Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk

…og det gjentar seg natt etter natt…

Sitat.

Fornærmede har blitt slått og sparket i hodet flere ganger. Gjerningspersonene beskrives som 4-5 menn på rundt 18 år, mulig bakgrunn fra midtøsten.

7 Likes

Oslo fremstår mer og mer som Gotham

3 Likes

Men det interresante her er øredøvende stillheten etter denne type voldshendelser, eller likegyldigheten som riksadvokaten kaller det.

Tor Aksel Busch er alvorlig bekymret for kriminaliteten i Sverige. Når Sylvi Listhaug bekymret seg for dette ble hun latterliggjort.

5 Likes

Øredøvende stillhet er det vel ikke. Mange artikler om det i alle de store avisene.

Løgnfabrikken NRK har i og for seg en artikkel om det, men i overskriften gjør de hva de kan for å få det til å virke som om dette handler om “angrep på fremmede”. De antyder altså at det handler om “fremmedfiendtlighet” og dermed at det kan dreie seg om etnisk norske gutter som har gått løs. Mulig de fleste forstår at virkeligheten er en annen. Men på den måten antyder man ihvertfall at det like gjerne kan være norske “rasister”. Nedover i artikkelen ikke et ord som antyder at dette i realiteten dreier seg om ikke-norske som nettopp bekrefter sin fremmedhet ved å opptre på denne unorske, barbariske måten.

3 Likes

Nå kommenterte jeg kun det kvantitative. Blind vold er forresten ikke spesielt unorsk.

Javel?

Hvor er ansvarlige politikere i disse artiklene? Har kun sett Erling Lae Solberg kommentere dette, muligens Jan Bøhler.

Har ikke lest noen fordømmelse, ei heller noen som diskuterer årsaken til denne utviklingen.

Merknad%202019-10-20%20145226

Forsiden på Aftenposten, men er vel ikke bra nok uansett.

1 Like

Rart i det hele tatt å kalle det “blind vold”. Bare det at en gruppe konsekvent går løs på noen som er alene er nok til at det ikke bør omtales som “blind vold”. Det gjelder forøvrig generelt. Går en nærmere inn på hver enkelt sak hvor volden omtales som “blind” så finner man vel så godt som alltid at voldsutøverne går løs på noen de opplever som svakere og hvor de ihvertfall tror at de kan slippe unna med det de gjør. Og hvor går grensen mellom “bare” unorsk og “spesielt” unorsk ? En forskjell kan feks nettopp være at dette dreier seg om grupper med innvandrerbakgrunn som aktivt oppsøker og kun eller i hovedsak går løs på “etnisk norske” som er alene. I den grad “blind vold” har forekommet mellom “etnisk norske” så har det vel stort sett dreid seg om enkeltpersoner som opptrer voldelig impulsivt i situasjoner hvor de allerede befinner seg i nærheten av offeret. Det som skjer her kan sånn sett også se ut til å være kvalitativt annerledes.

2 Likes

Se der kom RJ omsider på banen ja!

Brannslukking av type «de fleste er greie» «dette er et marginalt problem» »nå må justisministeren ordne opp» blabla.

Men RJ klare jo ikke gå til roten av problemet, en uansvarlig innvandringspolitikk som AP selv har stått for.

1 Like

Ikke lenge siden klovne-Raymond mente at alt snakk om at det var problemer var bare tull og tøys.

Helt utrolig at dette komplett udugelige byrådet fremdeles styrer Oslo. Men det skyldes jo i stor grad nettopp det at det er i ferd med å bli svenske tilstander i Oslo.

10 Likes

…og ditt poeng er?

21 tilfeller av blind vold, utført av ungdom med innvandrerbakgrunn, kun denne helgen, i Oslo.

Drøyt!

1 Like

Grunnen til at venstresiden våkner med bakrusen idag er jo at det var overfall og masseslagsmål på festplassen deres ( youngstorget). Problemet er ikke lenger noe de kan skyve over på grorudalen men noe som skjer rett utenfor kontorene deres.

Slår meg at NS og Therboven også la sin elsk på samme plass.

De kan jo skylde på regjeringen, som ikke gjør nok for integreringen. Har jo ikke noe å si hva slags politikk man kjører i Oslo i det store bildet … korrekt? :slight_smile:

Da ville man jo gjerne sett problemene i alle andre storbyer i Norge hvor det også er innvandrerbefolkning?

Bare å gi det litt tid, så sprer det seg nok :slight_smile:

Bare husk at “vår side” i politikken alltid har æren for alt som går bra, og ingenting som går galt.

