. Og furukrakk og insektsveggis får alltid tommel opp.
Ikke fortvil - vær glad for at du ikke er blant dem som bare følger woke-saueflokken av frykt for å tenke kritisk og selvstendig. Things will get better.
Siden du spurte. NRK radio Dagsnytt 18 hadde en lengre sak på dette inkl intervju av politikere og statssekretær fra UD.