Innvandringsfiaskoen deles heldigvis av et sammlet politikerkorps i Norge.

FRP er vel eneste parti som går delvis fri.

8 Likes

Du vet, når alle som har advart mot innvandring fra islam blir gjort til latter og sammenlignet med nazister, vel så går utvikling ubenhørlig videre. Finnes det sosialister på slike sider? Selvsagt, de sier at nordmenn er/var like gale. ‘For guds skyld, tenk på hvordan nordmenn var på 70 og 80 tallet’, de slo og sparket i fylla’. Ja bevares sosialister, tror dere at alle etniske i Norge var perfekte? Er dere rasister og nazister? Dere vet kanskje at Adolf Hitler ledet Arbeiderpartiet i Tyskland og var en svoren nasjonalsosialist? Kanskje dere vet at Norge var styrt av Nygårdsvold (AP) som passifiserte hele forsvaret og gav blanke i advarslene som kom fra Storbritannia siden nyttår 1940? Flere majorer og andre høytstående folk innen militæret mente (utgitt i boks form som AP forsøkte å stoppe) at flere innen AP menigheten burde vært skutt på Aker festning etter krigen sammen med Quisling? Vær helt sikker på at AP folk slapp unne pga de var AP folk og fikk mulighet til å styre igjen etter krigen. Faens sosialister. Majorer har bekreftet dette så sosialister her inne behøver ikke protestere. Historien dere har lært i skolen er bare delvis sann… Jeg stiller igjen spørsmålet, hvor mange her inne viste at Adolf Hitler ledet Arbeiderpartiet i Tyskland og mente staten skulle stå for all produksjon? Private skulle ikke produsere ifølge Hitler, dette er sosialisme/kommunisme i sin nærmeste form. Folk i Norge tror Hitler var Høyreekstrem, det passer i sosialismen. Som alltid, de skyver sine egne over på høyre siden når det ikke passer deres verdensbildet. Sosialister tar aldri ansvar for egen politikk, det skjer ALDRI. Det er alltid andre som er skyld i egne feilsteg…og hvis noen skulle mene noe annet, jeg har studert 2. verdenskrig i 20 år og lest utallige bøker. Jeg vet nå i hovedtrekk hvordan historien er. Da har jeg ikke tatt med sviket Håkon den 7. ble møtt på grensen mot Sverige når han og kongehuset flyktet fra nazistene. De ville ikke gi vår konge fritt leide til Sverige og tvang følge til å snu…Anstrengt forhold til Sverige resten av kongens levetid, de flyktet til Storbritannia. Vit hvem som er våre allierte og vit hvem som aldri egentlig har vært det. USA og Storbritannia har historisk vært de eneste vi kan stole på. Nå stoler selvsagt sosialistene på de som ikke kan stoles på, for absolutt ingenting læres av de faens sosialistene som kan en ting, ødeleggelse…

2 Likes

@gunlove,
Please, les første setning på Wikipedia om Sosialdemolrati.

Sitat:
Sosialdemokrati, ikke å forveksles med demokratisk sosialisme
Sitat slutt.

Du må skille mellom sosialisme og sosialdemokrat.

Nei, det må jeg ikke for pokker…Hitler var leder for det tyske AP som Sverige samarbeidet med. Du trenger ikke forsvare noe som helst, jeg vet 100 % sikkert hvor AP stod under krigen, i Norge, Sverige og Tyskland. Du må overhodet ikke tro du kan komme med noe som kan endre det, tro meg, jeg har lest min historie svært grundig. For guds skyld, tenk om flere faktisk hadde forstått at de har blitt løyet til hele livet. Sosialister i Norge, for noen folk det er. De tillater vold mot de som mener noe annet, Som SIAN, som Demokratene, Alliansen og du din …støtter voldelig oppførsel mot de som mener noe annet?? At Antifa kan angripe de som mener noe annet? Støtter du diktatur, antifa eller Rune Berglund Steen? Dette er vold mot de som mener noe annet. Skal jeg støtte at sosialister bankes livskisten av fordi de støtter innvandring av kulturer som ødelegger Norge? Du får for faen stille deg opp på den siden du støtter. Jeg støtter demokrati, ytringsfrihet. Tror du dette videreføres av ideologoien islam du støtter? Overbevis meg gjerne at du ikke støtte islams totale diktatur. Du tror du mener rett, men du bli ikke spart for din mening. Du er en vantro jævel slik som meg, velg side for pokker…

1 Like